7 Reacties

10 maanden geleden

Herkenbaar hoor.. bij ons is het een smoesje want ze wil geen broek aan.. Vanochtend wou ze haar pyjama niet uit.. Nu gezegd, dat hij uit moet omdat hij anders vies wordt.. Maar goed daar heb je niets aan.. Helpt het als je haar laat kiezen tussen 2 broeken..? Of haar laten helpen met aan doen? Of geef haar tijdelijk een keus; broek, rokje of jurk. Hoe meer zij haar mening mag geven / het idee heeft dat ze er iets over te zeggen heeft, gaat het stukken beter.

10 maanden geleden

Denk dat dat bij de leeftijd hoort. Ik laat haar altijd kiezen uit 2 outfits. Meestal lukt het daarmee. Soms niet. Dan probeer ik het met 'Maar de leidster, oma, opa, vriendinnetje vind deze zo leuk!'. Stom, maar vaak helpt dat ook.

10 maanden geleden

Ja, herkenbaar. Zojuist nog een mega driftbui gehad in het zwembad omdat ze zelf haar sokken wilde aantrekken, maar dat lukte niet en ik mocht ook niet helpen. Toen moest ook haar onesie weer uit en ging het van kwaad tot erger. Uit eindelijk heb ik haar in haar ondergoed, door de regen naar de auto gedragen en met haar op de achterbank gezeten tot ze rustig genoeg was om in ieder geval haar onesie weer aan te doen. En "auw" zegt ze ook te pas en te onpas. Volgens mij weet ze gewoon dat ze daarmee altijd aandacht krijgt. Zolang je geen armen of benen in rare hoeken draait of knijpt tot ze blauwe plekken heeft, zal het "auw, auw" wel meevallen.

10 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Toch een peuter dingetje dan. Zat er al aan te denken om de huisarts te bellen omdat ze dan hele tijd zo auw zegt haha. Ik ga wel proberen om haar dan wat opties te geven en kijken hoe dat dan gaat.

10 maanden geleden

Reactie op Lb1991

Denk dat dat bij de leeftijd hoort. Ik laat haar altijd kiezen uit 2 outfit ...
Haha dat laatste trapt ze hier ook nog in, maar dan met staartjes maken: 'vindt juf nie so leuk, losse halen, moete taatje in.' Of: 'andes oma boos'..

10 maanden geleden

Dit heb ik heel vaak de met de slaapzak haha. Ik ga al met ons zoontje naar beneden met de slaapzak aan. En uiteindelijk moet ie toch een keer uit. Vaak leidt dit ook tot een bazige situatie. Maar ik laat me niet kennen. Ik beslis tenslotte hoe en wat. Het hoort er gewoon helaas bij. Dat tegen je af gaan zetten. Zo was ons kindje de laatste dagen goed ziek. Waardoor hij veel begon te jengelen/huilen in bedje savonds en snachts. Als ik of mijn man er dan heen gingen om te troosten kreeg je te horen al liggend en jengelend: ''Mama/papa weg!'' Heel frustrerend wel ergens. Omdat je je kindje wilt ondersteunen hierin en wilt helpen als ie ziek is. Maar het leek wel of ie het zelf 'op wilde lossen' ofzo. Dat lukte niet altijd natuurlijk en bleef ik gewoon bij zijn bedje staan. Waar hij uiteindelijk ook wel rustig van werd. Heel raar dit haha. Het zal wel echt iets te maken kunnen hebben met de peuterpubertijd gok ik... Net als met die kleren aan en uit doen precies hetzelfde!

10 maanden geleden

Reactie op NS1990

Bedankt voor jullie reacties. Toch een peuter dingetje dan. Zat er al aan t ...
Hier is het ook vaak 'auw, pijn!'. Dat hoort ook bij de leeftijd (zegt vriendin die in de opvang werkt). Is, wat al gezegd werd, vaak een manier van aandacht vragen. Ze krijgen ook zo goed door dat ze dingen kunnen beïnvloeden nu. Leuk dat ze een beetje een eigen mening krijgen. Maar enorm irritant als je haast hebt.