41 Reacties

3 jaar geleden

Op Facebookpagina’s draagpraat en Draagliefde vind je veel informatie. Daar zitten ook draagconsulenten op. Zelf leen ik nu de marsupi maar hoe ik die tailleband (“heup”band maar hij hoort niet op de heup want dan krijg je geen mooie M-vorm voor je baby) ook instel, zo mooi bol als het rugje zit in de draagdoek krijg ik ‘m niet. Dus ik ben dan van de (geweven) draagdoek. Maar idd het is iets minder snel dan een draagzak. Als ons kind wat groter is wil ik ook een draagzak aanschaffen die wat langer mee kan. De meeste draagzakken die hij nu zou passen groeit hij dan binnenkort uit dus dat vind ik zonde. Let wel op: de informatie verstrekt door de fabrikanten klopt vaak niet over hoe je moet dragen en vanaf welke maat je kunt dragen. Je moet echt goed kijken of je kind er daadwerkelijk in past: dat de rand van de draagzak tot onder de oren komt en niet hoger (kans op rebreathing) en dat de beentjes mooi in M-vorm staan en niet afhangen.

3 jaar geleden

O ja en alleen dragen met het gezicht van je baby naar je toe en niet van je af!

3 jaar geleden

Ik heb eentje van Isara en ben er heel tevreden over 😊

3 jaar geleden

Ik heb zelf een geweven en een rekbare draagdoek, allebei van ByKay. Geweven is vooral in de zomer heel fijn merk echt verschil met hoe warm het is. Draagzak hebben wij de Baby Bjorn draagzak Move. Hele fijne draagzak die makkelijk aan en uit te doen is ook als je alleen bent. Ik gebruik zelf echter altijd de doeken mijn vriend is fan van de draagzak!

3 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Ik heb zelf een geweven en een rekbare draagdoek, allebei van ByKay. Geweve ...
Op de Facebookpagina’s van draagpraat en -liefde zitten veel consulenten die aangeven dat baby Björn niet ergonomisch is. Nou zou de nieuwe versie beter zijn dan de oude. Ik heb er zelf geen verstand van maar wou het wel even doorgeven! Geen idee of deze specifieke drager die jij hebt eronder valt of dat deze misschien wel ergonomisch is… baby Björn schijnt vooral heel lekker te dragen voor degene die draagt maar slecht te zijn voor de babies! (Nu zal het heus meevallen als je af en toe draagt hoor. Nogmaals, het is niet alsof ik er zelf kaas van heb gegeten 😂😅)

3 jaar geleden

Tula free to grow en dan de linnen uitvoering! Zweeeeer erbij, super easy aan doen, heel zacht, de baby is er ook gek op.

3 jaar geleden

Reactie op Stinapa

Op de Facebookpagina’s van draagpraat en -liefde zitten veel consulenten di ...
Dankje! Ditt heb ik eerder gehoord en ja geldt vooral voor de oudere modellen. Ons zoontje zit in de draagdoek wel beter vind ik zelf de M houding is wat dieper maar in de baby Bjorn zit hij goed, let er wel op en hij zit er niet altijd in dus ik zie er voor ons geen problemen in☺️

3 jaar geleden

Tula draagzak ligt klaar voor wanneer ze iets groter is (zit nu nog niet zo goed), nu gebruiken we de Boba draagdoek. Easy in gebruik, aanrader!

3 jaar geleden

Artipoppe. Hij is duur, maar vind hem iedere cent waard!

3 jaar geleden

Reactie op soia

Artipoppe. Hij is duur, maar vind hem iedere cent waard!
Uitzonderlijke zwangerschap met je 52 weken zwanger. En wat ‘toevallig’ dat zo iemand Artipoppe weer promoot. Als ik het forum moet geloven loopt half Nederland met die draagzakken van €300,- terwijl ik er nog nooit iemand mee heb gezien..

3 jaar geleden

Reactie op Josee91

Uitzonderlijke zwangerschap met je 52 weken zwanger. En wat ‘toevallig’ dat ...
Soms vergeten dames hun zwangerschap "uit" te zetten en hun baby "aan". Dan zou de kleine nu rond de 12 weken zijn, zoals alle baby's in onze groep 🤞

3 jaar geleden

Reactie op Josee91

Uitzonderlijke zwangerschap met je 52 weken zwanger. En wat ‘toevallig’ dat ...
Wat een zure reactie. Als je niet aangeeft dat je baby geboren is telt de app gewoon door. Daarnaast heb ik ook een artipoppe, voor mij elke cent meer dan waard, ik gebruik hem dagelijks. Elke moeder en elke baby is anders.

3 jaar geleden

Ik heb een Tula explore en een ByKay Click carrier .. 2 goede draagzakken maar ik (en mijn 15 weken oude zoontje) hebben er een haat-liefde verhouding er mee. Sowieso is het standaard brullen de eerste 10 minuten in de draagzak. De ene keer dan gaat het na die 10 minuten vlekkeloos en het andere moment is het een pissige baby tot gevolg. In beide draagzakken zit hij goed qua houding etc dus daar ligt het niet aan, maar is gewoon niet zijn ding en daarmee vind ik het meer een oplossing stel dat we op vakantie naar het strand gaan en de kinderwagen niet mee kan 🤣

3 jaar geleden

Baby bjorn...echt top

3 jaar geleden

Ik heb ook een artipoppe! Duur maar zo ontzettend goed voor mijn lijf! Bij de eerste heb ik een draagzak gehad van maxi cosi en heb daar zulke rugklachten van gehad! Ik wist al vanaf de eerste maand dat ik van de tweede zwanger was dat ik dit nu wilde voorkomen en jawel door een artipoppe aan te schaffen! 7 maanden elke keer 50 euro opzij gezet en het is mij echt elke euro waard! Geen rugklachten en eerlijk de draagzak is echt prachtig! 💜

3 jaar geleden

Bedenk wel dat de draagzak van Artipoppe niet direct vanaf de geboorte kan, ondanks de informatie die Artipoppe zelf meelevert. Volgens mij pas vanaf maat …?62? Ik heb er zelf geen maar dit is wat draagconsulenten zeggen!

3 jaar geleden

Reactie op Stinapa

Bedenk wel dat de draagzak van Artipoppe niet direct vanaf de geboorte kan, ...
De draagconsulent die mij ook heeft leren knopen gaf tevens aan dat de artipoppe vanaf 3200gr mag! Ik heb mijn dochter zowel in de doek als in de zak gehad vanaf de geboorte

3 jaar geleden

Reactie op mamabar

De draagconsulent die mij ook heeft leren knopen gaf tevens aan dat de arti ...
Voor zover mij bekend werken de meeste draagconsulenten liefst niet met gewicht maar met broekmaat. Je kunt zelf ook snel zien of een baby er goed in zit. Ik vind dat de pasgeborenen er veel te diep in zitten met daardoor geen mooie M-vorm en risico op rebreathing. Maar goed, nogmaals ik ben zelf geen draagconsulent en ieder moet het zelf weten, maar zelf zou ik nooit mijn pasgeborene in een Artipoppe dragen. Vanaf grotere maat vind ik de babies er wel heel mooi in zitten! Veel info is terug te vinden op de Facebookpagina’s draagpraat en Draagliefde.

3 jaar geleden

We wovens draagdoek, super Blij mee en gaat lang mee.

2 jaar geleden

Stokke makkelijk aan te passen en handig in gebruik.