4 Reacties

één jaar geleden

Misschien haar erbij betrekken mbt kleding? Dus jij kiest wat setjes uit waar zij dan uit mag kiezen. Daarna mag zij wat kleding aantrekken en mama/papa trekt wat bij haar aan. Om de beurt bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld mijn dochter trekt de trui zelf over het hoofd, ik help met de armen en de sluiting. Zij probeert de sokken aan te trekken, als het niet lukt vraagt ze tegenwoordig mijn hulp, dan doen we het samen of ik doe het. Zij doet de benen in haar broek (met een beetje begeleiding zodat het in de juiste pijp komt) en ze trekt het over haar billen omhoog. Ik doe de sluiting. Tegenwoordig wilt ze ook zelf de schoenen aandoen, wat niet lukt. Afgesproken dat ik er één doe en zij de ander. Zodra ik klaar ben, heeft zij in de tussentijd haar geduld verloren en mag ik ook de andere doen. Met haren borstelen, krijgt zij haar oude baby borstel en kam en haar knuffel. Dan borstelt zij haar knuffel en ik haar. Ja, het kost tijd, maar iedereen is blij en ze leert ook nog eens tijdens het proces. Ik sta tegenwoordig iets eerder op.

één jaar geleden

Mijn zoontje ging ook eerst graag in bad. Toen is er periode aangebroken dat hij alles bijelkaar schreeuwde. Toen ben ik met hem en zijn speelgoed samen in bad/douche geweest en dat ging goed. Dit heb ik gecontinueerd en nu gaat hij gewoon mee de douche in en ik hoef niet perse mee de douche in:)

één jaar geleden

Reactie op KimH89

Misschien haar erbij betrekken mbt kleding? Dus jij kiest wat setjes uit wa ...
Ik heb ook geprobeerd haar erbij betrekken. Ik geef haar 2 setjes maar ze gooit alles op de grond. Het duurt meestal een uur voor dat ze aangekleed is. Vind het heel vermoeid heb ook geprobeerd haar aan te kleden als ze slaapt maar dan begint ze wild met haar voetjes te slaan. Haar lievelings knuffel samen met haar aangekleed en liedjes erbij zingen heeft paar dagen geholpen. Het liefst wilt ze gewoon met pampers rond lopen :(

één jaar geleden

Reactie op Luisa876

Mijn zoontje ging ook eerst graag in bad. Toen is er periode aangebroken da ...
Ze heeft verschillende badfiguurtjes en haar lievelings speelgoed baby shark maar ze schreeuw alles en iedereen bij elkaar.