11 Reacties
5 jaar geleden
Verloskundige zei mij dat ik veel moet drinken om zo min mogelijk vocht vast te houden!
5 jaar geleden
Ik zit bijna de hele dag met m'n voeten omhoog, dan heb ik er eigenlijk geen last van. Als ik warm douche, te lang loop of met m'n benen te lang omlaag zit heb ik het ook. Goede excuus om weinig te doen!
5 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde ook geen last van gehad en eeneens sinds 36 weken wel. Kom nu ook eeneens 3 kilo aan in 2 weken terwijl eerst halve kilo in 2 weken.
Voor krampen in de kuiten tegen te gaan moet je af en toe op je tenen gaan staan, of op de laatste traptrede op en neer bewegen. En masseren.
Ik dacht dat bewegen juist hielp. Maar nu denk ik, heb kort daarvoor te lang gewinkeld dus te lang gelopen, mss komt het daardoor dan ook bij mij eeneens. Maar toch merk ik als ik er last van heb en beweeg en zak door de knie毛n dat het minder word. En had idee dat de airco in de auto ook wel fijn was. Heb ook hele tijd hele heette voeten en handen. Wat nu het beste werkt is voeten goed omhoog leggen. Alleen zit nog met me handen wat ik daar aan moet doen, iemand tips ?
5 jaar geleden
Veel drinken, voeten hoog houden als het kan en je benen onder de warme en daarna koude douche houden. Dat zei m鈥檔 verloskundige. En het helpt bij mij wel goed.
5 jaar geleden
Ik houd ook enorm veel vocht vast in mijn voeten in enkels! Even gevreesd voor zwangerschapsvergiftiging omdat mijn bloeddruk ook verhoogd is, maar had gisteren controle en meteen ook bloed laten checken op zwangerschapsvergiftiging en gelukkig is het dat niet!
Tips van mijn gynaecologe zijn de gebruikelijke zoals hieronder al gezegd: water drinken, voeten omhoog, voeten in koud water. Ze heeft me ook steunkousen tot aan de knie en Daflon voorgeschreven. Met daflon nemen ben ik nu gestart dus ik hoop dat dat wat gaat helpen!