17 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook drama met verschonen fan draait ze zich steeds om naar haar buik

2 jaar geleden

Reactie op Sirou

Hier ook drama met verschonen fan draait ze zich steeds om naar haar buik
Ja precies dat en meteen gaan zitten of gaan staan. Wil ik d'r neer leggen dan gaat ze schreeuwen

2 jaar geleden

Hier ook hoor! Ik overweeg wat oefeningen op de judo vereniging, zoals de houdgreep ;)

2 jaar geleden

Ik verschoon de plasluiers zitten op m’n schoot. Ze heeft luierbroekjes wat het ietsje makkelijker maakt. Het is even wennen, maar dan gaat het prima. Poepluiers blijven wel een ontzettende uitdaging. Aankleden doe ik ook zittend op schoot.

2 jaar geleden

Same! Wat hier wel helpt is het 'samen' doen. Stap voor stap haar laten helpen. Inmiddels weet ze precies de routine. Luier laten pakken, doekjes pakt ze vaak zelf eruit (vaak wel goede bezigheidstherapie 😆). Maar ook genoeg momenten dat niks werkt hoor, vooral als ze echt moe is...

2 jaar geleden

Oh dit hebben wij maanden gehad, ja maanden lang.. Soms hielp een filmpje op de telefoon.. Of in bed verschonen als ze net wakker was.. Succes, weet hoe vervelend het is 😅

2 jaar geleden

Hier ook drama, vooral boven op de commode. Bij ons helpt het meestal om beneden op de grond te verschonen. Hij mag dan zelf het matje uit de luiertas pakken en ik kan hem afleiden met alles benoemen in de woonkamer.

2 jaar geleden

Jup hier ook ellend. Ben inmiddels over op luierbroekjes. De plasluiers verschoon ik dan staand in het ledikant. De poepluiers wel op de commode. Ze wil anders nog wel eens gaan zitten namelijk en dan zit alles onder😅. Ze is tegenwoordig helemaal boekjes fan dus die krijgt ze dan. Of als ze niet wil / in nood mijn telefoon met zo'n geluiden spelletje. Dan blijft ze vaak wel liggen

2 jaar geleden

Herkenbaarrrrr Vroeger hielp het nog wel eens hem iets te geven om mee te spelen. Tube creme of een dop van iets. Of een muziekje op te zetten. Maar nugooit ie dat weg en is het worstelen omdraaien zitten. Ellende🤣

2 jaar geleden

Het went! 😅 heb je helaas niets aan, ik wacht nog steeds tot deze fase voorbij is (is al zo sinds hij 5mnd is, nu bijna 14mnd). Wij zijn toen overgegaan op luierbroekjes, en tegenwoordig verschonen we ook staand op de commode (gaat wel lastig met een poepluier 🫢 dus die doen we soms gewoon in de badkamer gelijk onder de douche). We proberen hem nog steeds af te leiden, heel af en toe werkt dat even en dan blijft hij liggen, of zitten. We verschonen ook veel samen wanneer dat kan.

2 jaar geleden

pffff hier ook DRAMA maar sinds deze week zeg ik Kijk mama gaat even de luier verschonen en dan laat ik hem zien. en tot nu toe mag ik haar gewoon neerleggen en gaat het eerste deel sws heel rustig en het einde verschilt!

2 jaar geleden

Haha hier ook drama. Wat helpt is: zingen voor haar. Ik zeg in mijn liedjes meestal wat ik doe offff gewoon random alle eendjes zwemmen in het water of in de maneschijn oid. 😂

2 jaar geleden

Bij ons helpt het om een spiegel boven haar te hangen. Ze vindt het fantastisch en interessant om zichzelf te zien. Is dan nog wel druk en afgeleid maar in combi met een speeltje en die spiegel blijft ze 9 van 10 keer liggen

2 jaar geleden

Duidelijk herkenbaar!! Gelukkig ben ik niet de enige. Wat bij mij helpt is; liedje zingen,af leiden met alles wat je zou kunnen geven,zonnebrilletje was ook eventjes een goeie! Toch proberen rustig te blijven alhoewel ik het soms wel warm krijg als het niet lukt🥴 Als ze eenmaal haar draai heeft gemaakt is het een kunst om een luier om te doen. Gauw overstappen naar luierbroekjes maar!!!

2 jaar geleden

😁

2 jaar geleden

Jup, mijn dochter vliegt ook alle kanten op tijdens het verschonen en aankleden. Hier helpt het om haar staand om te kleden en dan luierbroekjes te gebruiken. Is alleen niet handig met een poepluier, dus dan moet ze wel even blijven liggen tot haar billen min of meer schoon zijn. Inmiddels zijn we zover dat ze zelf haar voeten optilt om het luierbroekje of haar broek aan te trekken.

2 jaar geleden

Reactie op Frozie

😁
Hahaha 😂😂😂