6 Reacties
één jaar geleden
Hier ook hetzelfde, blijf het ook zovaak herhalen en nog blijft hij het doen🫠 Maar toch krijgt hij zijn zin niet wanneer hij het doet, want dan weet ik dat hij het de volgende keer weer gaat gooien met spullen om zijn zin te krijgen (wat ie alsnog doet.)
Ik laat het ook vaak liggen en herhaal dat hij het moet opruimen tot dat hij het doet. Helaas werkt zijn vader niet mee en daarom blijft hij het doen. Maar ik blijf het wel volhouden.
één jaar geleden
Hoi,
Hier hetzelfde alleen dan met mijn zoon van 2,5, maar ook werkzaam als pedagogisch medewerker.
Mijn zoontje gooit ook wel is met spullen, soms in een boze bui. Maar soms ook random. Het benoemen van is al goed. Zo krijgt ze langzaam aan door dat het iets is wat niet ‘goed of fijn’ is om te doen. Vaak als mijn zoontje afgekoeld is, laat ik hem de spullen opruimen thuis of teruggeven en sorry laten zeggen als het bij iemand anders gebeurt. Waarschijnlijk snapt hij nu nog niet waarom die sorry moet zeggen, maar het is het leren van als ik dit doe moet ik het wel goedmaken.
Dit lukt niet altijd, maar kinderen hebben tijd nodig om zoiets te leren. Ook kan daarna bespreken van emoties helpen daarbij. Bijvoorbeeld met emotie kaarten of idd een boekje.
Maar dit zal ook wel meerdere herhalingen nodig hebben om emoties te leren en onderscheiden.
We doen ons best zegt, maar af en toe moeten we aardig tot 30 tellen laten we maar zeggen toch?
Hopelijk voel je je niet de enige hier nu in! Veel succes met deze fase, gelukkig zijn er ook hele leuke momenten😜🥰
één jaar geleden
Reactie op LynnLev
Hoi,
Hier hetzelfde alleen dan met mijn zoon van 2,5, maar ook werkzaam als ...
Haha dit bericht heeft me goed gedaan.
Ik zal inderdaad ook proberen om haar sorry te laten zeggen en haar emoties bespreken.
Haha ja moet soms inderdaad tot 30 tellen.
Het voelt inderdaad fijn om te weten dat ik niet de enige mama ben die hier door heen gaat.
Voor als pedagogisch medewerker.
Ja de leuke momenten tellen meer mee🥰
één jaar geleden
Met spullen gooien is hier een absolute 'no go'. Hoe boos of verdrietig ze ook is. We zeggen één keer dat het niet mag en dat we het afpakken als ze het nog een keer doet (en doen dat dan ook).
Daarnaast hebben we haar een strategie geleerd die meestal werkt: even rustig worden op de bank met je knuffel en als je wil, komt papa of mama bij je zitten. Inmiddels zegt ze zelf vaak al: "even rustig worden", pakt haar knuffel en gaat op de bank zitten. Sinds ze weet wat ze kan doen bij 'grote emoties' zijn de driftbuien een stuk minder geworden.