21 Reacties
4 jaar geleden
Ik denk dat dit wel verschild per bureau, ik kom er juist wel graag voor vragen en mijn zoontje heeft het ook altijd naar de zin ze leggen geen dingen op en kijken gewoon naar hoe je kindje is.
Het is ook een andere plek dan thuis dus niet gek dat kindje daar stiller of juist drukker is.
De artsen en verpleegkundigen zijn echt heel lief en meedenkend daar maar kan me voorstellen dat het er ook wel eens anders aan toe gaat
4 jaar geleden
Ik denk dat dit wel verschild per bureau, ik kom er juist wel graag voor vr ...
Ja het zal ongetwijfeld per bureau anders zijn, maar ook per arts. Eerste bezoek heb ik tot nu als fijnste ervaren en de vorige keer ging op zich ook wel alleen waren de 2e keer en vandaag oudere dames en had ik het idee dat die meer van de oude stempel zijn en arts 1 en 3 wat vlotter en meer van deze tijd 🤣
4 jaar geleden
Ik kom er ook niet graag je mag helemaal niks als het aan hun ligt. Mijn nichtje vertelde toen ze daar kwam met haar zoontje...hij zit iets boven het gemiddelde met alles...toen zei de verpleegkundige: zo hij heeft wel een plofkop!! Dat kan je niet maken!!! Mijn nichtje heeft haar zoontje opgepakt en zei tegen de verpleegkundige: heb je je eigen plofkop wel eens gezien en is weg gegaan!! Schandalig toch?
4 jaar geleden
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar goeie ervaringen met het cb. Vind het wel handig om advies te vragen (waar je natuurlijk zelf over kunt beslissen of je er wat mee doet of niet).
4 jaar geleden
Je moet het maar net treffen! Wij hebben wel een groot verschil ervaren tussen de jeugdarts en de jeugdverpleegkundigen... die laatsten zijn ronduit top, in die eerste heb ik echt nul vertrouwen... voor adviezen ga ik dus naar het CB (de verpleegkundigen dan) en voor echte kwaaltjes naar de huisarts.
4 jaar geleden
Mijn ventje heeft ondergewicht volgens cb. Moeten hem nu 240 aanbieden om de 4 uur. Het eerste doe ik dan omdat hij toch drinkt wat hij wil, dat 2e vertik ik. Geef sinds z’n geboorte op verzoek ga dat niet veranderen voor hun. Hij zit nog tussen de lijnen dus vind het prima zo. Heb mijn eigen groeiboekje nog en daarin is te zien dat ik nog nooit tussen de lijnen heb gezeten alleen maar eronder. Bij kdv zeggen ze ook wat een rare mensen daar soms hij is zo blij lief en vrolijk ventje. Ga erheen voor prikjes en vragen maar die stomme lijnen ppfff
4 jaar geleden
Reactie op Sabrina247
Ik kom er ook niet graag je mag helemaal niks als het aan hun ligt. Mijn ni ...
Wauw wat een nare opmerking! Echt schandalig. Ons zoontje zat een tijd boven de curves van t cb, toen was er ook 1 verpleegkundige die dat wel zorgelijk vond... wat moet ik dan? M'n baby van 2 maanden op dieet? Z'n lengte en gewicht waren mooi in verhouding en hij dronk prima hoeveelheden voor zijn leeftijd en gewicht. Gelukkig had ik daarna wel fijne verpleegkundigen die het daar ook totaal niet mee eens waren.
4 jaar geleden
Reactie op Sabrina247
Ik kom er ook niet graag je mag helemaal niks als het aan hun ligt. Mijn ni ...
Wat goed van je nicht want ik zou ook echt razend hebben gereageerd.. Hier in België zijn ze wel lief hoor nooit opmerkingen gehad van kind en gezin ze zeggen ook altijd van jij weet het best als moeder wat je doet en als het goed voelt blijven doen leggen ook niets op.. Men dochtertje loopt net wat onder de gemiddelde curves geef nog bv die verpleegkundige bleef me juist motiveren om borstvoeding te blijven geven en dat ze haar geboortegewicht al meer dan verdubbelt heeft en dat vaste voeding nog niet nodig was pas met 6m dit is men 2e kindje en gelukkig nooit dit gevoel ervaren.
4 jaar geleden
Pff ik vind maar die consultatiebureau zo naar. Ik voel me ook zo verplicht om heen te gaan omdat elke ouder er heen gaat... ik werd zelfs automatisch heen gestuurd door de kraamverzorgende terwijl dit niet eens met mij besproken was... maargoed. Kan je je alsnog afmelden hiervoor of mag dit niet? Ik heb er echt totaal niks mee.. beetje nakijken en controle en onnodige informatie waarvan ik het al weet.. ik ben al blij als het snel afgerond is, ga er echt met tegenzin heen.
4 jaar geleden
Ja hoor herkenbaar. Ik vind het vooral grappig dat er zo vaak wordt gezegd dat je kind dan wel erg vooruit loopt... als ik de app hier lees is ons kind heel gemiddeld.
En onze dochter huilt ook niet bij prikjes.. dat is niet bijzonder, precies wat je zegt, jij relaxed baby relaxed..
Wij gaan ook alleen maar naar de verplichte afspraken en nemen alles met een korreltje zout.
4 jaar geleden
We zijn bevoorrecht in ons land met een fantastisch systeem waarbij oog is voor de ontwikkeling en het opgroeien van jonge kindjes. En nee ik ben het ook niet met alles eens maar een beetje nuchter en relaxt zijn en ik tel ondertussen mijn zegeningen dat hier in het rijke westen zo goed wordt meegekeken met de (op)voeding van mijn kindje.
Sinds ik op een kinderafdeling in een heel arm gedeelte van Afrika heb gewerkt hoor je mij nergens over klagen!!!
Misschien even ter relativering
❤❤
4 jaar geleden
Hier ook geen fan van het CB. Geven (bij mij) totaal achterhaalde en ouderwetse adviezen, met name over borstvoeding. Dingen als dat je je borst ‘goed leeg’ moet laten drinken/kolven, de baby in de nacht om de 3 uur wakker wordt omdat hij overdag niet genoeg zou krijgen en dat in de nacht weer gaat inhalen (dus dat ik overdag meer voeding moet geven of extra moet bijvoeden terwijl mijn baby boven gemiddeld groeit), voor het aanleggen eerst kolven zodat je toeschietreflex minder is. Met deze adviezen naar mijn lactatiekundige gegaan, die zich er niet over verbaasde en zei dat ze erg vaak tegenkomt dat een vrouw verkeerd advies van CB heeft gekregen. En dat zij dat vervolgens moet oplossen.
Verder geen negatieve ervaringen gehad met prikjes oid, ze zijn altijd aardig (maar misschien wel wat belerend en onhandig in formuleren).
4 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ze zijn verbaast dat m’n dochter al vanaf het begin voorloopt op haar ontwikkeling. Gister hebben ze ook niet gekeken naar een eventuele afplatting. Zolang m’n kind gezond is ben ik blij!
4 jaar geleden
Wat ik mega raar vind, is dat ze bij mij hebben ze nu al 2x gevraagd wat voor karakter hij heeft .. 🤡 Hij is net 5 maanden! Mijn antwoord 'ja ongeduldig, nieuwsgierig, spanningsboog van een tandenstoker, lief ofzo?'
Kreeg de laatste keer ook een beetje op mijn donder dat onze baby niet consequent al hapjes kreeg .. 🤷🏻♀️