5 Reacties

2 maanden geleden

Je kindje zal hier oprecht niet veel last van gaan hebben. Ik heb het ook een keer gedaan omdat ze niet op hield met bijten en slaan. Heel eerlijk gezegd heeft dat zo geholpen dat ze dat gedrag nooit meer heeft vertoond. En ze krijgt hier verder alle liefde. Maar ooit is een bepaalde grens aangeven heel belangrijk om gedrag in de toekomst te voorkomen. Je bent oprecht geen slechte moeder en je hebt even iets gedaan om het rustig te krijgen omdat allerlei andere manieren op dat moment niet werkte. Je kind heeft door het knuffelen alsnog liefde ontvangen. Het beste medicijn is liefde. Kindermishandeling is echt overdreven. Je moet dit niet structureel doen maar een keer is echt geen kindermishandeling.

2 maanden geleden

Ik sluit me helemaal aan bij vv89. Het is zeker niet echt een goede opvoeding stijl ofzo, maar een keer zoals je beschrijft met daarna veel knuffels, goedmaken en liefde is niet meteen mishandeling. Heb het zelf ook 1 keer gedaan met mijn dochtertje toen ze zo verschrikkelijk vervelend was zoals jullie beide eigenlijk al beschrijven. We worden allemaal wel eens boos en ge茂rriteerd met onze kleintjes, maar we houden van ze.

2 maanden geleden

Tja je bent een mens, die maken wel is fouten. Als je dat ook toegeeft aan je kind lijkt me het voor allebei leerzaam. Ik zou er niet te veel over in zitten. En ben het eens met vv89 pas als zoiets op structurele basis gebeurd dan zie ik het als kindermishandeling.

2 maanden geleden

Inderdaad helemaal eens met vv89!! Dat je er over in zit betekent juist dat je een goede moeder bent

vorige maand

Super rot, en ik snap dat je je schuldig voelt. Maar zolang je het niet vaker doet kan het een keer gebeuren. Je bent maar een mens, en mensen maken fouten. Ik heb m'n zoontje weleens gebeten toen hij niet ophield met mij en z'n zusje bijten. Al het andere corrigeren werkte niet en toen hij ook nog begon te lachen knapte er iets en beet ik hem terug. Ook niet ok茅, heb het daarna goedgemaakt. Ik kon op dat moment ook even niet beter. Onwijs rot gevoeld, maar het is even niet anders. Ik doe het iig niet meer, want het is echt het verkeerde voorbeeld geven en fysiek straffen werkt alleen tijdelijk en werkt alleen maar meer problemen in de hand. Maargoed, we zijn allemaal mensen die fouten maken. Gewoon van leren.