4 Reacties

4 jaar geleden

Hoi Hier ook gisteren te horen gekregen dat er nog resten placenta in mijn baarmoeder zijn achtergebleven. Na mijn bevalling is er ook echt heftig op mijn buik gedrukt.. maar de placenta kwam er gelukkig uit.. ze hebben erna gekeken of de placenta intact was en volgens hun helemaal intact maar helaas toch nog wat achtergebleven en ook ik moet over 2 weken een operatie om de rest eruit te halen. Bij mijn eerste kindje moest de placenta gelijk onder een spoedoperatie eruit gehaald worden.. placenta kwam niet vanzelf hierbij 3 liter bloedverlies.. Nu bij mijn tweede kindje dacht ik YES placenta is er gelukkig uit geen operatie maar dus alsnog een operatie. Bloedverlies is nu gestopt maar was ook best heftig en bij week 4 ook heftige pijn in mijn rug en kont ervaren. Ik denk dat het toch nog veel voorkomt en vaak is direct na de bevalling niet goed te zien op een echo of het gewoon restbloed is of toch placenta resten

4 jaar geleden

Goedemorgen Saskia, Bij mijn 1ste bevalling heb ik ook een curretage gehad omdat de placenta niet losliet en ik maar bleef vloeien. Hierna geen last meer gehad. Onlangs bij mijn tweede bevalling liet de placenta wel goed los en hebben ze deze goed nagekeken. In principe checken ze je hele placenta na dus dan hadden ze daar wel eerder op kunnen inspelen. Of het een 'fout' is wil ik niet zeggen want waarschijnlijk zal het na het 'lostrekken' niet extra zijn gaan vloeien waardoor het goed leek.

4 jaar geleden

Reactie op momofboefje

Hoi Hier ook gisteren te horen gekregen dat er nog resten placenta in mij ...
Bedankt voor je reactie! Balen dat het weer is, ik had geen idee dat dit vaak gebeurde! Na je eerste bevalling was het dan geen curettage toch, alleen nu bij de 2e?

4 jaar geleden

Reactie op Salc

Bedankt voor je reactie! Balen dat het weer is, ik had geen idee dat dit va ...
Bij de eerste was het een spoedoperatie geworden om de placenta te verwijderen.. daarbij hebben ze in zijn geheel de placenta verwijderd dus een soort van curretage en daarna een ballon op de plek van de placenta gezet om de wond te dichten ook alles onder volledige narcose natuurlijk.. Na 6 weken toen ook een echo gehad om te kijken of alles weg was.. ook toen konden ze niet goed zien of er nog restbloed te zien was of placentaresten en toen hebben ze een soort van katheter ingebracht en toen kwam er nog een boel bloed uit en toen was op de echo te zien dat ik leeg was. Helaas nu hebben ze weer een katheter ingebracht kwam ook weer veel bloed uit maar alsnog is er iets te zien op de echo wat zou duiden op placenta resten