64 Reacties

5 jaar geleden

Geen ervaring mee maar wil je alvast veel steun en moed toewensen. Moet een emotionele rollercoaster geweest zijn. Gelukkig gaat alles goed met jullie kindje. 🍀❤

5 jaar geleden

Ja was best even schrikken. Gelukkig wel nu onder controle bij het Erasmus, dat geeft wel een veilig gevoel

5 jaar geleden

Men zus is met 31 weken bevallen en had exact dezelfde klachten wel gepaard met hevige bloedverlies en is met een spoed keizersnede bevallen

5 jaar geleden

Reactie op Tchai

Men zus is met 31 weken bevallen en had exact dezelfde klachten wel gepaard ...
Wat heftig voor je zus en kindje. Is het allemaal goed gekomen met ze ?

5 jaar geleden

Wat een rollercoaster! Weet je ook hoe kort het naar de baarmoedermond was? Ik was met 23 weken ook plots opgenomen ivm dreigende vroeggeboorte ivm rugweeen wat ik had in de morgen. Ook ontsluiting en verkort naar de baarmoedermond. Nu inmiddels bijna 30 weken en het is nog rustig 😊 Ze stelde me gerust dat je nog makkelijk met ontsluiting tot 42 weken kan rond wandelen. Ik heb nog geen remmers gekregen, omdat het rustig bleef.

5 jaar geleden

Reactie op ChaChaTango

Wat een rollercoaster! Weet je ook hoe kort het naar de baarmoedermond was? ...
Nou zeg dat! Ja maar 1,5 cm 😳. Ik heb drie dagen weeënremmer gehad en meer mag niet. Ik ben nu ook 30 weken. Ik hoop echt 32 te halen en dan elke week een beetje meer! Wat doe jij nu een beetje over dag?

5 jaar geleden

Och jeetje, wat vervelend zeg! Duim voor je dat je kindje nog even blijft zitten. Je bent ook gelijk met vervroegd verlof gegaan neem ik aan? Idd elke dag is er weer 1! 💕

5 jaar geleden

Reactie op Anne-D

Nou zeg dat! Ja maar 1,5 cm 😳. Ik heb drie dagen weeënremmer gehad en meer ...
Snap ik! Ze hadden mij ook toen gezegd dat als ik remmers zou krijgen dat het alsnog gewoon na de 37 weken gaat/kan komen. Maar garantie kan natuurlijk niemand geven. Dus dat wilt gelukkig niks zeggen! Ik mag gelukkig nog een beetje werken en dat gaat gelukkig nog goed. Verder veel rusten en rusten wanneer je lichaam het vraagt. Maar ik sta er vrij nuchter in hoor en in mijn omgeving ook. Komt goed! Je hebt in ieder geval je remmers nu.

5 jaar geleden

Ja ben nu met vervroegd verlof gegaan. Ik vroeg nog of ik mocht werken, die gynaecoloog keek me echt aan of ik om drugs vroeg 😂 Ik sta er opzich ook nuchter in maar ben ook wel benieuwd hoe nu verder. Je mag maar 3 dagen remmers dus als het nu komt, komt het.

5 jaar geleden

Wat schrikken zeg. Hoeveel weken ben je nu? Hopelijk blijft de kleine nog lekker lang binnen zitten.

5 jaar geleden

Ik heb het bij de vorige zwangerschappen gehad. Beide rond 30 wk heftige voorweeën waardoor ik al vroeg met 2 a 3 en 4 cm ontsluiting liep. Gelukkig stopte de weeën spontaan na verplichte bedrust. Ben bij beide ingeleid. 1 met 39.3 en de 2e met 41 wk. Heel veel succes en hopelijk blijft jullie uk nog een paar weekjes zitten

5 jaar geleden

Mijn vriendin heeft dit ook gehad. Met 27/28 weken voor het eerst in het ziekenhuis met weeenremmers en longrijping. Uiteindelijk nog 1 of 2x hier na in het ziekenhuis beland weer weenremmers en longrijping laatste keer zo rond de 32 weken geloof ik. Hierna is de kleine gelukkig toch nog gewoon tot ruim 37 weken blijven zitten. Dus houdt moed! 😊

5 jaar geleden

Ik ben met 26 weken opgenomen geweest ook het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Toen ook overgebracht naar ander ziekenhuis met weeenremmers en long rijping prikken werd op woensdag avond opgenomen en mocht zondag naar huis. Eerste periode bedrust en nu mag ik wel iets meer wandelen maar niet zware dingen doen. Ben inmiddels al bijna 32 weken zwanger en ze zitten nog warm in me buik. Dus het kan echt maar vooral rust nemen en goed luisteren naar je lichaam en niet te ver vooruit kijken elke dag is er 1 en is al heel belangrijk langzaam aan kan je per week weer kijken als je wat vertrouwen terug heb. Het is een behoorlijke rollercoaster. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat ze bij jou ook nog voorlopig blijft zitten.

5 jaar geleden

Hey! Ik ben momenteel 29 weken zwanger van een tweeling en lig sinds een aantal dagen in het amc met ongeveer hetzelfde verhaal. Het is een rollercoaster vind ik!

5 jaar geleden

Ik heb dit ook meegemaakt. Had op mijn controle al ontsluiting. Toen direct naar het ziekenhuis moeten gaan voor longrijping en weeën remmers. 1 nacht ter observatie moeten blijven daarna mocht ik naar huis maar moest direct stoppen met werken en 2 weken platte rust nemen. Uiteindelijk is a lees hoed gekomen en ben ik een week eerder ingeleid omdat hij anders teveel zou wegen. Ik was toen ook geschrokken en wist niet wat te verwachten maar blijf gewoon rustig, hou je op gemak en luister goed naar je lichaam en alles komt goed. Veel geluk 🙂

5 jaar geleden

Reactie op DanaMaria1992

Hey! Ik ben momenteel 29 weken zwanger van een tweeling en lig sinds een aa ...
Nou heftig he! Hoe lang moet je blijven denk je ?

5 jaar geleden

Echt fijn alle reacties! Fijn om te lezen dat het vaker gebeurt. Natuurlijk niet fijn voor jullie begrijpen me niet verkeerd. Hopelijk blijven al onze baby nog even zitten ☺️

5 jaar geleden

Reactie op Anne-D

Nou heftig he! Hoe lang moet je blijven denk je ?
Geen idee, ik hoop dat ik snel naar huis mag.. vind het fijn dat ik in de gaten gehouden word maar mis mijn eigen omgeving heel erg

5 jaar geleden

Reactie op DanaMaria1992

Geen idee, ik hoop dat ik snel naar huis mag.. vind het fijn dat ik in de g ...
Snap ik helemaal ! Verwachten ze bij een tweeling niet sowieso dat ze eerder komen ? Sterkte nog daar

5 jaar geleden

Reactie op Anne-D

Snap ik helemaal ! Verwachten ze bij een tweeling niet sowieso dat ze eerde ...
Ja dat wel, maar meer tussen de 36/38 weken. Nu met 29 weken is echt te vroeg nog.