13 Reacties

één jaar geleden

Hoi, wij hebben hier dat ons zoontje uit het niets niet meer wil douchen, dus niks gebeurt, opeens wil hij niet meer. Hij vond douchen en in bad altijd leuk, in zwembad is hij ook als een vis in het water. Maar nu sinds twee weken wil hij niet meer. Dus ja, ik weet niet of het ook een leeftijd/ fase kan zijn? En dat het niet alleen door de ontlasting komt? Hij is ook 22 maanden.

één jaar geleden

Wij hebben dat ook gehad, heeft een maand geduurd, ineens ging hij weer toen oma er een keer bij was en hem flink afleidde, heel gek. Vanuit t niets was hij bang bij ons, echt krijsen en echt absoluut niet in bad willen. Ineens was t weer weg 🤔

één jaar geleden

Reactie op Astrid Mellema

Hoi, wij hebben hier dat ons zoontje uit het niets niet meer wil douchen, d ...
Zou het dan toeval zijn? Ze schrok wel enorm en we kregen haar ook niet meer kalm. Waardoor wij denken dat het daardoor komt. Maar misschien zit ze wel toevallig ook net in die fase.

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Wij hebben dat ook gehad, heeft een maand geduurd, ineens ging hij weer toe ...
Nou precies dat. Zo gaat dat bij ons nu dus ook. Maar dat is nog wel een goed idee. Ik laat oma het eens proberen ☺️ bedankt!

één jaar geleden

Hier ook zoontje van 22 maanden die niet zo'n fan meer is van in bad gaan helaas.. douchen vond hij sowieso al niet leuk! Vooral haren wassen is de laatste tijd drama. Hopelijk gaat het binnenkort weer beter, misschien weer een fase!

één jaar geleden

Haren wassen hier al weken niet gedaan 😱. Spoel t alleen wat uit met water en dat gaat goed

één jaar geleden

Bij ons was het juist andersom. De 1ste 1,5 jaar wilde onze kleine niet in bad. Krijsen en huilen. Nu wil ie er niet meer uit als ie erin zit. Alleen haren wassen is soms nog best een drama. Wij weten dus ook hoe klote het is om je kindje niet in bad te krijgen... en hoe vervelend het is om je kindje zo overstuur te zien op dat moment :( Waarschijnlijk is het een fase denk ik bij jullie. Misschien is het over een paar weken of dagen weer ineens over. Is altijd zo weinig over te zeggen over dit soort dingen. Misschien je kindje proberen af te leiden op een bepaalde manier?

één jaar geleden

Ik heb geen ervaring, onze meid vindt het gelukkig altijd nog fantastisch, maar ik denk even met je mee. Misschien het even accepteren, niet te veel druk op leggen en dat ze op een gegeven moment wel weer wil. In de tussentijd wel badkamer gebruiken als wasplek, dus met washand voor slapen gaan, of tijdens handen wassen etc. Laat haar ook gewoon zien dat jullie daar douchen, maar geen druk opleggen dat ze ook moet mee douchen. Misschien in de tussentijd een keertje zwemmen, andere omgeving en misschien wil ze daar wel douchen. Kan je daar mooi haren even wassen 😉 Misschien gaat het straks in de zomer ook beter in een buitenbadje in de tuin.

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad in november. Duurde ongeveer 2 maanden. Absoluut niet in bad willen, krijsen, drama! We wisten niet meer wat te doen, maar dwingen leek ons geen goed idee. Dus dan maar met een washandje wassen enzo. Wat wel apart was is dat hij in zn kleren wel wilde 'douchen', lees; met water spelen. En toen hebben we dat beetje bij beetje met minder kleren gedaan. Was soms nog steeds lastig, maar na 2 maanden was het helemaal weg en nu krijgen we hem er niet meer uit 🤣 Ik las trouwens op internet dat dit ook een fase dingetje kan zijn 🤷🏼‍♀️ bij ons was dat ook zo. Hopelijk gaat het snel weer beter bij jullie!

één jaar geleden

Misschien een tip, maar gewoon een washandje maar wel in de douchebak of het badje staan? Of juist een hele andere plek? Met een teiltje water? Ik kan me zo voorstellen dat het op een dag per ongeluk vergeten word en ze ermee gaan spelen. Wat hier ook goed werkt is helpen met afwassen, spelen met de was hand en natuurlijk in de tuin met water, met een gietertje etc. Het weer wordt beter dus dan is water weer meer een optie... Heel veel Succes!

één jaar geleden

Bij ons is het inmiddels weer over, heeft ongeveer 3 weken geduurd. Hij gaat nu weer met plezier onder de douche 😅

één jaar geleden

Hier een lange periode heel bang geweest voor de douche. Wat wij deden was zelf onder de straal op de grond gaan zitten, zelf met bekertjes water gaan spelen, zoontje bekertje geven en papa of mama nat gooien, heel enthousiast en overdreven op reageren. Paar druppels over zn teentjes gieten en zelf de overdreven enthousiaste reactie geven, zo steeds een beeeeetje meer water en bijv ook over t knietje of ruggetje gieten. Verder geen druk op gelegd. Was ie dr klaar mee was t klaar. Dit is 2 dagen zo gegaan, daarna wilde hij zelf al gelijk de bekertjes, mochten we steeds iets meer over m heen kiepen. Toen de zeep erbij gehaald, samen zepen en het afspoelen nog echt met de bekers en het spelletje gedaan en niet gepushed tot onder de straal gaan staan. (Lekker pre historisch met bekertjes afspoelen dus 🤣🤣). Op die manier een poosje gewassen en gespoeld, toen wilde hij zelf de bekertjes vullen onder de straal en werd hij steeds wat vrijer. Nu zet ik de douche aan en staat hij er soms al onder voordat ik m goed en wel uitgekleed heb 🤣

één jaar geleden

Reactie op Corrie86

Misschien een tip, maar gewoon een washandje maar wel in de douchebak of he ...
Bedankt voor de tips! Het gaat langzaamaan weer de betere kant op gelukkig