10 Reacties

4 jaar geleden
Hallo! Zodra ze haar hoofdje optilt laat ze de speen vallen. En inderdaad als ze haar hoofdje omdraait blijft de speen haken. Wij gaan ook heel vaak de trap omhoog op een dag, wij houden er niet naast zitten. Maar zonder speen valt ze niet in slaap. Heel soms land haar hoofdje weer op de speen en sta ik voor niks boven. 🤣 Ik merk wel dat het steeds een beetje beter gaat, en ze beter de speen in haar mondje kan houden. Heel veel herkenning maar helaas geen tips.

4 jaar geleden
Onze dochter slaapt op haar rug maar slaat elke keer haar speentje uit haar mond omdat ze dan met haar handjes in haar ogen aan het wrijven is en draaien met haar hoofd. Wij blijven er meestal ook even 10 minuten naast zitten/liggen. Soms valt ze ook uit zichzelf in slaap.
Ik heb helaas ook geen tips.
Had laatst wel gelezen dat ze vanaf deze leeftijd (3/4 maand) een slaap associatie gaan ontwikkelen. Dus als ze met speen slapen dat ze dan niet meer zonder in slaap kunnen vallen. Maar ik vind het ook sneu om nu die speen weg te halen want merk bij onze dochter dat ze nog best veel zuigbehoefte heeft.

4 jaar geleden
Reactie op Love3
Hallo! Zodra ze haar hoofdje optilt laat ze de speen vallen. En inderdaad a ...
Oh ja precies dit inderdaad. Het hoofd optillen, speen los en weer gaan liggen. We vinden haar s ochtends ook geregeld met haar nekje/gezicht óp de speen. Dan is ze blijkbaar diep in slaap en merkt ze het niet. Ik hoop dat het beter wordt 🥰

4 jaar geleden
Onze baby slaapt ook op zijn buik. Wij zijn sinds zaterdag gestopt met de speen. Ik had ergens gelezen dat ze met week 15-16 het de speen snel vergeten. Vanaf zijn eerste slaapje ging het goed. Hij heeft nu paar x zijn slaapjes verlengt naar 1,5/2 uur. Maar ik merk wel dat hij nog zuigbehoefte heeft hierdoor twijfel ik om de speen weer terug te doen..

4 jaar geleden
Wij hebben ook een buikslapertje, in het begin wou hij ook de speen maar dat hebben we kunnen afleren door z'n eigen handje aan te bieden en daar z'n zuigbehoefte uit te halen.nu sabbelt hij op z'n handje voordat hij in slaap valt. Dit gaat nu perfect en 1 voordeel, z'n handjes kan hij iig nooit kwijt raken waardoor je het snachts eruit moet 😅

4 jaar geleden
Reactie op Zomerster
Ik zou eerder stoppen met buikligging dan met de speen.
Zowel een speen al ...
Mag ik zeggen dat ik je opmerking totaal overbodig vind? Denk je dat wij als ouders die hun baby op de buik laten slapen dit niet weten? Je weet niet wat de reden is waarom we hiervoor kiezen. Je denkt toch niet dat wij onnodig risico nemen dat ons kindje dood zal gaan? Fijn dat jij dit zou doen maar laten we elkaar een beetje supporten ipv bekritiseren. Dank. Fijne dag!