16 Reacties

één jaar geleden

Wij zouden rond haar 2e verjaardag 1 krijgen. Alleen we hebben zelf 1 aan gevraagd. En toen gelijk de afspraak gemaakt voor haar 2de verjaardag.

één jaar geleden

Hier ook de laatste afspraak gehad met de 14 maanden prik en momenteel ook nog geen nieuwe uitnodiging ontvangen. Ik dacht wel dat dit automatisch zou gaan en inderdaad rond de 2 jaar.

één jaar geleden

Wij krijgen altijd een uitnodiging, maar veel CB kampen lange lijsten met achterstallige afspraken vanwege de coronatijd. Bij ons is er voor gekozen dat als alles goed gaat met het kind de 18 maanden afspraak wordt overgeslagen en je er een rond 2 jaar krijgt maar dit kan ook een twee of drie maanden later zijn vanwege de drukte.

één jaar geleden

Reactie op Mom161921

Wij krijgen altijd een uitnodiging, maar veel CB kampen lange lijsten met a ...
Ja met ons zoontje gaat het ook naar ons weten supergoed. Maar een medische check op z'n tijd is wel zo prettig haha

één jaar geleden

Als jeugdverpleegkundige weet ik dat sommige dorpen/steden de 18 maanden eruit gegooid hebben ivm personeelstekort. Het is natuurlijk niet verplicht en alleen een advies orgaan. Echter als je je zorgen maakt kan/mag je altijd bellen. En de meesten hebben ook een inloop weeg moment. Vaccineren is de eerste 14 maanden (als je regulair doet) en dan pas weer met 3,5 jaar. Tuurlijk zouden alle jeugdartsen en jeugdverpleegkundige de kinderen vaker willen zien. Zodat we vroeg kunnen ontdekken als er bijvb sprake is van een taalontwikkeling stoornis. Maar met al die krapte gaat het niet lukken. Dus helaas zoals met heel veel dingen tegenwoordig door de krapte moet je soms zelf achter dingen aan.

één jaar geleden

Reactie op Maartjex93

Als jeugdverpleegkundige weet ik dat sommige dorpen/steden de 18 maanden er ...
dat verklaard inderdaad waarom we die uitnodiging niet hebben gehad rond 18 maanden. Ben benieuwd of het nu wel gebeurt nu hij bijna 2 is. Maar ik ga er zelf wel even achteraan ja :) Personeelstekort was toen ook al aan de orde toen hij de BMR prik kreeg. Dus ik verwijt ze ook niks. Het is gewoon onmacht ook denk ik

één jaar geleden

Mijn zoontje word morgen 2 en ik heb vorige week een check gehad bij het cb. Was gewoon even wegen en meten en kijken hoe het met de spraak ging. Ik hoefde hier zelf geen afspraak voor te maken maar kreeg er 1 ingepland gestuurd..

één jaar geleden

Ook maar iets van 5 x hoor , en hebben al een afspraak voor juli staan

één jaar geleden

Hier worden ze met 2 jaar, 3 jaar en 4 jaar gezien. De volgende vaccinatie is bij ons pas met 4 jaar.

één jaar geleden

Ik heb even geteld maar wij zijn inmiddels 9x geweest. Toevallig vorige week nog, en over 2 maanden weer. Maar hier is het ivm haar groei dat we zo vaak moet. Wat ik begrepen heb is 1,5 jaar niet standaard, maar met 2 jaar, 3 jaar en bijna 4 jaar wel. Dus mocht je nog geen uitnodiging hebben, kan je er altijd achteraan bellen.

één jaar geleden

Wij hebben zelf wat extra afspraken gemaakt en verder de 'standaard' afsprsken. Met 18 maanden kregen wij een vragenlijst om in te vullen waarna indien nodig een afspraak werd ingepland. Voor de afspraak met 2 jaar was ik ook benieuwd, heb ook nog niks gehoord. Maar gewoon afwachten dus

één jaar geleden

Bij ons wordt elke keer als we daar zijn gelijk de volgende afspraak gepland. Ben ik wel blij mee want anders zou het echt langs me heen gaan 🙈

één jaar geleden

Omdat onze dochter prematuur geboren is hebben ze bij 14 maanden afspraak aangegeven dat ze met 18 maanden terug moest komen. Zij gaven aan dat 18 maanden geen standaard afspraak is als er geen zorgen zijn. Bij 19 maanden geen afspraak ontvangen en dus gebeld. Wat dus gewoon ellende was want wat ze tegen mij zeiden stond niet in het dossier. Dus toen we met 21 maanden langs mochten komen, 3 maanden later, kreeg ik te horen: oh u wilde een extra afspraak! Heb denk ik wel 4 keer uit moeten leggen wat de situatie was. Een paar weken later voelde ik dat haar fontanel nog openstond lichtelijk. Op interner staat moet dicht zijn bij 18 maanden. Ik teruggebeld, meerdere keren aangegeven dat ik niet perse langs hoef te komen als het iets is wat goed komt. Nou wilde ze het toch zien. Wat blijkt: antwoord kon gewoon eigenlijk via de telefoon. En buiten dat is het de taak om bij iedere afspraak de fontanel te checken. Maar ze gaven wel aan dat er bij 2 jaar en 2 maanden weer een afspraak zou zijn. Brief krijg je dan toegestuurd. Consternatiebureau was een betere titel geweest voor deze instantie.

één jaar geleden

Als ik dat was werd meteen een afspraak gemaakt, behalve der laatste keer (met 1,5 jaar). Toen werd er gezegd dat er rond haar tweede verjaardag een afspraak gemaakt zou worden en dat klopt. Vandaag een melding gekregen dat er een afspraak is gemaakt voor 27 juni (mijn dochter is van 21 juni). Misschien eens bellen met de vraag hoe het zit?

één jaar geleden

Reactie op vv89

Omdat onze dochter prematuur geboren is hebben ze bij 14 maanden afspraak a ...
Pfff wat vermoeiend zeg deze situatie. Die laatste zin vind ik wel mooi haha!

één jaar geleden

Bedankt tot nu toe voor alle reacties :)