18 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook hoor. Met fases is het heel erg. Als ik dan eens denk goh misschien een sprong, blijkt hij vaak in het donderwolk weekje te zitten. Ook vaak frustratie omdat hij meer wil dan kan. Ik probeer hem rustig uit te leggen en voor te doen zodat hij kan oefenen. Tegelijkertijd leert hij dan ook dat rustig blijven beter werkt.

2 jaar geleden

Ohw nou ik vind het wel fijn te horen…ja niet voor jullie natuurlijk maar hier net zo. Vooral tegen bedtijd dan is echt niks goed…en maar wijzen met die vinger pfff. Ben wel benieuwd of er kleintjes zijn die doorgaan wel de hele dag vrolijk zijn 😊

2 jaar geleden

Reactie op RomyVonkx

Hier ook hoor. Met fases is het heel erg. Als ik dan eens denk goh misschie ...
Tuurlijk, met een sprong snap ik het ook. Maar het is echt weken achter elkaar de laatste tijd.. dus je zou denken dat het, als het een sprong was, zo lang niet zou kunnen duren. Hij zou nu ook in z’n zonnige periode moeten zitten. Dat is een grap 😂

2 jaar geleden

Reactie op Livia 👶

Ohw nou ik vind het wel fijn te horen…ja niet voor jullie natuurlijk maar h ...
Hahah ik snap je! Herkenbaarheid doet gelukkig al veel, ook in ben blij dat ik in elk geval al 2 moeders heb gevonden in korte tijd waarbij het herkenbaar is. Maar zo vermoeiend. En ik denk dat het ook veel frustratie is. Hij staat bijvoorbeeld wel en loopt langs de bank, maar doet geen aanstalten om zelf te lopen, wijst niet, het enige woordje wat hij zegt is papa. Dus ook daar maak ik me weleens zorgen om.. heel lastig allemaal 😩

2 jaar geleden

Herkenbaar... Tot 4 maanden zei ik steeds 'zo mag je mij 10 baby's geven', at goed, sliep goed, bijna niet huilen, echt abnormaal bijna hoe vlot het ging.. Sinds toen exact dit wat jij beschrijft. Wij hebben een driftig ventje die heel goed weet wat ie wil en gefrustreerd is omdat hij vanalles wil dat hij nog niet kan. Niet echt tips helaas. Ik probeer wel altijd zo maar te denken: voor ons is dit nu heel erg vermoeiend, maar voor zichzelf is het op langer termijn alleen maar goed dat hij zichzelf zo duidelijk maakt en staat voor wat hij wil. Kom je in onze maatschappij vaak verder mee. Alleen zullen wij hier eerst die apenjaren moeten overleven 😅

2 jaar geleden

Hier is hetzelfde verhaal binnen 9 dagen is hem 13 maanden en ik word er knettergek van. Sprong is achter de rug , nu zijn het tandjes.. Elke keer is er weer iets anders echt soms zou ik hem graag ergens tegen plakken dat hem even niet beweegt. Oh ja ik heb ook zo een mega actief kind die alles doet dat niet mag en dan krijsen omdat hij ergens anders wordt gezet. Ik snap nog niet hoe dat iedereen met meerdere kinderen die overleefd. Ik ben stilaan geneigd om bij 1 te houden.. 🫣

2 jaar geleden

Reactie op babyon

Hier is hetzelfde verhaal binnen 9 dagen is hem 13 maanden en ik word er kn ...
Wel, ik merk dus dat die van mij dit veeeeeel minder doet wanneer hij met andere kinderen kan spelen 🤷 ik heb n ik vakantie en regel dus allerlei playdates. Waarop mijn vriendin (zelf 2 kinderen) zei: 'nu begrijp je waarom mensen 2 kinderen nemen' 😂

2 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Herkenbaar... Tot 4 maanden zei ik steeds 'zo mag je mij 10 baby's geven', ...
Hahaha dat roepen wij hier dus ook. ‘Als jij later net zoveel doorzettingsvermogen hebt, dan bereik je een hoop’. Maar zou fijn zijn als hij dat nog even uitstelt tot hij precies kan uitleggen wat hij wil 😂

2 jaar geleden

Reactie op babyon

Hier is hetzelfde verhaal binnen 9 dagen is hem 13 maanden en ik word er kn ...
Ik snap je helemaal. Ben bang dat het een kwestie is van volhouden tot alles ‘makkelijker wordt’. Met betrekking tot een 2e baby, vragen wij ons hier af; hoeveel erger kan het nog?😇

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Tuurlijk, met een sprong snap ik het ook. Maar het is echt weken achter elk ...
Dat sprongenschema is volgens mij aardig achterhaald ook haha... Bij sommige mensen kan het kloppen ja.. Maarja, dan denk ik weer: de kans is aardig groot dat je kind die periode van die 'lastige fase' (wat dan soms 5 weken aan kan houden) van allerlei andere dingen last kan hebben (doorkomende tandjes met name) Dan is het makkelijk om het op de hoop 'sprongetje' te gooien. Maar wie ben ik 😂Ik heb de app ook. Maar heb er al heel lang niet meer op gekeken haha 😂

2 jaar geleden

Haha herkenbaar! Mijn zoontje is hier net doorheen en gewoon weer een vrolijk kereltje 🥰 het is een fase, gaat wel weer voorbij😁

2 jaar geleden

I feel you! Ik zit hier nu ook met een heeeeeel boos meisje. Ze staat nu maar even in de box en ze zoekt het maar even uit! Als ik weer even ben opgeladen ga ik even bij haar kijken. Maar dit meisje wilt de hele dag dat ik met haar loop. maar ik ben niet gek

2 jaar geleden

Pff.. hier is het nu ook al weer een tijdje een hooooop gegil en drama! Ik dacht dat het sprong 8 was, maar inmiddels is hij 57 weken en is het nog steeds niet over.. we zijn nu op vakantie, en ik had gehoopt dat hij er wel overheen zou zijn nu.. maar van ontspannen is weinig sprake, als hij wakker is wil hij constant aandacht en anders is het huilen/gillen. Ik hoop echt dat deze fase voorbij gaat voordat de vakantie is afgelopen, maar helaas hebben we het niet voor het uitkiezen😟 Nou is het ook een heel ongeduldig mannetje, wordt erg snel driftig, maar nu is het wel heel heftig🥴

2 jaar geleden

Herhaal dit mantra: fase... fase... fase... Ik doe dat ook...(ondanks dat het niet altijd helpt 😉)

2 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Herhaal dit mantra: fase... fase... fase... Ik doe dat ook...(ondanks dat h ...
Ga ik ook maar weer doen, gelukkig slaapt hij nu lekker🙂 zelf ook op tijd naar bed en morgen hopelijk weer op met een nieuwe portie geduld! En morgen proberen extra te genieten van de momenten dat het wel goed gaat ipv in mn hoofd al veel bezig te zijn met het voorkomen van..

2 jaar geleden

Ik ga hier vaker m’n beklag doen haha. Na de vraag of het herkenbaar was voor andere ouders, heeft hij het nog 1 dag gedaan. Sinds toen is hij weer het zonnetje in huis ☀️ 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik ga hier vaker m’n beklag doen haha. Na de vraag of het herkenbaar was vo ...
Wat fijn voor jullie!😊 geniet er van! En wie weet helpt het hier ook😂

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Wat fijn voor jullie!😊 geniet er van! En wie weet helpt het hier ook😂
Ik hoop en duim voor jullie. Tot die tijd; succes!😩🥰