24 Reacties
5 jaar geleden
Als het inderdaad om de P. Waarde gaat dan zal ik me geen zorgen maken. Snap dat je schrikt, maar de reden dat ze je terug laten komen is omdat ze het niet heel nauwkeurig kunnen zien (vandaar die twee verschillende meetwaarden gezien het opmeten heel nauw luistert) waardoor ze voor de zekerheid een extra check willen om hun eigen metingen te verifiëren. De kans dat er echt iets mis is, is vele malen kleiner dan dat er een nauwkeurigheidsfout in 1 van de twee metingen zit ;)
5 jaar geleden
Het lijkt mij ook dat het om de p waarde gaat? Ik had eerst p84 en met 27 weken p44 dinsdag daarom weer een groeiecho. Ik hoor vaak dat de baby met de geboorte hele andere lengte en gewicht heeft dan met de echo. Zo nauwkeurig zijn die niet.
Vooralsnog maak ik mij geen zorgen. Wacht gewoon de echo dinsdag even af.
5 jaar geleden
Bij ons begint de curve ook af te buigen.. buikomtrek is van p59 naar p27 gegaan dus staan onder controle in het ziekenhuis.. elke 2 weken een groeiecho
Wij maken ons niet direct zorgen omdat ze zeggen dat dat niet nodig is, ze willen het alleen graag goed in de gaten houden..
Hopelijk gaat alles gewoon helemaal goed 🍀
5 jaar geleden
Reactie op Diana30
Is de baby kleiner geworden of is de groeicurve afgebogen? Van p86 naar p58 ...
Het ging inderdaad om de P waarden.
Dat is neem ik aan dan de groeicurve? Of heeft het een niet met het ander te maken?
5 jaar geleden
Reactie op Diana30
Is de baby kleiner geworden of is de groeicurve afgebogen? Van p86 naar p58 ...
Het ging inderdaad om de P waarden.
Dat is neem ik aan dan de groeicurve? Of heeft het een niet met het ander te maken?
5 jaar geleden
Hier is de groeicurve ook afgebogen. Bij de 20-weken echo zat de groei van het buikje een heel stuk boven het gemiddelde en afgelopen week met 30 weken nog iets boven het gemiddelde.
De verloskundige gaf aan dat het vaak gebeurt dat het bij de 20 weken echo aan de hoge kant is / wordt geschat en dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken.
Over 2 weken wel een extra groeiecho.
Kan in ons geval gelukkig bij de eigen verloskundige en niet in het ziekenhuis omdat zij zelf ook opgeleid is om dit soort echo’s te maken.
5 jaar geleden
Reactie op Kleine Captein
Als het inderdaad om de P. Waarde gaat dan zal ik me geen zorgen maken. Sna ...
Bedankt voor je bericht! Hopen dat er een nauwkeuringsfout is gemaakt. Ik vraag me af dat als dat niet zo is, hoe het kan dat het kleiner is geworden? Wat kunnen de oorzaken zijn? Want een verschil van 28 vind ik nogal groot voor een nauwkeurigigheidsfout. Denk ik dan..
5 jaar geleden
Bij ons begint de curve ook af te buigen.. buikomtrek is van p59 naar p27 g ...
Hoeveel weken ben jij? Wil je laten weten hoe het dinsdag is gegaan?
Want een verschil van 28 (bij mij) vind ik nogal groot voor een nauwkeurigigheidsfout. Denk ik dan..
5 jaar geleden
Reactie op Mandy.
Hier is de groeicurve ook afgebogen. Bij de 20-weken echo zat de groei van ...
Gek dat er zo’n flink verschil in kan zitten he...
Wil je me laten weten hoe het ging na de volgende groei echo? Xx
5 jaar geleden
Hoeveel weken ben jij? Wil je laten weten hoe het dinsdag is gegaan?
Want ...
Ik ben vandaag 28+4 🌈 heb dinsdag geen afspraak Hihi 🙈
5 jaar geleden
Van p86 naar p58 betekend niet dat de omtrek is afgenomen volgens mij. Het gaat erom dat hij/zij eerst een percentiel van 86 had en nu een percentiel van 58.
Betekend zoiets als van 100 kinderen hadden 14 kinderen een grotere omtrek en inmiddels hebben 42 kinderden een grotere buik omtrek. Het gaat om percentiel en niet om cm volgens mij.
5 jaar geleden
Hier ook met 30 weken gehoord dat de groeicurve afbuigt. Met 20 weken echo was het buikje nog bovengemiddeld en met 30 weken ondergemiddeld. Terwijl de meting op 1 dag na wel gelijk stond aan het termijn, dus in dat opzicht goed. Ik heb donderdag (32+2) een extra groeiecho om te kijken of er zich niet een groeiachterstand ontwikkelt of dat ze met de 20 weken gewoon net even een flinke groeispurt had gemaakt/ of er verkeerd gemeten is de vorige keer.
5 jaar geleden
Onze kleine is van P45 naar P9 gegaan. Ik wacht wel eerst de extra echo af. Het heeft denk ik geen zin om je zorgen te maken. Vooral je rust pakken ☺️
5 jaar geleden
Bij onze baby is de p-waarde ook goed behalve de buikomtrek die is boven gemiddeld. Bij de vorige zwangerschap had ik vanaf 28 weken ook een p-waarde die elke keer daalde. Begonnen op p55 op 28 weken en op 32 weken was het p40 dan op 36 weken p30 moest toen een weekje later weer terug komen en was het p20 geworden dus toen op 37 weken ingeleid. Helemaal gezond geboren. Wel maar 2300g en 45cm. Maar verder was hij helemaal in orde. Nu word hij 5 en is de grootste van de klas... dus geen zorgen maken als ze je goed opvolgen komt het helemaal goed.
5 jaar geleden
Reactie op lith
Bij onze baby is de p-waarde ook goed behalve de buikomtrek die is boven ge ...
Lief dat je dit deelt. Dit hebben aanstaande mama’s nodig.
5 jaar geleden
Lief dat je dit deelt. Dit hebben aanstaande mama’s nodig.
Heel fijn idd ❤️
5 jaar geleden
Reactie op lith
Bij onze baby is de p-waarde ook goed behalve de buikomtrek die is boven ge ...
Wat apart dat ze het dan eerder inleiden! Als de baby dan langer in je buik had kunnen groeien dan had hij ook minder ondergewicht. Of had het inleiden wellicht nog een andere reden? Te weinig voeding middels de placenta?