18 Reacties

2 jaar geleden

Op zo'n dag laat ik het vaak los. Ze slaapt dan in elk geval in de auto en als we tijdje lopen valt ze ook in slaap in de wandelwagen.

2 jaar geleden

We besloten gister naar de dierentuin te gaan en zaten 15min later in de auto 😅 Enige wat we aanhielde was eet-tijd. Mn zoon slaapt graag met volle buik dus ging erna heerlijk tukken dankzij de warmte en waterval in de bush van burgerszoo 😁 (ik ik nu thuis ook wil namaken want hij heeft echt supergoed geslapen wat ie normaal niet doet overdag)

2 jaar geleden

Hier al vaker weg geweest, pretpark stad, visite en dierentuin. Afgelopen zaterdag ook naar de dierentuin geweest, ze slaapt wel in de auto en in de kinderwagen. Eten krijgt ze gewoon tussendoor in de kinderwagen en 12 uur gaan we ergens zitten met ze alle. Enigste wat ik merk is dat ze gisteren meer sliep dan normaal door de indrukken allemaal

2 jaar geleden

Wij gaan veel op reis en ook dagjes de stad in. Wij merken dat ons zoontje beter slaapt met een volle buik als we op pad zijn, en hij beter in slaap valt/ blijft als de kinderwagen beweegt. Dus tijdens het lopen in slaap vallen en dan de wagen blijven bewegen als hij slaapt. Qua tijden laten we het los.. we houden vooral de fles tijden aan.

2 jaar geleden

Ik probeer dat dan ook los te laten met zijn slaapjes, soms wel lastig. Maar probeer dan vaak zijn ochtendutje thuis te doen. Of weggaan als die moet beginnen, zodat hij deze dan jn de auto doet. Hjj slaapt verder dan maar elke keer kort. Maar af en toe vind ik dat niet erg

2 jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Wij gaan veel op reis en ook dagjes de stad in. Wij merken dat ons zoontje ...
Als toevoeging trouwens... we maakten ons best zorgen over ons weekje parijs vorige week (want hij vind de wandelwagen snel saai thuis tijdens het wandelen en zit niet graag opgepropt). Maar het ging super goed omdat hij lekker veel te kijken had in de stad, hij lekkere snacks kreeg (stukjes croissantjes e.d.). EN we kwamen er achter dat hij veel fijner zit als hij geen jasje aangeeft in de kinderwagen en dus vrijer kan spelen met wat speelgoedjes. We deden daarom standaard de wind/regenhoes om de wagen heen zodat hij het niet koud zou hebben zonder jas (beetje kas effect) en hij zat iig wel lekker in de voetenzak. Werkte perfect!

2 jaar geleden

Hier ook al heel vaak gedaan. Hij slaapt dan in de auto of de kinderwagen. Ik heb dit expres al heel snel gedaan zodat ie er aan went. Ieder z’n eigen ding maar ik snap niet hoe ouders hele dagen thuis kunnen blijven of om de slaapjes heen iets kunnen plannen. Dus lekker doen!

2 jaar geleden

Ik snap je heel goed. Mijn dochter slaapt niet in de wagen of in de auto. Echt alleen in bed. Dat maakt een dagje weg echt heel lastig. We hebben een zoontje van 6 jaar en ik vind het erg jammer dat we tot nu toe nooit een dagje met z'n alle op pad kunnen.

2 jaar geleden

Hij slaapt soms in de auto, maar vaak wel in de wagen. Kan soms even duren, maar hij valt uiteindelijk wel in slaap!

2 jaar geleden

Wij gaan wel eens een dagje weg.. dit weekend heerlijk naar het strand geweest ^^. We proberen waar kan/mogelijk het ritme wat aan te houden, maar als het anders loopt laten we het wat los. Gister de autoritten per toeval steeds rond de slaapjes, dus daar hebben we van geprofiteerd om haar toch wat te laten rusten. Maar proberen op zulke dagem voornamelijk de tijden van het eten vast te houden.

2 jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Ik snap je heel goed. Mijn dochter slaapt niet in de wagen of in de auto. E ...
Wat vervelend. Heb je het al wel eens geprobeerd een dagje weg? En stel dat je kindje dan niet slaapt, wordt zij dan ook heel humeurig van het niet slapen of denk je dat ze uiteindelijk toch omvalt.

2 jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Ik snap je heel goed. Mijn dochter slaapt niet in de wagen of in de auto. E ...
Heel herkenbaar! Lastige slaper hier en slaapt ook niet in de auto of wagen. Dit weekend besloten we om er alsnog uit te gaan en het maar te zien allemaal. Willen toch graag nog wat ondernemen. Uiteindelijk in de auto twee keer aan de borst in slaap gevallen. Dan maar zo! Ik vind het maar lastig ook, vooral als je ziet dat anderen het zo makkelijk gaat.

2 jaar geleden

Zelf ben ik geen voorstander van dagjes weg gaan, alleen naar familie of vrienden waar ons zoontje in bed kan slapen. Hij slaapt niet in de wagen dus hele dag dierentuin oid is echt geen optie. Als we er even uit willen is het tussen slaapjes door, of bij lang rijden het slaapje in de auto. Vind dat voor nu prima, komt later wel weer hoor dagjes uit!

2 jaar geleden

Reactie op KwZvW

Zelf ben ik geen voorstander van dagjes weg gaan, alleen naar familie of vr ...
Dat laatste dacht ik ook, alleen hopen wij nog meer kindjes te krijgen. Dan zou m'n zoontje van z'n slaapjes af zijn en voor hetzelfde geldt heb je dan weer een baby die mer slaaptijden en routines zit haha. Dus ik wil toch proberen me iets over de zenuwen heen te zetten en toch af en toe iets te gaan doen, ook goed voor m'n relatie!

2 jaar geleden

Hier heb ik nog twee kids van 6 en 5 en zeker in een vakantie gaan we wel dagjes weg. De kleinste van 8 maanden doet dan haar ochtend slaap nog thuis maar in de middag in de wagen. Het is soms niet anders 🤷🏼‍♀️ gelukkig gaat dit goed zo en hebben wij dus gelukt

2 jaar geleden

Zoveel mogelijk in de auto laten slapen en voor de rest; loslaten 🤷🏼‍♀️ Morgen weer een nieuwe dag!

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Dat laatste dacht ik ook, alleen hopen wij nog meer kindjes te krijgen. Dan ...
Snap je helemaal hoor! Maar ik zie dat als een zorg voor dan. Wie weet dan een makkelijkere slaper😁 Als je echt zenuwen ervoor hebt snap ik dat je het wil gaan proberen en je zenuwen overwinnen😊 gewoon proberen er komt vast goed!

2 jaar geleden

Laatst naar dierentuin geweest. Hij sliep goed in de wandelwagen! Verder vooral kwestie van je ritme loslaten. Zoals hier al gezegd werd; morgen weer een dag!