9 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk beide niet goed. Maar heb liever dat ze der duim pakt ipv dat ik er 10x per nacht uit moet haha. Wij gebruiken de bibs speen.

4 jaar geleden

wij hebben liever speen aangezien ik tot mn 12e op mn duim heb gezogen 🤣 maar duim hebben ze altijd bij zich dus handiger
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij speen maar ze wilt niet altijd en heeft nu haar duimpje gevonden maar dat gaat nog niet helemaal goed. Speen wilt ze dan helemaal niet.

4 jaar geleden

Beide heeft voor en nadelen denk ik. Maar ik ben eerder een voorstander van een fopspeen. Uiteindelijk is dit weer makkelijker om af te leren. Aan de andere kant moet je er dan misschien wel 10x per nacht uit om de speen weer te geven 🙈

4 jaar geleden

Liever de duim omdat ze die minder snel in kunnen hebben wanneer ze bezig zijn met spelen of knutsel oid omdat ze dan hun handen al vol hebben. Een speentje kan eigenlijk heel de dag in ook tijdens het spelen.

4 jaar geleden

Persoonlijk zou ik zeggen speen, leer je makkelijker af. En van te lang duimen kan je scheve tanden krijgen! (Te lang een speen ook hoor).

4 jaar geleden

Ik vind duimen echt verschrikkelijk. Zag vandaag een volwassen vrouw in de winkel die aan het duimen was. 🙊🙈 dus hier sowieso een speen. Zolang je je kindje alleen de speen geeft als hij/zij erom vraagt en het niet gebruikt als middel om in slaap te komen lijkt het me een prima hulpmiddel. En die kleintjes hebben ook nog enorme zuigbehoefte.

4 jaar geleden

Ik gebruik een speen, maar ons ventje gooit z’n speentje regelmatig uit om vervolgens zijn knuistje in zijn mond te stoppen. Daarbij zie ik dat hij echt opzoek is naar zijn duim 😅 Mijn voorkeur gaat uit naar een speen, puur omdat ik het wat frisser vind… maar goed, als hij dus liever duimt, wie ben ik dan om dat tegen te houden😳🙈

4 jaar geleden

We gebruiken wel een speen maar 9 van de 10x houdt meneer deze maar 10 minuten in.. de ene keer pakt hij nadien de speen opnieuw bij aanbieden en de andere keer zijn handje. Kijk gewoon wat op dat moment werkt. Hij gebruikt beide niet om in slaap te komen dus dat scheelt, meer ter afleiding bij honger