8 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt nog steeds op verzoek. Er zijn nachten dat hij van 20 tot 6.30 slaapt maar ook dat hij tussen 3 en 5 wakker wordt en nog voeding wil. Ik geef het hem dan gewoon. Het is heel wisselend hier en ik ga er in mee. Hij heeft het blijkbaar nodig. Bij mij gaat alleen vast voedsel in een schema.

2 jaar geleden

Ik zou op verzoek gewoon voeding blijven geven. Hier is slapen en melk en vaste voeding tot op zekere hoogte op verzoek 😁

2 jaar geleden

Ik denk dat het vooral de vraag is wat voor jullie werkt. Als hij daarop wel doorslaapt zou ik het ook doen. Hier merkte ik dat ze er echt 'aan' van ging, dus juist niet meer ging slapen. Daarom bied ik voor 6 uur in principe geen voeding aan. Heb ergens gelezen dat melk de grootste reden voor baby's is om wakker te worden dus bij opstaan hebben wij het schema op advies al enige tijd omgegooit: eerst aankleden en dan pas borstvoeding. Nu ze in de slaapregressie zit is alles een heel ander verhaal, wil ze vooral troost en geborgenheid en krijgt ze soms dus wel borstvoeding voor 6 (en dan is ze ook al klaar wakker en met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen) 😉

2 jaar geleden

Hier t zelfde! Ons zoontje krijgt nog tussen 4 en 5 een voeding, slaapt dan tot 6 a half 7 ongeveer, anders is hij ook om 5 uur wakker

2 jaar geleden

Ik voed hem niet voor 06:30. Nu is dat mss makkelijker gezegd dan gedaan want hij is vaak na 06;00 wakker. Maar ook als hij eerder wakker is ga ik er niet voor 06:30 heen.dan laat ik hem in bed en ga er pas rond half 7 naar toe. Soms iets eerder als hij echt heel erg huilt maar meestal is het beetje jammeren of gewoon kletsen. Ik geloof er zeker in dat hij dan went aan het moment om te eten. Maar dit is wat voor ons werkt. Vroeg wakker kan een teken zijn van oververmoeidheid dus ik zou eerder kijken naar z'n ritme de rest van de dag!

2 jaar geleden

Ik geef ook borstvoeding en ik geef gewoon als hij wakker word 's nachts (en ik vind 5 uur ook nacht en geen ochtend). Ik heb geen zin om op dat soort tijdstippen heel lang bezig te zijn dus de snelle oplossing is dan eventjes drinken en allemaal weer verder slapen.

2 jaar geleden

Hier wordt ze vaak om half 6/ 6 uur wakker voor voeding en dan tukt ze daarna nog door tot half 8 ofzo. Ik doe daar niet moeilijk over, ik slaap dan zelf vaak ook nog even. Ik vind trouwens alles voor 7 uur nacht.

2 jaar geleden

Bij ons was dat ook een tijdje zo! We gaven hem dan een klein flesje 100ml. En dan of sliep hij weer verder of tussen ons in bed rommelen. Dan 7 uur naar beneden. Sinds kort slaapt hij langer door, wordt hij tussen 7-7.30 wakker. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken dat hij er aan gewend raakt ☺️