9 Reacties

3 maanden geleden

Hoi, Een Sling zou ik zelf niet doen. Die had ik vorig jaar in Spanje. Ik ging er raar van lopen bij m’n heup en het deed zeer aan mn nek. Misschien iets van Deuter?kost wel wat.

3 maanden geleden

Er zijn draagconsulenten verspreid over het land, misschien kan je bij één een consult aanvragen, zodat je niet straks veel geld uitgeeft aan iets wat toch niet bevalt

3 maanden geleden

Reactie op Annemieke-D

Hoi, Een Sling zou ik zelf niet doen. Die had ik vorig jaar in Spanje. Ik ...
Ja, we hadden een Deuter rugtas. Gelukkig ook weer goed kunnen doorverkopen dus heeft ons uiteindelijk niet veel geld gekost. We dachten dat we daar heel blij mee waren maar bleek na poosje lopen toch niet fijn. Zelfde met draagdoek en draagzak gehad. Je loopt oké maar het blijft een gewicht dat je meesleept.

3 maanden geleden

Reactie op Ivog

Er zijn draagconsulenten verspreid over het land, misschien kan je bij één ...
Ja dat is ook wel een goed idee. Hoewel ik toch wel denk dat je het pas weet als je er een poosje mee rondgelopen hebt

3 maanden geleden

Wij hebben een heup dragen waar ze echt op kunnen zitten. Wij zijn erg mega tevreden over en de kids vinden het geweldig

3 maanden geleden

Wij hebben een (opvouwbare) rugdrager van Osprey gekocht, nadat we eerder een drager van Deuter hadden geprobeerd. Onze zoon vond het fantastisch. Zat lekker hoog en kon alles goed zien. Sliep ook onderweg nog wel in dat ding. Keerzijde is dat je gewoon rondloopt met een rugzak van 2 tot 5 kg (afhankelijk van welke drager je hebt) + het gewicht van je kind. Vorige jaar was het voor mijn vriend allemaal net te doen, maar langer dan 1.5u werd wel echt pittig voor hem. Inmiddels weegt onze zoon bijna 20kg dus het is echt niet meer te doen. Ongeacht welke drager loop je simpelweg met het gewicht van je kind als bepakking rond. Persoonlijk denk ik dat het voor je lijf het prettigst is wanneer het gewicht gelijk verdeeld is en je eigen lichaam gesteund. Dus op je heup dragen lijkt me erg oncomfortabel op deze leeftijd, maar goed.... ieder mens is anders. Wij reizen ook graag rond en zien daarbij ook graag iets van natuur/omgeving, maar hebben ook geaccepteerd dat het 1 of 2 jaar gewoon geen optie gaat zijn. Voor een drager is hij te groot en te zwaar, voor zelf lopen nog te klein. Mocht je uiteindelijk toch de gouden tip ontdekken dan hoor ik het graag!

3 maanden geleden

Het is denk ik misschien gewoon even een rottige fase. Te zwaar om te tillen en net te jong om even door te lopen. We zoeken ook iets voor de echt kleinere afstanden of als we even poosje moeten wachten. Ik heb er een die dan het liefst even opgetild word, maar hij weegt er gewoon flink in.

3 maanden geleden

Je kunt ook een deuter of osprey rugdrager huren. Soms mag je ze eerst testen.