11 Reacties
2 jaar geleden
Nou wel herkenbaar hoor..maar als ik dit zo lees dan valt het hier nog mee ;) maar aan andere topics te lezen ben je zeker niet de enige! Maar wat ik me bedenk is het alleen s avonds na badje zo erg? Zou het kunnen dat ze misschien oververmoeid is? Dat speelt bij die van ons namelijk dan vooral. Miss kun je alles iets vervroegen?
Die van ons gaat overigens maar 2x per week in bad 😬 Weet niet of je dat vaak doet maar miss ook even oplossing om minder te doen? Te vaak in bad droogt huid ook erg uit en is echt niet nodig (tast zelfs beschermende huidbarriere aan) Nou ja, sorry dat was niet je vraag ✌️ Hier lees ik van anderen steeds; het is een fase ;). Succes en je doet hartstikke goed je best! Meer kun je niet doen 🍀
2 jaar geleden
Herkenbaar. Niet perse na het bad. Maar als mevrouw der zin niet krijgt of iets lukt niet dan gaat ze languit op de grond liggen krijsen.
Wat je misschien kun proberen is het bad te laten leeglopen als ze er nog in zit. Als dan het water op is, is tijd om uit bad te gaan. Werkte bij mijn oppaskindje van vroeger heel goed.
Wat wij vaak doen is haar op de badkamer vast afdrogen als ze naar het weglopende water staat te kijken. (Extra leuk als je er een badeendje in laat liggen. Die gaat dan in een draaikolk, vind ze fantastisch) Dan hoeven we op haar kamertje alleen nog de luier en kleren aan. Ze heeft overigens bijna altijd iets in haar hand tijdens het verschonen en aankleden, anders is het niet te doen hier. Tube billenzalf, neusspray doosje, speelgoedje o.i.d.
2 jaar geleden
Niet perse herkenbaar. Wij zijn vanaf ongeveer 5 maand oud al begonnen met leren wat nee betekend en 'klaar' ze snapt nu heel goed dat als papa of mama zegt klaar het ook echt klaar is en ze rustig aan moet doen. Anders zet ik haar zonder pardon in de box of ledikant met of zonder luier tot ze wat rustiger wordt en dan kom ik weer bij haar en leg haar uit dat ze niet lief is geweest. Tuurlijk snapt ze dat niet helemaal wat ik zeg maar de toon snapt ze heel goed
2 jaar geleden
Hier niet herkenbaar, maar mijn zoontje wilt ook niet zitten en alleen maar staan. Ik gebruik daarom het bad eventjes niet meer maar laat hem gewoon lekker staan, ene keer houdt hij mijn benen vast of de muur en zo was ik hem.
Wat ik wel deed voor dat hij niet meer wilde zitten, zoals Saar-Jo schreef in haar reactie; ik liet het bad ook alvast leeg lopen zodat hij begreep dat we bijna klaar waren. Want spoelde ook snel het bad af met het overgebleven schuim en vouwde het dicht. (We hebben er een van stokke.) Hij begreep toen heel goed dat het klaar was en applaudisseerde zich zelf😂
2 jaar geleden
Reactie op Saar-Jo
Herkenbaar. Niet perse na het bad. Maar als mevrouw der zin niet krijgt of ...
hebben we ook geprobeerd maar dat boeid haar gewoon niet 😂 tis echt een water ratje
ja wij drogen haar ook af in de douche en normaal als ze dan droog was mocht ze naar de kamer lopen en maakte ze er een spelletje van dat ik der achteraan moest rennen en pakken maar nu neemt ze zelf die kans niet .
Iets in handen geven werkt voor 2 seconden dan gaat ze het weg gooien 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Nanda8
Jup, owee als je zegt dat hij moet gaat zitten in bad .. zelfs dan gaat tie ...
jaaa zo herkenbaar en dan een lekkere hap bad water er bij in nemen … douche vindt ze niks gaat ze staan gillen ondanks dat ze vaak zat de douche kop mag vast houden onder ons toezicht om het minder eng te maken
2 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Niet perse herkenbaar. Wij zijn vanaf ongeveer 5 maand oud al begonnen met ...
Je beseft dat kinderen van deze leeftijd nog helemaal niet zoveel beseffen en niet zichzelf in de hand hebben? Ze moeten nog zoveel leren en vaardigheden opdoen. En dat gaat niet altijd hoe wij het willen. Je laatste post was over dat je dochter zichzelf liet overgeven als ze in de box werd gezet. En dat ze negatief aandacht vraagt. Dat zie ik als frustratie. Beetje vreemd vind ik deze post overkomen. Alsof het werkt wat je doet..