8 Reacties

één jaar geleden

Niet vervelend bedoeld maar ben echt mega jaloers op alle mama’s en papa’s waarvan de peuters gewoon rond 19:00 al in bed liggen, heerlijk lijkt mij dit! Ook een beetje tijd voor jezelf en in mijn geval voor de baby.

één jaar geleden

Hier ook weer, ik word er zo fucking moedeloos van. Doorslapen begon praktisch vanaf twee jaar, ondertussen vijf miljoen fases gehad waarin ie óf savonds niet naar bed wilde of sochtends om 05:00 wakker was. Een maand of drie ging het goed maar het is weer 1 groot drama op t moment. Niet naar bed willen / niet doorslapen / vroeg wakker. Ik ben er zo verschrikkelijk klaar mee

één jaar geleden

Naja so far m'n eigen frustraties, ik ben inderdaad ook jaloers op ouders die dit helemaal niet kennen. En lijkt me extra pittig als je nu nog een babytje er bij hebt 🩷

één jaar geleden

Op dit moment heb ik nu een peuter die om 22 00 uur nog alles aan elkaar krijst in zn bed en een baby van bijna 3 weken. Pff drama..

één jaar geleden

Hier ook een slechte doorslaper en met een zusje erbij ging het nog slechter door zoveel veranderingen. Wat heeft geholpen is consequent blijven met slaapritueel, niet toegeven, blijven praten/uitleggen en complimenten geven als het lukt. Sinds 2 weken lukt het weer om haar zonder teveel drama naar bed te brengen en slaapt ze de nachten (meestal) door. Maar pff heel erg vermoeiend! Succes!

één jaar geleden

even mijn eigen ontdekking:, mijn dochter wilde ook niet slapen. het was ineens gillen en krijsen bij het naar bed gaan. ze is twee en ze heeft sinds twee weken een zusje dus ik dacht: peuterpuberteit. zegt ze gisteren ineens: ik ben bang voor de reus! het kdv thema is momenteel reuzen en kabouters. Toevallig kwam mijn vriend aanlopen met een grote knuffel dus die heb ik in haar bed gezet en erbij gezegd dat deze knuffel nergens bang voor is dus dat als deze knuffel bij je ein bed staat er geen reuzen komen en je niet bang hoeft te zijn. Mijn hart brak een beetje toen ik mijn lieve meisje daarna zonder moeite in bed kon leggen waarna ze met de knuffel in haar armen direct ging liggen :( even het magisch denken onderschat

één jaar geleden

Reactie op Senb19

even mijn eigen ontdekking:, mijn dochter wilde ook niet slapen. het was in ...
Ons zoontje begint volgens mij ook steeds sterkere verbeeldingskracht te krijgen. Of hij zegt boo boo. Dan heeft ie zijn hoofdje gestoten tegen het bed bijvoorbeeld en dan roept ie ''mama!''. Kusje erop en klaar haha. Maar soms zegt ie ook ''eng!''. En wat dat dan is weet ik niet helemaal. Maar dit komt denk ik echt omdat kindjes op deze leeftijd een levendigere fantasie gaan ontwikkelen.

één jaar geleden

Hier ook het slapen weer moeilijk. Altijd wel een onderwerp geweest. We hebben een peuterbed gekocht. Ergo gaf ook aan dat dit iets zou kunnen zijn wat zou kunnen helpen. Teken van opgroeien, ontwikkelen, meer autonomie en een ander avondritueel. We gaan het zien 🙂