11 Reacties
2 jaar geleden
Je kan kijken naar speelgoed voor open ended play (open einde) en beginnen daar een verzameling van te maken. Op 1 jarige leeftijd nog niet meteen heel goed te gebruiken, maar dat komt wel en gaat dan lang mee. Ik ga naast een loopfietsje zoiets doen denk ik, want dan heeft hij er op lange termijn ook iets aan. Ik denk sowieso wat schleich dieren en houten blokken e.d. En wat items voor sensorisch spel, daar is ook veel van te vinden.
Ik heb ook een tijdje gekeken naar de lovevery boxen, dat is ook leerzaam speelgoed. Wel wat prijzig, dus ik ga het nu zelf meer als inspiratie gebruiken om zelf op zoek te gaan naar soortgelijk speelgoed waarbij ze die vaardigheden oefenen. Maar wie weet is het wat voor jullie!
2 jaar geleden
Wij kopen een klimdriehoek voor onze dochter maar hebben nog wat dingen op het lijstje staan:
- loopfiets
- zand/water tafel
- strand setje
- zwembadje
- bad krijtjes (bad speelgoed in het algemeen)
- houten blokken set
- mijn eerste klei
- instrumenten
- trek hondje
- boerderij diertjes
- little tikes wipwap
- houten autootjes
- karton boekjes (onze dochter houd van de voelboekjes van Fiona watt)
- hamerbankje
Wat ook leuk kan zijn, zijn van die modu bouwpakketten, een wobbel, een wheelybug of een ballenbak ofzo maar dat zijn wat grotere aankopen.
De vtech sorteertruck en little dutch activiteiten kubus zijn een grote hit bij onze vrienden.
2 jaar geleden
Reactie op Baby2706
De lovevery boxen heb ik ook voor gekeken maar zijn inderdaad vrij prijzig. ...
Ja, jammer dat het zo prijzig is! Via Amazon en Etsy kan je best mooie dingen vinden, daar heb ik al het 1 en ander vandaan, zoals bijv zo'n houten doosje met een balletje. Kwaliteit via Amazon is wel wisselend. Op Etsy zijn veel dingen handgemaakt, ik heb daar wel wat prachtige items vandaan, maar die waren wel duur. Zoals de spinning drum bijv. Maar die heb je vanaf 1 jaar toch niet meer nodig😉.