Hoi mama’s!
Omdat ik niet telkens andere topics wil overspoelen met mijn vragen en zorgen, maak ik er zelf even maar eentje aan.
Mijn dochter van zondag 15 maanden, weigert om dutjes te doen overdag en s’avonds doet ze er vaak 2 tot soms 3 uur over om in slaap te vallen. Ze huilt dan niet maar gaat meestal staan of met haar slaaptoddeltje spelen.
Ze slaapt overdag maar 1 keer omdat ze het 2e dutje regelmatig weigerde. Ze gaat slapen na het broodje van 12 tot 14/14:30. Dit ging een week of 3 prima. Bij de gastouder doet ze dit nog steeds zonder problemen. Echter doet ze thuis nu alleen nog maar een dutje van 30 minuten en wilt ze daarna niet meer slapen.
S’avonds gaat ze nu rond 18:30 naar bed. Ik hou altijd hetzelfde ritueel aan. Als ik haar speentje geef en pyjama aantrek, wrijft ze in haar ogen en is ze moe. Als ik haar dan neerleg is het eventjes stil maar na een half uur gaat ze staan in bed en spelen. Ze houd dit rustig vol tot 9 a 10 uur. Ze slaapt daarna onrustig, wordt vaak wakker (ook vanwege bovenburen en hun geluidsoverlast) en slaapt tot 7.
Ik weet niet zo goed meer wat ik ermee moet. Misschien hebben jullie tips? :)