17 Reacties

4 jaar geleden

Voor zover je in de babykamer gaat voeden is een stoel met leuningen wel handig. Ikzelf heb de avond en nachtvoedingen altijd in bed gedaan, maar wij hebben ook heel lang samen geslapen. De keren dat ik op haar kamertje heb zitten voeden, zat ik mij een breuk haha. Dus als je dan van plan bent, is comfort zeker een must. Schommelstoel hoeft zeker niet, alleen als je dat zelf fijn vindt. Als jij er relaxed van wordt, is het voor de baby ook fijn.

4 jaar geleden

Wij willen graag een stoel met leuning. Is toch wel fijn om je arm ergens op te leunen tijdens het voeden. (wij gaan fles geven)

4 jaar geleden

Ik heb nooit gevoed in de stoel ook steeds in bed vond het niet aangenaam voeden in het kamertje op de stoel

4 jaar geleden

Ik heb een stoel van Ikea. Geen echte schommelstoel. Maar wel eentje dat je beetje kan wiebelen. Wel aan te raden met armleuningen want anders last van oververmoeide armen na een eind. Succes in de keuze.

4 jaar geleden

Ik vond een stoel met aanleuning heel fijn. Mijn dochter heeft 5 maanden bij mij op de kamer geslapen en toen voedde ik haar in bed. Toen ze in haar eigen kamer ging slapen zat ik iedere avond en nacht wel 2 tot 3 keer te voeden. Je moet dus ook zelf lekker kunnen zitten en zorgen dat je armen (en bij voorkeur ook je hoofd, want je bent soms gewoon uitgeput) goed worden ondersteund. Ik heb zelf geen schommelstoel. Ik vind daaruit opstaan altijd zo ingewikkeld, maar dat zegt misschien meer over mij dan over de stoel. Je moet met minimale inspanning en met je kleintje in je arm goed kunnen opstaan, dat is denk ik vooral van belang. Als je kindje tijdens het voeden in slaap valt is het namelijk heel fijn als hij of zij niet wakker wordt tijdens het opstaan 😅

4 jaar geleden

Ik heb met leuning gedaan! Werk zelf in de kdv en voeden met een leuning is een stuk fijner dan zonder. Zojuist deze besteld 😍

4 jaar geleden

Voeden kan je toch gewoon op de bank of op het bed? :p of ga je elke keer naar boven om op de stoel te zitten? Stoel is denk meer voor de stijl althans ik ken niemand die elke beurt even op zo n stoel gaat zitten voor voeden :p

4 jaar geleden

Voor mij is een schommelstoel geen must, wel een stoel met armleuningen én een goede rug/nek leuning!! Die poang stoel van Ikea hadden wij bij ons eerste kindje. Geen schommelstoel maar hij kan wel lekker wiebelen. De rug en nek ondersteuning vond ik ook erg fijn, alleen de armleuningen waren voor mij het net niet. En na een tijdje krijg je dan toch echt een lamme arm. Ik ben nu al een paar weken opzoek naar een geschikte stoel, maar nog niks gevonden helaas.

4 jaar geleden

Voeden kan je toch gewoon op de bank of op het bed? :p of ga je elke keer n ...
Het is voor ‘s nachts vanaf het moment dat ze niet meer naast ons slaapt maar in haar eigen kamertje. Ieder z’n voorkeur hè ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Sooph

Het is voor ‘s nachts vanaf het moment dat ze niet meer naast ons slaapt ma ...
Dan slaapt de baby dus in de eerste paar maanden al op eigen kamer :).

4 jaar geleden

Eentje met armleuningen en liefst ook hoog genoeg dat je eigen hoofd kan rusten vind ik het fijnst. Snachts voeden deed ik in het begin gewoon vanuit bed. Maar soms had hij snachts echt een huiluurtje (of langer) en dan was het heel fijn als ik of mijn partner even met de baby kon schommelen in de stoel. Kon de ander nog even doorslapen. Toen ons zoontje naar zijn eigen kamer ging (6mnd) ben in ook snachts en s avonds in de stoel gaan voeden.

4 jaar geleden

Reactie op kimbeerly1992

Ik heb met leuning gedaan! Werk zelf in de kdv en voeden met een leuning is ...
Mooie stoel! Mag ik vragen waar je deze hebt gevonden?

4 jaar geleden

Met leuning, en een kussen er onder als je baby op je arm ligt. Dan heb je de meeste ondersteuning en comfortabele houding. Schommelstoel hebben wij niet. Ook niet gemist.

4 jaar geleden

Reactie op Jennyfairy

Mooie stoel! Mag ik vragen waar je deze hebt gevonden?
Via google op schommelstoel gezocht. Hij heet schommelstoel rocky roze velvet 😊

4 jaar geleden

Reactie op Sooph

Het is voor ‘s nachts vanaf het moment dat ze niet meer naast ons slaapt ma ...
Ja inderdaad voor het naar bed brengen en snachts. Ik deed geen oog dicht met de baby op de kamer. Dus na een maand is hij naar zijn eigen kamer verhuist. Ik hoor alles dus ook als hij op de andere kamer wakker wordt. Dan voedde ik hem op de stoel en kroop daarna weer in bed. De laatste voeding van de nacht 5/6 uur deed ik in bed en en dan sliep hij nog even lekker bij ons. Ook sliep onze zoon boven bij zijn slaapjes overdag. Hij had namelijk een donkere en stille kamer nodig. Beneden viel hij gewoon niet goed in slaap. Ook nu bij het naar bed brengen Savonds en smiddags gebruiken we de stoel nog. Verhaaltje, liedje zingen. Knuffelen en nog een flesje Savonds. Ik zou niet zonder goede stoel gekund hebben. Maar het is en blijft persoonlijk. Wat je eigen styl is qua voeden en slapen van de baby.

4 jaar geleden

Wij hebben een IKEA POANG die we gaan opknappen, die wiebelt een beetje en heeft arm en hoge rugleuning. De eerste tijd slaapt de baby bij ons in de cosleeper, maar later lijkt het me wel prettig!

4 jaar geleden

Wij hebben deze gehaald.