4 Reacties

één jaar geleden

Helaas geen tips, maar wel herkenning. Onze dochter wilde ook een hele tijd niks van mijn man weten. Ik ben nu 37 weken zwanger en kan minder met haar spelen. Mijn man heeft de laatste weken meer aandacht aan haar besteed en meer met haar gespeeld. Het lijkt erop dat dat wel heeft geholpen.

één jaar geleden

Reactie op Macscott

Helaas geen tips, maar wel herkenning. Onze dochter wilde ook een hele tijd ...
Ah vervelend he ... Fijn dat het helpt! Ik krijg met 39w een keizersnede dus ze moet echt meer dingen gaan aannemen van der vader omdat ik zometeen echt niet zoveel kan... Zou het bij hem neerleggen dat die echt ff meer met der moet doen!

één jaar geleden

Kindjes voelen alles haarfijn aan, misschien dat je dochter onbewust een beetje bang of onzeker is omdat ze merkt dat mamma anders is en doet dan voorheen en dat ze probeert haar aandacht en plekje veilig te houden… Wisten we maar wat er allemaal in die kleine breintjes rondgaat hè… Misschien proberen om alles goed uit te leggen en veel blijven knuffelen 🤗

één jaar geleden

Bij ons is t ook. (Bijna 19 mnd) 🤪😣 Ik ben dan niet zwanger, maar t is een lastig ding. Ik merk dat t beter gaat als mijn vriend vaker 1 op 1 tijd met haar heeft. Dus dat gebeurt nu ook, dan ga ik ook echt even helemaal weg. Dat is eh de tip? 🤷‍♀️ Ik vind t soms veel dat ze mij wil, die behoefte vervul ik met liefde. Maar ik vind t vooral zwaar als we dat even niet doen (haar leren dat t niet altijd kan) of echt even niet kunnen. En ze dus helemaal mamamamaaaa huilt. Dus ik voel met je mee. Mijn brein kan dan ook niet echt veel anders dan proberen niet teveel te reageren op haar en t over te laten aan mijn vriend. En heb dan nog geeneens geen zwanger brein 😬 Maar: op de momenten dat de bui over is praat k er met haar over en probeer dan erkenning te geven (stom he, dat dat niet altijd kan. Soms is dat zo in het leven) en uit te leggen waarom het dan niet kon. Want ze snappen best veel, dus hoop dat t dan toch een beetje binnenkomt. Sterkte! En alle goeds met de zwangerschap!