26 Reacties

2 jaar geleden

Wij hadden dit ook met ons zoontje, hij was gewoon nog niet moe genoeg. Nu leggen wij hem pas op bed als hij echt moe is en in zijn oogjes wrijft meestal is dat rond half 11.. wel laat maar dan slaapt hij tenminste

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Denk niet moe genoeg, maar 1 slaapje is soms nog wat lastig op deze leeftijd, dus accepteer maar deze lange aanloop tot de nacht voor nu.

2 jaar geleden

Reactie op zabaro

Hier hetzelfde. Denk niet moe genoeg, maar 1 slaapje is soms nog wat lastig ...
Ja onze kleine begint echt op het randje te komen van 2 naar 1 slaapje. Alleen ik vind het lastig toe passen.. Omdat hij altijd al heel vroeg wakker is. Tussen 6 en half 7 vaak de standaard. Als ie dan tot half 1 / 1 uur wakker moet blijven is dat gewoon echt veel te lang nog. Daar is ie nog echt te klein voor. Ik laat hem verspreid over de hele dag ook maar max 2 tot 2,5 uur slapen. En haal hem rond 14:45 uit bed smiddags. Zodat ie nog 3,5 tot 4 uur wakker is totdat hij naar bed gaat voor de nacht. Dan is ie ook echt wel moe gelukkig. Maar ik denk dat de overgang bij ons niet heel lang meer gaat duren.. Maar hoe dat goed toe te passen zodat hij niet oververmoeid raakt dat moet ik nog uitvinden haha...

2 jaar geleden

Onze dochter doet wel 1 slaapje.. alleen niet zoals het "zou moeten".. Zij doet haar enige slaapje in de ochtend (tot begin vd middag).. En houdt dan heel de middag vol.. Dag begint 7 uur.. 10.30 /11.00 uur meestal naar bed.. Soms is ze 12 uur wakker.. soms 13 uur.. en alles ertussen in. Afhankelijk daarvan gaat ze tussen 18.15 en 19 uur weer naar bed.. Werkt voor nu prima!

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Ja onze kleine begint echt op het randje te komen van 2 naar 1 slaapje. All ...
Onze zoon weigert sinds vorige week zijn dutjes! Uiteindelijk is hij zo moe dat hij wel in slaap valt als we echt doorzetten (wiegen). Hij wordt nu dus tussen 4:30-5:30 wakker elke ochtend. We proberen hem meermaals op bed te leggen (om 8:30/9:30/10:30) maar dit weigert hij. Hij lijkt ook echt niet moe… Meestal slaapt hij ergens rond of ver na 12:30 🤯 Maar dan slaapt hij 1,5-2,5 uur en dan is het zo rond 19:00 weer naar bed. Merk je dat jouw kind ook niet moe is, of hoe krijg je hem wel in slaap gedurende de dag? Misschien moet ik het loslaten maar kan niet geloven dat zo lang wakker zijn met 14 mnd goed is 🤪