39 Reacties

4 jaar geleden

Wii zijn met 3 maanden cold turkey gestopt. Beste beslissing ooit! Onze meid was ook afhankelijk v/d speen om in slaap te vallen. Op een gegeven moment waren we nachten lang bezig de speen terug in haar mond te stoppen. Slopend! Toen besloten om cold turkey te stoppen en sindsdien slaapt ze beter dan ooit en kan ze zelfstandig slaapjes aan elkaar koppelen. Ze was de speen na 1 dag al vergeten. Mijn advies: gewoon doen!

4 jaar geleden

Helaas hier een andere ervaring. Dag 1 met stoppen ging soepel, maar dag 2 was echt heel naar met veel ontroostbaar huilen. Uiteindelijk toch de speen gegeven.. ze heeft haar speentje vooral met inslapen, daarna heeft ze hem niet meer nodig en halen we hem weg. Voor ons wegen de voordelen nu even zwaarder dan de nadelen. Succes!

4 jaar geleden

Hier nooit een speen gewild maar troosten is hetzelfde en ik heb 1 liedje die wel kalmte bied.. hydrofiele doek waar ik enkele nachten op geslapen heb is ook een troost ruikt naar mama en bied troost

4 jaar geleden

Ik ben heel benieuwd of het werkt! Bij ons wilt hij alleen een speen om te slapen/ in slaap te komen. Verder moet hij er niks van hebben. Merk wel dat als hij geen speen heeft hij begint te duimen en dat wil ik eigenlijk voorkomen! Dat leer je namelijk nog moeilijker af en is stuk slechter voor zijn gebit.. Ik volg dus even voor resultaten en tips!

4 jaar geleden

Zelf geen ervaring maar ik heb er iets over gehoord bij Wil & Tien op YouTube dus misschien heb je daar iets aan? Zij is ook cold turkey gestopt met hun zoontje en dat werkte

4 jaar geleden

Geen ervaring mee maar weet wel dat duimzuigen geen goed alternatief is. Een speentje heeft alleen invloed in het melkgebit van je kindje maar duimzuigen heeft invloed op de kaakstand en het volwassen gebit. Duimzuigen is ook moeilijk weer af te leren.

4 jaar geleden

Helaas geen goede ervaring hier. Ik heb het ook geprobeerd, ochtend ging wel goed, half uurtje gezeurd en daarna viel ze in slaap. 2 dutje veel gehuild, toch in slaap gevallen, 50 min later wakker en begon zoveel te huilen en zolang, het lukte gewoon niet meer, terwijl ze normaal nauwelijks huilt en zo goed slaapt. Dat ik het had opgeven en toch de speen gaf.. ik ken het gevoel, ik zag er ook zo erg tegenop! Als ze diep slaapt merkt ze trouwens niet dat haar speen eruit is overdag&snachts. Alleen tijdens het inslapen paar keer geven, daarna niet meer. En snachts wordt ze er gelukkig niet wakker van. 4 maanden is ze nu. ze wordt af en toe een keer wakker rond 21/22, meestal niet.. maar dan slapen we toch nog niet. En wel vaak wakker om 5/6 voor haar speen, maar dat vind ik geen probleem, ze slaapt ook nog in haar wiegje naast ons (vind ik fijner) Ze slaapt van 18:30 tot 7 aan één stuk door zonder voeding. Ook hierdoor was ik niet meer gemotiveerd om nog verder te gaan met het stoppen ervan die dag… Maar als ze zou veranderen en wel vaak wakker wordt snachts, dan ga ik het wel weer proberen. Ik lees mee, ben ook benieuwd naar ervaringen. deze slaapcoach heeft er ervaring mee, in haar story’s deelt ze haar ervaring: https://instagram.com/snugglesanddreams?utm_medium=copy_link Ik heb haar boek en ik weet welke slaaptraining zij heeft gebruikt daarvoor

4 jaar geleden

Reactie op linylia

Helaas geen goede ervaring hier. Ik heb het ook geprobeerd, ochtend ging we ...
Daarnaast was mijn dochter toen nog te jong om haar speentje weg te nemen🙈 ik vroeg het die slaapcoach, ze zij pas na 15/16 weken. Maar ik was koppig😅 misschien daarom geen succes..

4 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Geen ervaring mee maar weet wel dat duimzuigen geen goed alternatief is. Ee ...
Bewust duimzuigen is op zo’n jonge leeftijd nog niet aan de orde. En om dat te voorkomen kan je bij elk slaapje proberen om een knuffel/doekje neer te leggen. Daarmee over haar/zijn gezichtje te wrijven voor het slapen als een onderdeel v/h slaapritueel. Daar kunnen ze op deze leeftijd ook nog niet bewust troost in vinden overigens, maar zodra ze dat wel kunnen kan het perfect als alternatief voor de speen/duim werken.

4 jaar geleden

Ik ben ook aan het denken om dit te doen...ook een hele week elk halfuur de tut bij een van mijn tweelingjongens kunnen gaan insteken en dan nog af en toe bij de andere dus echt nul slaap... Ik denk dat hij het mij heeft horen zeggen want nu is hij tot vier uur deze ochtend stil geweest 😅. Ik ga zien wat de rest van de week geeft. Ik begin sowieso op een vrijdagavond aangezien we dan met twee thuis zijn in het weekend. Twee krijsende baby's alleen...no thanks. Ze zeggen bij baby's onder de zes maanden ongeveer 48 uur en ze zijn de tut vergeten. Hier is het mijn bedoeling om ze dan nog enkel met hun knuffeldoekje te troosten

4 jaar geleden

Hier hooguit 5 minuten dat meneer zijn tut nog in wilt want hij heeft iets anders gevonden namelijk zijn handen. Zit dan ook het liefste met zijn wijs- en middelvinger in zijn mond. Over het afleren hiervan en dat het slecht zou zijn voor het gebit: ik deed het als baby zijnde ook en heb kaarsrechte tanden zonder ooit een beugel gehad te hebben dus dat wil niet altijd zo zijn 😉 gelukkig daardoor geen gevecht meer als zijn tut uit valt. Als meneer zijn tut wel even in heeft dan gooit hij hem tegenwoordig zelfs uit bed 🤣

4 jaar geleden

Onze dochter wil toevallig sinds een paar dagen zelf ineens de speen bijna niet meer. Alleen als ze echt heel onrustig is. Ik heb trouwens zelf tot mijn 12e geduimd en mijn gebit viel best mee. Ik heb 3 kwart jaar een beugel gehad.

4 jaar geleden

Eruit halen zodra hij slaapt ipv helemaal stoppen? Zuigbehoefte schijnt ook nog wel goed te zijn als ze zo jong zijn. Ik haal ook vaak z’n speen uit z’n mond als ik zelf naar bed ga. Hij slaapt dan gewoon door en komt er niet om…. Succes!

4 jaar geleden

Hier bij mij andere zoontje toen hij 4 maanden was de speen weggegooid en hij was hem na 2 dagen vergeten💪

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties 😃. Fijn om te lezen dat het bij de meeste goed is gegaan. Mijn man heeft woensdag en donderdag vrij genomen, dus dan beginnen we woensdag en kunnen we elkaar eventueel afwisselen mocht het nou heel zwaar worden. Ik zal het weekend laten weten hoe het is gegaan 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Mitzy

Bedankt voor jullie reacties 😃. Fijn om te lezen dat het bij de meeste goe ...
Ik ben wel benieuwd ook want heb net hetzelfde voor, dochter van 16 weken helemaal verslaafd en ik moet er tijdens het slapen zo vaak heen dat het slopend wordt. Wil een van de dagen er ook met beginnen maar ik heb nog geen flauw idee hoe ik haar ooit in slaap ga krijgen zonder... 😬

4 jaar geleden

Reactie op Mitzy

Bedankt voor jullie reacties 😃. Fijn om te lezen dat het bij de meeste goe ...
Ben heel benieuwd! Hier hetzelfde probleem, maar durf het nog niet aan 😕

4 jaar geleden

Reactie op Tammie27

Hier bij mij andere zoontje toen hij 4 maanden was de speen weggegooid en h ...
Heb je dan iets in de plaats aangeboden zoals een knuffeltje ofzo?

4 jaar geleden

Reactie op BEMN

Heb je dan iets in de plaats aangeboden zoals een knuffeltje ofzo?
Nee ik heb niets anders aangeboden. Heb hem via de slaapgids snuggles and Dreams zelf leren inslapen. Na 2 dagen viel hij zelf zonder te huilen in slaap en sindsdien altijd😁

4 jaar geleden

Reactie op L202021

Eruit halen zodra hij slaapt ipv helemaal stoppen? Zuigbehoefte schijnt ook ...
Ik doe hetzelfde, ik wacht tot ik denk dat hij diep slaapt, en trek de speen eruit. Hij slaapt gewoon door zonder speen 😆