13 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee mijn zoontje heeft dit ook sinds kort tijdens het douchen. Kan dit van de 14 maanden prik komen?

2 jaar geleden

Reactie op Mar0202

Ik lees mee mijn zoontje heeft dit ook sinds kort tijdens het douchen. Kan ...
Mijn dochtertje heeft die gehad begin aug. Zou denken van niet. Maarja alles kan tegenwoordig.

2 jaar geleden

Wij gebruikten Cetomacrogol dat is een hele dikke witte creme. Ik vond het zelf niet zo fijn smeren dus toen ik dit aangaf heb ik van de dermatoloog (ivm eczeem) Vaseline Parrafine voorgeschreven gekregen voor mijn zoon. Dat is een vloeibare doorzichtige substantie. Je kunt beide zonder recept bij de apotheek en drogist halen. Zelf herken ik het probleem wat je omschrijft niet, maar de 2 cremes die ik opnoemde zijn heel vettig en helpt bij mijn zoontje goed.

2 jaar geleden

Hoe vaak douchen/ wassen jullie? Baby’s (en volwassenen) hebben een natuurlijke beschermlaag. Deze wordt aangetast door (te) veel douchen en gebruik van producten. Natuurlijk is hygiëne wel belangrijk (vooral handen) maar ik zie om me heen steeds meer huidproblemen door te vaak douchen en troep gebruiken (zelfs in de meeste ‘natuurlijke’ en ‘biologische’ producten zit troep :(. Ik zelf douche mezelf al een paar jaar amper meer (wel schoon houden natuurlijk ;)) gebruik geen deo etc en haren was ik 1x in twee week. Het is even een nare overgangsperiode maar echt joh; mijn haar en huid is nog nooit zo goed geweest. En…ik stink niet! Door mijn werk lees en schrijf ik ook veel over dit onderwerp en wil heel graag zoveel mogelijk mensen hier meer bewust van maken 😊 vandaar mijn lange verhaal ✌️ Het is natuurlijk wel raar dat het ‘ineens’ is gekomen? En zoals ik op de foto kan zien is het precies de plek waar het meest het warme water op komt? Dan zou dat het wel kunnen verklaren miss? Ohw ja en ook voor mijn kleintje gebruik ik alleen 1x in de week speciale zeep. Verder niks, geen crème en zelfs bijna nooit haren wassen. Ze heeft nooit een plekje, nooit droge huid en nooit vet haar 😊

2 jaar geleden

Reactie op Livia 👶

Hoe vaak douchen/ wassen jullie? Baby’s (en volwassenen) hebben een natuurl ...
Dat rode is echt van het krabben wat ze dan doet. Het word echt vuurrood met striemen van het krabben. Het enige waar ik haar mee was is zeepvrije wasgel van zwitsal. Daar was ik al mee vanaf het begin. Ze gaat inpressipe elke dag onder de douche. Oma past smiddags 2 uurtjes op en die roken thuis. Gelukkig niet waar zij bij is. Maar toch ruikt ze er na en wil ik gewoon dat ze mee gaat onder de douche.

2 jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Dat rode is echt van het krabben wat ze dan doet. Het word echt vuurrood me ...
Zeepvrije wasgel dus zit er wel parfum in? Persoonlijk zou ik niet zovaak onder de douche zetten maar dat is je eigen keuze! Zeker in de winter periode waarin je huid nog meer te verduren krijgt is dagelijks onder de douche best pittig. Ook niet te warm douchen kan helpen Ik zou smeren met vette zalf, cetamacrogol of vaseline.

2 jaar geleden

CeraVe gebruiken wij bij onze zoon, als tip gekregen van de dermatoloog. Heeft nooit geen droge huid meer. Daarnaast ook het douchen beperken naar 2/3x per week.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Zeepvrije wasgel dus zit er wel parfum in? Persoonlijk zou ik niet zovaak ...
Snap dat elke dag douche niet goed is. Alleen dagen mij dochter na rook te ruiken vind ik ook niet lekker. Wij roken zelf niet en vinden het ontiegelijk stinken.

2 jaar geleden

Onze meid had ook een fase waarin ze dit deed.. Ik deed gewoon billen/zink zalf erop.. Dag erna zie je er amper wat van.. Totdat ze weer krabte natuurlijk 😅

2 jaar geleden

Reactie op H3llobaby2021

Onze meid had ook een fase waarin ze dit deed.. Ik deed gewoon billen/zink ...
Klopt. Bij ons ook. Alleen nu zag ik ook dat ze een plek had wat droog is en waar wt schilfertjes op zit.

2 jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Dat rode is echt van het krabben wat ze dan doet. Het word echt vuurrood me ...
Ah ja dat snap ik… Zwitsal heb ik veel onderzoek naar gedaan en maakt me woest wat in die producten zit :(. Zelfs Weleda (dat wel duurzaam is) bevat uitdrogende stoffen. Ook weer hydraterende stoffen hoor, maar zo kom je heel snel in een cirkel van smeren, preciés wat ze willen ;). Ik gebruik zelf zeep van Flow cosmetics Rhassoul en Salt en voor die crèmes zou ik idd doen wat de andere moeders hier adviseren (vette crème) 🍀

2 jaar geleden

Elke dag douchen is indd best heftig voor je huid. Smeer je haar daarna wel altijd goed in met iets? Als onze zoon in bad is geweest smeer ik hem altijd in met olie van Neutral. Niet teveel en goed inmasseren. Heb ook wel eens "droge huid zalf" van Dokter Leenarts gebruikt. Wel dikker en vettig maar vond het top spul.

2 jaar geleden

Ik gebruik altijd de calendula olie van Weleda. Trekt snel in en voedt de huid. Ook de gezichtscreme gebruik ik van dit werk.