24 Reacties
2 jaar geleden
Wat vervelend zeg! Laat je haar na die 30 min nog eventjes liggen of ga je er meteen naartoe? Want het is best een groot verschil met het slapen bij de gastouder natuurlijk!
En is het altijd zo dat ze er 2 of 3 uur over doet om in slaap te vallen ‘s avonds of merk je verschil tussen als ze ‘s middags lang of kort geslapen heeft?
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Wat vervelend zeg! Laat je haar na die 30 min nog eventjes liggen of ga je ...
Nee ik laat haar meestal nog liggen maar van slapen komt het dan niet meer.
En nee, ze doet er helaas altijd 2 tot 3 uur over om in slaap te vallen. Of ze nou een goede middagdut had of niet..
2 jaar geleden
Sorry ik heb geen praktische tip. Maar ik heb wel zelf goede ervaring gehad en veel aan de online tips gehad van bureauvanslaap, op instagram behandelen ze persoonlijke vragen. En ze reageren ook privé. Je kunt haar evt een DM sturen en wie weet heeft ze een goede tip voor je!
2 jaar geleden
Reactie op Sunny85
Ps. Ik ben niet van bureauvanslaap of iets, ik heb enkel heel goede ervarin ...
Dankje voor de tip. Ze ligt momenteel tegen de muur te trappen..
(Bedje kan helaas nergens anders staan dan daar.)
2 jaar geleden
Mijn zoontje slaapt ook altijd om 20 uur of 21 uur, eerder dan dat wordt het helaas niet, hij slaapt niet in zijn ledikantje, maar bij mij in bed, ik heb matras op de grond, gaat hij ff spelen zichzelf ff moe maken, en dan valt hij automatisch in slaap, tja beter dan dit krijg ik het ook niet 😅
2 jaar geleden
Reactie op mamavantweex
Mijn zoontje slaapt ook altijd om 20 uur of 21 uur, eerder dan dat wordt he ...
Ik denk dat ik haar ook gewoon tot 21:00 op ga houden. Ze zit zo zielig 2 uur lang in het donkere kamertje.
2 jaar geleden
Reactie op SavannahSade
Ik denk dat ik haar ook gewoon tot 21:00 op ga houden. Ze zit zo zielig 2 u ...
Jaa snap ik! Dit werkte voor mij ook het beste, geen speelgoed in de kamer, ik heb dan de deur dicht, en als hij naast mij komt liggen dan na het flesje geven, rugje aaien, meestal zeg ik shhhh, en hoofdje masseren etc hana. voorheen was het nog erger sliep hij pas om 23:00 gelukkig is het nu 21:00 of soms nog ietsjes later, ik vind het opzich ook goed zo, ik ervaar geen hinder van hij houdt gewoon van samen slapen, soort geborgenheid, ik heb 2 persoons matras op de grond, dus we hebben opzich ook alle ruimte ervoor gelukkig, je kan haar altijd weer terug in haar bedje stoppen als ze slaapt, werkt hier ook meestal bij mij, maar ik doe het meestal niet, alleen overdag. Kijk wat voor ritme het beste voor jou werkt, volg geen richtlijnen maar volg je kindje! Is het beste wat mij tot nu toe is overkomen, ik geef nog steeds kunstvoeding, s’ochtends en s’avonds, hij heeft er nog steeds behoefte aan en drinkt het nog steeds helemaal leeg, zelfs voor zijn middagdutje flesje kv soms, ik volg echt hem erin, als hij het nodig vind om flesje te krijgen dan doe ik dat etc. Komt echt goed! Kijk wat voor jou het beste werkt, volg je eigen gevoel, ik trek ook helemaal niks aan wat anderen denken over hoe ik het nu doe, dan ben ik maar een loedermoeder, maar ik volg echt mijn kindje hierin. Dat zelfstandig slapen komt straks echt wel in hun eigen bedje, maar sommigen kindjes zijn er gewoon nog steeds niet aan toe verschilt per kind, dat zie je dan echt wel, uiteindelijk slapen ze allemaal straks alleen 😘
2 jaar geleden
Reactie op mamavantweex
Jaa snap ik! Dit werkte voor mij ook het beste, geen speelgoed in de kamer, ...
Ze slaapt hier sowieso wel alleen en in een ledikantje hoor. Maar misschien gewoon ietsjes langer op houden ipv om half 7/7 uur alleen in haar bed leggen. Misschien brengt dat wat meer rust.
2 jaar geleden
Reactie op mamavantweex
Jaa snap ik! Dit werkte voor mij ook het beste, geen speelgoed in de kamer, ...
Maar wel super fijn dat dit voor jullie zo werkt.
Heb haar ook geprobeerd bij mij in bed te leggen maar dat wilde ze niet dan gaat ze rondsjeezen hahaha.
2 jaar geleden
Heb helaas geen tips voor haar kortje dutjes in de middag, maar zou dr ook idd niet meteen uit bed halen. Gwn laten liggen/zitten.
Voor haar slaapjes in de avond kun je proberen om haar bedtijd steeds een kwartier of een half uur te verschuiven.
Las ooit ergens dat ze er 20-30 minuten over kunnen doen om in slaap te vallen.
2 jaar geleden
Reactie op 12062021
Heb helaas geen tips voor haar kortje dutjes in de middag, maar zou dr ook ...
20-30 min lijkt me ook redelijk normaal maar 2-3 uur niet.
Na haar korte dutje in de middag laat ik dr meestal ook gewoon in haar kamertje maar na een paar minuten zet ze het op een gillen..
2 jaar geleden
Wij hebben de afgelopen dagen hetzelfde! Onze meid is ook bijna 15 maanden en het duurt opeens mega lang voor ze in slaap valt. Gisteren zelfs een uur smiddags! Wel lief spelen met der knuffels en geluidjes maken. Maar toch… en ook snachts maakt ze minder uur dan voorheen (nu 10 uur en eerst 11-12 uur per nacht) zal wel weer een fase zijn..
2 jaar geleden
Het is nu 21:30 en ze ligt al 2,5 uur in haar bed te praten en te klappen.. Wordt er echt radeloos van.
2 jaar geleden
Vervelend zeg, ik kan me voorstellen dat dit opbreekt en je voelt je vaak zo machteloos. Wij hebben hier twee weken lang een kindje gehad dat erg slecht, weinig en laat sliep, vooral ‘s avonds maar af en toe ook ‘s middags. Was erg lang bezig met t bedritueel. Had het idee dat ze nog teveel energie had, Klein extra flesje wilde ze trouwens niet.
Tips: knuffelen, rustig maken en weer terugleggen. Wij halen haar dus wel uit bed omdat ze anders erg overstuur raakt en het voelde niet goed haar te laten huilen. Daarnaast over haar ruggetje aaien, zachtjes zingen of sussen hielp ook. Maar eerlijk dit heeft echt even geduurd en kostte veel energie. Het was niet makkelijk maar uiteindelijk kwam er een stijgende lijn in. Nu gaat het stukken beter, alleen wordt ze tussen 5.30 en 6.30 wakker.
Weet dat je er niet alleen voor staat lieve mama. Veel succes!!
2 jaar geleden
Zo herkenbaar! Hier ook drama, wisselt nog wel per dag wat niet lukt. Soms de dutjes, soms het naar bed gaan en vaak allebei haha…
Ik zag ergens iets voorbij komen over een 15 maanden slaapregressie… Dus daar schrijf ik het nu maar op af 😅 “Het is een fase” is mijn mantra! Het lijkt nu ook al weer iets bij te trekken. Misschien gaan ze nu ook wel echt over naar één dutje ipv twee?
2 jaar geleden
Reactie op merelbirdie
Zo herkenbaar! Hier ook drama, wisselt nog wel per dag wat niet lukt. Soms ...
Haha ik hoop het ook! Ze slaapt al 1 keer hier. En zelfs die doet ze 30 min. En dan s’avonds alsnog een feestje bouwen 😂