26 Reacties

2 jaar geleden

Geen tips maar wel hetzelfde. Slapen duurt savonds soms wel 1 tot 1,5 uur.

2 jaar geleden

Hebben wij ook gehad met 14 maanden. We kwamen erachter dat het vooral was als ik hem op bed legde. Blinde paniek. Inderdaad erbij gebleven, werkte een dag. Toen idd uur spelen en doen. Uiteindelijk geprobeerd dat mijn vriend hem op bed leg en ik beneden blijf. Toen sliep hij binnen 5 minuten😂. Dus ik leg hem ‘s avonds niet meer op bed

2 jaar geleden

En minder lange dutjes? Dat hij meer moe is om sneller in slaap te vallen? Hier zitten we tussen 1 & 2 dutjes in .. maar valt altijd goed zelf in slaap, dus daar heb ik geen tips voor. Maar je kan het misschien een keer proberen? 😊

2 jaar geleden

Tot hoe laat in zijn laatste slaapje? Ik merk zelf aan mijn zoontje als hij later dan 14.30 wakker wordt, dat hij veel meer last heeft met inslapen.

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

En minder lange dutjes? Dat hij meer moe is om sneller in slaap te vallen? ...
Als we hem minder lang laten slapen is hij aan het einde van de dag niet te genieten.. dus we zitten een beetje in dubio en vooral zoekende wat goed werkt!

2 jaar geleden

Reactie op Lisvos

Tot hoe laat in zijn laatste slaapje? Ik merk zelf aan mijn zoontje als hij ...
Tot max 15:00 uur. Hij slaapt vaak rond 13:15/13:30 uur ‘s middags!

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Als we hem minder lang laten slapen is hij aan het einde van de dag niet te ...
En dan eerder naar bed? Als hij hier maar 1 slaapje doet, gaat hij op zn vroegst 18u naar bed en slaapt dan gerust door tot 6/7u! Als hij nog een 2e slaapje doet is het meestal 20u en wakker worden is alsnog rond dezelfde tijd haha. Je kunt het een keer proberen!

2 jaar geleden

https://www.instagram.com/p/Cg59B-utg69/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Wss heb je hier iets aan, misschien overdag toch iets minder te laten slapen proberen?

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Tot max 15:00 uur. Hij slaapt vaak rond 13:15/13:30 uur ‘s middags!
Ja precies. Bij mij was het ook eerst max 15uur alleen ik merkte toen dat het inslapen echt drama was. Nu laat ik hem van 9.30 tot 10 slapen, en dan van 13 tot 14.30..

2 jaar geleden

Reactie op Lisvos

Ja precies. Bij mij was het ook eerst max 15uur alleen ik merkte toen dat h ...
Omdat hij dan 2uren slaapt, is inslapen nu veel beter.

2 jaar geleden

Het is het proberen waard om hem half uurtje korter te laten slapen! Dankjewel!😊

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Het is het proberen waard om hem half uurtje korter te laten slapen! Dankje ...
Ja bij mij heeft het echt geholpen. Hoop dat het voor jullie ook werkt 🙏🤗

2 jaar geleden

Ligt het niet aan het warme weer? Hoe slaap je zelf?

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ligt het niet aan het warme weer? Hoe slaap je zelf?
Het valt hier met de warmte in huis gelukkig wel mee. Het is echt puur alleen het ‘s avonds in slaap vallen, verder slaapt hij (gelukkig) eigenlijk super goed

2 jaar geleden

Is hij niet oververmoeid s avonds? Of juist nog niet moe? Misschien een andere bed tijd proberen?

2 jaar geleden

Reactie op babyboy6-6

Is hij niet oververmoeid s avonds? Of juist nog niet moe? Misschien een and ...
Hebben alles tussen 18:30 en 20:00 al geprobeerd. En als wij erbij blijven zitten hoor je hem ook een uur niet hoor. Ligt dan met z’n knuffel te zwaaien, maar slapen doet hij niet. Hij is echt pas 15:00 wakker, en qua slaapuren overdag zit hij ook prima, dus oververmoeidheid twijfel ik aan. Rond 18:45 begint hij in z’n ogen te wrijven en gaat hij ook naar bed. Vandaar dat we niet zo goed weten waar het door komt😩

2 jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Hebben alles tussen 18:30 en 20:00 al geprobeerd. En als wij erbij blijven ...
Ohhh nee als hij 15:00 wakker is, en idd rond 18:45 al moe word dan klinkt dat als een super mooie bedtijd! Denk ook niet dat hij teveel of te weinig slaapt overdag… dan heb ik helaas geen tips voor je 😓

2 jaar geleden

Reactie op Lisvos

Ja precies. Bij mij was het ook eerst max 15uur alleen ik merkte toen dat h ...
Deze tijden hebben wij ook. Als we onze dochter tot 15 laten slapen is de avond ook feest. Ochtend 20-30 minuten, middag 1,5 uur. En dan nacht 19-7

2 jaar geleden

Hier ook ineens dat gedrag, ik kan niet weglopen vd kamer zonder dat hij gaat huilen. Bij mijn man daarentegen lukt dat wel. Ook helpt het soms om hem even te wiegen in m'n armen, hij heeft dan even nabijheid nodig en als hij weer rustig is kan ik wel weglopen. Het is een beetje zoeken naar de nieuwe behoefte van je kindje. Ik vermoed dat verlatingsangst er bij meespeelt

2 jaar geleden

Onze kleine slaapt nu nog 2 uur overdag. Hooguit 2 uur en 1 kwartier. Dat is voldoende. Dan is ie rond half 7 ook echt wel weer moe. Halen hem inderdaad tussen 14:45 / 15:00 uit bed. Werkt bij ons goed. In de ochtend slaapt ie wel 1 uurtje. En in de middag 1 uur en 1 kwartier vaak. Dit gaat goed