13 Reacties
één jaar geleden
Wij hebben exact hetzelfde gehad.. dit duurde zeker 1,5maand.. het lijkt nu sinds 3 dagen weer goed te gaan (klopt af).
van erbij gaan zitten tot bij ons in bed nemen, terug leggen in zijn eigen bed en het begon weer van voor af aan.
Wat soms wel hielp was het gang licht aan laten en zelf (bij mij boven) bezig zijn met bijv de was of iets.. en als ik hem hoorde zei ik hardop: “mama is hier, ik ga niet weg, ga maar slapen” en dat een aantal keren achter elkaar. Maar dit hielp helaas niet elke keer.. ik zag het ook somber in en was gesloopt. Nu dus weer 3 nachten geslapen van 19.30u tot 07.00u..
dus vrees/hoop dat het inderdaad een fase is..
één jaar geleden
Hebben wij in de zomer gehad. Duurde bij ons ruim 6 weken.
Zijn eerst erbij blijven zitten tot ze sliep. Dat werd gelukkig steeds sneller. In het begin duurde het ook wel anderhalf uur.
Volgende stap was in de slaapkamer tegenover haar zitten. Als ze in bed ging staan kon ze ons nog wel zien.
Stap daarna was op onze kamer, uit het zicht. Maar konden wel wat terug zeggen als ze ons riep.
Nu gaat het gelukkig weer oké. Enige wat ze nog wil is dat haar deur open blijft.
één jaar geleden
Wat fijn om te lezen dat het tijdelijk is. Je weet dat ergens wel, maar als je er middenin zit…
We hebben gisteren een slaaptrainer uitgeprobeerd; een hele simpele; inslapen ging opeens binnen 5 minuten! ‘Sssht, schaapje slaapt, kijk maar- oogjes dicht’ en ze viel pardoes in slaap ✌🏻! Helaas vannacht wel twee keer wakker en er toen ook weer even bij, maar vanochtend pas om 7 uur mee naar ‘het grote bed’ (want toen schaapje wakker :).
Hopelijk blijft het dit effect hebben en kunnen we straks gewoon weer uit de kamer…
Elke dag meer afstand blijven we wel aanhouden nog even..
één jaar geleden
bij ons ook nog ongoing sinds mai/juni of zo… er naast liggen op een matras tot hij slaapt en snachts ook vaak weer ernaast moeten liggen als hij wakker wordt… ik hoopte dat het een korte fase zou zijn, maar helaas niet…nu met een baby erbij ook niet makkelijk om iets anders uit te proberen…
één jaar geleden
Poeh hee wat zwaar. Wij zijn nu op dag drie met slaaptrainer en ik moet zeggen: het lijkt beter te gaan.
Al wordt ze wel wakker ‘s nachts , maar de bezoekjes duren nog maar kort.
Het lijkt erop dat ze niet meer helemaal zelfstandig in slaap kan vallen, hopelijk leert ze dit gauw weer terug!
één jaar geleden
Yes hier ook al 6 maand soms een nacht goed dan weer drama 5/6 keer per nacht er uit paniek huilen half uur troosten
Alles al geprobeerd van er naast zitten om de 2-4-6 minuten komen troosten instoppen telkens als ze er uit gaat terug leggen
Soms gaat het goed dan krijgt ze weer koorts en kunnen we op nieuw beginnen
Wat hier wel is wil helpen is vertellen dat je zo terug komt om te kijken of ze slaapt
Lampje aanlaten op de gang
Een liedje aan als ze niet uit een huilbui komt
Nu zijn we aan het belonen als ze de hele nacht in bed kan blijven mag ze de volgende dag iets lekkers uit kiezen
En in de middag gaan we meestal wandelen met de wandelwagen
Ik hoop dat de slaaptrainer helpt
Succes
één jaar geleden
‘Blij’ met deze topic, want is fijn om te lezen dat je niet de enige bent. Onze dochter van 2,5 jaar komt sinds een week meerdere keren per nacht uit haar peuterbed. Dan leg je haar terug en komt ze er na een paar minuten weer uit. Van alles geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Nu hebben we haar vannacht in het campingbedje (opgezet op haar kamer) laten slapen, zodat ze er niet uit kan. En dat heeft geholpen! We hebben eindelijk kunnen doorslapen. Nu even kijken of we haar komende tijd in het campingbedje laten slapen, tot ze uit deze fase is. Zal uittesten zijn. Wellicht een tip voor jullie.
10 maanden geleden
Ik heb even dit topic doorgelezen. Mijn zoontje van 2,5 sliep eindelijk een aantal maanden goed en ineens sloeg het om. Nu wordt hij ieder 1,5 uur ongeveer wakker huilend.. heel af en toe slaapt hij een nachtje door maar het meerendeel van de nachten wordt hij zeker 4 keer wakker en ik dus ook. Heb ook een baby’tje van 5 maandjes waardoor ik heel weinig nachtrust krijg.
10 maanden geleden
Hoi, ik wilde eens horen hoe het ondertussen met deze kindjes gaat? Wij zitten hier nu ook al weken met drama 's avonds. Eerst was het meer even wenen om te testen of we nog wel in de buurt waren, nu maakt ze al drama als we haar willen neerleggen en wil ze niet slapen. Hebben jullie een verklaring of oplossing gevonden voor het moeilijke slaapgedrag? Of is het vanzelf over gegaan? Ik denk dat hier een beetje het probleem is dat ze door een dutje te doen overdag 's avonds niet moe genoeg is, maar zonder dutje is de dag echt nog te lang. Dan is ze echt moe en lastig
9 maanden geleden
Wat fijn om dit topic te lezen.. Hopelijk hebben jullie je goede slapers weer terug.
Hier een zoontje van 2.5 jaar wat al 2.5 jaar goed sliep. Maar sinds een week is het drama. Hij wordt ergens tussen 23.00 u en 01:00 u wakker, en dan breekt de hel los. Schreeuwen: eruit halen!!!
Vanalles geprobeerd, er naar toe, troosten en uitleggen ( overigens is het dan goed. Maar zodra ik weer in bed ligt begint het weer van voor af aan ).. uit eindelijk ook coor gekozen om hem maar te laten huilen, omdat je zelf ook vort het spoor bijster bent.
Vannacht werd hij om 3.15 wakker en heeft tot 06.30 liggen krijsen dat hij uit bed wilde.
Op de opvang geen oog dicht gedaan. En thuis zei die al dat hij niet wil gaan slapen. Maar vooralsnog slaapt hij nu..
Hij heeft nog wel een middag dutje, 2x in de week op de opvang slaapt hij geen middag dutje.
Misschien thuis stoppen met middag dut, al vind ik dat nu een risico omdat ik denk dat hij oververmoeid is.
Laatste tijd is er wel veel veranderd, sinds 6 weken geen speen meer( wat hij vanaf dag 1 goed gedaan heeft ) sinds 8 weken een baby erbij, en de poes die 1 week geleden overleden is..
Misschien toch teveel dingen wat door zijn kleine hoofdje spookt?
8 maanden geleden
Hi! Hierbij een berichtje van mij (die de topic gestart is)…
We zijn nu een paar maanden verder; er is geen paniek meer bij het inslapen, maar m’n dochter is wel dwingend bij het naar bed brengen. Ik heb maanden naast haar gezeten, totdat bleek dat ze bij de oppas probleemloos insliep.
Spel dus.
Vanaf toen heeft m’n partner het overgenomen; bij mij blijft ze altijd huilerig en dwingend, maar bij m’n partner - die misschien consequenter is- duurt het nu 5 minuten. Hij loopt nog twee keer terug, waarschuwt nog even en dan is het stil.
Bij mij lukt dit helaas niet, maar whatever works.
Wat wel echt veranderd is sinds oktober is dat ze elke nacht 1 of 2 keer wakker wordt en dan begint te roepen. Meestal speentje kwijt. Ze heeft er drie (!), maar ook daarin dwingend.
Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal iets beter!