34 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind dit niet normaal. Spreken ze ook met de ouders van dat jochie?
Ook deze vraag staat op ons lijstje.. ik mag hopen van wel.. Morgen ochtend gaan we even een gesprek voeren. Heb al aangegeven dat ik mijn kind niet meer met een gerust hart achterlaat 😤

2 jaar geleden

Holy shit, ik zou echt helemaal uit mijn slof zijn geschoten! Dit is ook een van de redenen dat mijn kinderen tot 2 jaar ook niet naar de opvang gaan.. Hoe gaat het nu met je?

2 jaar geleden

Reactie op mamavanmijnlieveling

Holy shit, ik zou echt helemaal uit mijn slof zijn geschoten! Dit is ook ee ...
Begrijpelijk.. We zijn beide boos en verdrietig en willen morgen graag antwoorden op onze vragen die we hebben. Ook al kan het daar mee niet ongedaan worden gemaakt..Vandaag vooral heel lief voor ons mannetje geweest

2 jaar geleden

Reactie op zonnetje34

Begrijpelijk.. We zijn beide boos en verdrietig en willen morgen graag antw ...
Ja, dat snap ik.. Hopelijk krijgen jullie morgen meer duidelijkheid, en dat jullie het op de een of andere manier toch een plekje kunnen geven.. Een dikke knuffel voor jullie mannetje, en veel sterkte!❤

2 jaar geleden

Ik schrik hier wel van. Je kindje is nog jong en kan zich niet verweren. Als het dus bekend is dat er een kindje is wat kennelijk gedragsproblemen heeft (aangezien t bekend is bij hun en dus vaker voorkomt wat ik uit je verhaal opmaak?) vind ik wel dat hier extra aandacht aan besteed moet worden. Wat gaan ze hier als opvang aan doen om de veiligheid van je kind te garanderen? Mijn dochter is weken terug gebeten in der vinger door een ander kindje, maar dit was incidenteel en daar heb ik het bij gelaten. Was ook maar een mini puntje wat dus ook bij ophalen niet meer zichtbaar was. Maar zulke verwondingen als jij omschrijft vind ik wel echt ernstig en een kwalijke zaak. Vraag me ook af wat ouders van het kindje hiermee doen. Ik neem aan dat die ook zijn ingelicht over dit incident?

2 jaar geleden

Ohh wat heftig! Ik snap jullie gevoelens heel goed! Na het lezen van je verhaal is het wel opmerkelijk dat ze dan ook zeggen dat dit vaker is gebeurd.. Nu weet ik niet of ik er overheen gelezen heb, maar zit je kindje op een verticale of een babygroep? Ik zou dit zowel als PM’er en ouder niet accepteren op de groep en hierover in gesprek gaan met de manager van de locatie! Heel vervelend dat het nu is gebeurd en daar kan weinig aan veranderd worden, maar hier mag zeker wel actie ondernomen worden en bekeken hoe ze dit aan gaan pakken! Hebben jullie een registratieformulier ongevallen moeten invullen en tekenen? Er vanuit gaan dat als ze dit formulier erbij pakken bij een ongeval dat het wel serieus besproken word binnen het team! Sterkte!

2 jaar geleden

Oef dat is wel fors ja. Ik neem aan dat ze een melding moeten maken in het systeem (iets van een mip) daar zal denk ik ook een verbeteractie uit komen. Ik zou wel willen weten wat ze daar concreet aan gingen doen. Misschien kan je in gesprek met de opvang wat je nodig hebt je kindje weer met een goed gevoel te brengen ? Het lijkt mij lastig hem nu weer zo te brengen. Hoe is het nu met je zoontje ?

2 jaar geleden

Reactie op LynnLev

Ohh wat heftig! Ik snap jullie gevoelens heel goed! Na het lezen van je ver ...
Onze baby zit op een 0-2 groep. We zijn net geweest en ik moet zo even het kantoor bellen om met de locatie manager te spreken. Er is al een melding van gemaakt en vanmiddag hebben wij nog een gesprek met de PM’er. De PM’er van net gaf zelf aan dat zij met 3 begeleiders 12 kids hebben van 0-2 en dat dat soms gewoon té druk is. Dit gaat dus blijkbaar ten koste van de veiligheid. Dit ga ik zo ook aangever bij de locatiemanager.

2 jaar geleden

Reactie op zonnetje34

Onze baby zit op een 0-2 groep. We zijn net geweest en ik moet zo even het ...
Heel veel succes en vooral op je strepen gaan staan. Niet zomaar over je heen laten lopen. Jij bent de ouder en weet het beste wat je kindje nodig heeft. Je mag ook zeker verwachten dat ze dit serieus nemen en er iets aan gaan doen en niet alleen met excusessen komen dat ze onderbezetting hebben. Daar kan je kindje niks aan doen. Succes en laat het ons weten. Je kunt dit mama 💪

2 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Heel veel succes en vooral op je strepen gaan staan. Niet zomaar over je he ...
Thanks!! Super lief 🥰 gaan we zeker doen. Net ook al gedaan 😇. Weet iemand hier of dat überhaupt mag? 3 pm’ers en 12 kids op een 0-2 groep? Lees online dat 0-1 maar 3 per leidster mogen.. misschien wordt dat dan heel sneaky ingedeeld ofzo.

2 jaar geleden

Wat vervelend zeg. Ik vind de gang van zaken best bijzonder, dat je niet meteen gebeld bent, dat het vaker voor is gekomen etc. Je kunt het ratio leidster - kindjes met een tool online berekenen. Boven de 1 jaar is het alweer 4 kindjes per leidster volgens mij, dus ik denk dat dit mag. Ik vind het zelf wel een grote groep als ze allemaal zo jong zijn. Bij ons zijn de groepen ook zo groot maar is het 6 maanden tot 4 jaar. Onze dochter zit toevallig in een groep met meer kindjes onder de 2 en daar zitten dus ook maar 9 kindjes om die reden.

2 jaar geleden

Reactie op zonnetje34

Thanks!! Super lief 🥰 gaan we zeker doen. Net ook al gedaan 😇. Weet ieman ...
Ja dat is veranderd... het waren idd 3 kindjes per leidster en dat is afgelopen jaar 4 geworden. Hier krijgt mijn dochter daardoor haar slaapjes niet waar ze behoefte aan heeft. Maarja de overheid heeft bepaald dat 4 ook moet kunnen... ook bij jou blijkt maar weer dat dit niet zo is

2 jaar geleden

Reactie op FHWH

Ja dat is veranderd... het waren idd 3 kindjes per leidster en dat is afgel ...
Nouja.. de overheid heeft gezegd dat kinderopvang iets soepeler met de regels om mag gaan omdat anders gewoon veel kinderen zonder opvang zitten. Er is personeelstekort. Ik ben er ook echt niet blij mee maar ik snap het wel. Verder moeten ze wel de veiligheid kunnen garanderen dus een situatie als deze, zeker als dit vaker voorkomt, kan echt niet.

8 maanden geleden

Hoe is het afgelopen met de wond van je kindje? Is het mooi genezen?