Momenteel ben ik 23 weken zwanger van ons derde kindje. Bij het bloedprikken met 20 weken zijn we er achter gekomen dat ik tussen het begin van mijn zwangerschap en de 18 weken een CMV infectie heb opgelopen. We hebben toen een vruchtwaterpunctie laten doen en helaas is de infectie bij onze ongeboren dochter terecht gekomen. De kans op hele ernstige afwijkingen is klein, maar wel aanwezig. We hebben nu twee redelijk goede vervolgecho's gehad. Dat wil zeggen dat ze goed groeit, er nog geen afwijkingen in bijvoorbeeld de hersenen of lever te zien zijn. Dit zegt echter helaas nog niet zoveel omdat ze nog veel moet groeien. Daarnaast is een afwijking zoals doofheid en blindheid niet te zien op een echo (of MRI). Aanstaande dinsdag wordt er een MRI scan gemaakt om alles nog eens goed te kunnen bekijken, maar de onzekerheid zal blijven. De arts heeft aangegeven dat we wel zo goed mogelijk voorbereid moeten zijn. Tot 24 weken mag je wettelijk de zwangerschap afbreken. Dit is een optie die wij pas overwegen als de MRI scan niet goed is. Of te wel, we hebben dan nog 2 dagen om te beslissen. Een heftige periode dus. Ik heb op dit forum wat ervaringen gelezen, maar ik ben benieuwd of er hier in de juni groep ook moeders aanwezig zijn die ervaring met CMV hebben gehad of momenteel hebben.