11 Reacties

2 jaar geleden

Ons dochterje had dit ook. Het heeft ons geholpen om haar moe in bed te leggen. Als ze in de oogjes begint te wrijven en lastig wordt dan is het bed tijd. We leggen haar wakker weg en laten haar zelf rollen en doen. Leggen haar een paar keer recht en dan valt ze vanzelf in slaap. Het helpt ons ook om in de avond olvarit pap te geven. Ze heeft dan net een beetje een voller gevoel en slaapt veel beter

2 jaar geleden

Hoelaat gaat hij naar bed?

2 jaar geleden

Hij huilt wanneer hij slaap heeft en wrijft inn zijn oogjes. Alleen wanneer ik hem neerleg dan rolt hij idd veel en begint dan weer te huilen. Hij slaapt eerst met zijn hoofd op me borst en na 5 min leg ik hem neer. En dan slaapt hij ook verder. Alleen dan begint hij hysterisch met zijn armpjes te bewegen.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Hoelaat gaat hij naar bed?
Rond 19:00/19:30

2 jaar geleden

Reactie op Saarbew

Rond 19:00/19:30
Misschien proberen iets eerder naar bed te brengen half 7?

2 jaar geleden

Hmm ik zal het proberen. Meestal hou ik rekening mee met wanneer hij moe is. Want hij slaapt ook niet van uit zichzelf op bed. Ik moet hem nog steeds wiegen.. ik probeer het wel steeds te minderen, maar heeft tijd nodig.

2 jaar geleden

Wie weet verlatingsangst of tandjes? Hier had ik wat jij beschrijft overdag. Niet willen slapen. Zodra zijn kont het bed raakte was hij wakker en begon het gemekker 🤦‍♀️ Heb je verder niks aan maar dat ik er achter kwam dat dat het was kon ik het ook beter een plekje geven voor mezelf. Kunnen jij en je partner wellicht afwisselen? Om de beurt heen? Dan verdeel je de last een beetje. Misschien doe je het al maar ik leg een lakentje strak over hem heen. Stop ik onder zijn matrasje zodat de eerste slaap schokjes hem in ieder geval niet wakker maken. 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Mijn eerste gevoel: of hij heeft nog te veel energie en moet die kwijt of het tegenovergestelde en krijgt voor het naar bed gaan niet de rust om de prikkels nog te verwerken. Dus mijn advies zou zijn, of doen nog lekker even gek en spelen voor je het naar bed gaan ritueel start of het tegenovergestelde en zorg ervoor dat je samen met hem even de rust en tijd neemt. Klinkt heel tegenstrijdig maar het ene kind wordt bijvoorbeeld wakker van een badje terwijl de ander er juist slaperig van wordt.

2 jaar geleden

Wij hadden blijkbaar een buikslaper! Op zijn rug is echt een no go, dan wordt hij wakker van zichzelf idd. Sinds we hem op zijn buik in zn bedje leggen en een dekentje er strak ingestopt (als hij goed worm speelt komt hij nog los hoor, niet ZO strak), slaapt hij als een roosje 🤷🏻‍♀️ Alleen laatste tijd niet zo maar dat zijn andere redenen 😅

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Wij hadden blijkbaar een buikslaper! Op zijn rug is echt een no go, dan wor ...
Als mijn zoontje tijdens slaap op zijn buik terecht komt. Dan gaat hij om de 5 seconden zijn hoofd van links naar rechts brengen. Hij tilt zijn hoofdje steeds op. En doordat hij op zijn buik terecht komt, en veel gaat bewegen. Dan begint hij gelijk te huilen en moet ik hem weer op zijn zij neerleggen zodat hij weer door kan slapen.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook opeens sinds kort. Super frustrerend! Ze valt meestal jog wel in slaap, maar doorslapen lukt niet. Hysterisch wordt ze wakker. Wat ik niet voor ogen had te gaan doen doe ik nu wel; haar eruit halen, wiegen en aan t eind van het liedje bij me in bed leggen, omdat ik rust wil (doe t alleen). Hoe zou je ze wel weer kunnen laten doorslapen? Overdag is ze nog niet eenkennig of bang verlaten te worden