17 Reacties
3 jaar geleden
Geef je borstvoeding? Anders zou je hier crème van kunnen maken en deze smeren :)
3 jaar geleden
Hier ook sinds vandaag aan de hormoonzalf. Helaas toch moeten starten omdat hij van top tot teen onder zit. We zijn wel gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ik alles al geprobeerd heb. Ik heb koelzalf/bodylotion van Naif en olie met natuurlijke ingrediënten gebruikt maar helaas niks werkte vandaar toch nu de hormoonzalf en hopelijk snel een afspraak met de allerloog. Succes met zoeken naar wat bij jullie helpt.
3 jaar geleden
uierzalf, bepathen baby, naif olie.
en wasmiddel neutral.
zelf gebruiken mijn man en ik ook neutrale en natuurlijke douchproducten. zodat onze dochter nergens last van heeft. ze heeft minimaal last, eigenlijk bijna niet. Ik heb zelf als baby ook eczeem gehad, ik weet er alles van helaas.
3 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Geef je borstvoeding? Anders zou je hier crème van kunnen maken en deze sme ...
Hoe maak je hier crème van?
3 jaar geleden
Reactie op Essiebessie0107
Hoe maak je hier crème van?
https://www.google.nl/amp/s/mamaduizendpoot.com/moedermelk-als-medicijn-met-het-recept-voor-moedermelk-creme/amp/
3 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties. Wij gebruiken zoveel mogelijk alleen water om te wassen en anders Naïf. Hij gaat 1 tot 2x per week in bad en gebruiken dan Balneum olie. We wassen met Neutral en hebben geen huisdieren. Vandaag heb ik het vloerkleed weggehaald van zijn kamer. Welke allergieën zijn er dan nog mogelijk? Zou het de kunstvoeding kunnen zijn? Mijn man en ik hebben beide als kind ook veel last gehad van eczeem.
3 jaar geleden
Oja, we smeren 2x per dag met koelzalf hem in, dit plakt enorm en trekt niet heel erg in.
3 jaar geleden
Hier 2 zoontjes met eczeem. Mijn jongste van 4 maand heeft het ook. Door de ervaringen met m’n oudste van 2 weet ik nu precies wat ik moet doen. Met mijn oudste heb ik de hel doorstaan toen hij tussen de 4 en 6 maand oud was. Bij 6 maand waren we kapot (zoon kon niet slapen van de jeuk en ik sliep dus ook niet). Toen is mijn zoontje eindelijk naar een dermatoloog gestuurd.
Tip 1 is dus ook: eis dat je kindje naar een dermatoloog wordt gestuurd. Zij geven je hele duidelijke smeerinstructies die een huisarts gewoon niet weet. Hormoonzalf kan prima gebruikt worden (werkt echt het beste). Alleen dit moet je echt goed doen. De dermatoloog gaat je uitleggen hoe je moet smeren, hoe vaak en hoe lang. Dit is heel belangrijk. Vaak is het na een paar dagen hormoonzalf smeren al weg. Dan wordt er niet goed afgebouwd en komt het weer terug.
Tip 2: bij eczeem staan de huidcellen iets uit elkaar. Hierdoor verdampt het vocht. Wat droogheid veroorzaakt. Hierdoor ga je krabben. Dit zorgt voor de infectie (eczeem). Wat dus belangrijk is, is de droogheid tegen gaan. Dit kun je doen door:
- Max 1 per week in bad. Van te voren insmeren met een neutrale olie (van de dermatoloog). Dan kort in bad. Er blijft dan een vettig laagje achter op de huid. Water droogt de huid uit. Dus na contact met water, gelijk insmeren. Wij hebben ook een waterontharder gekocht (ja we waren ten einde raad). Dit maakt het water zachter en is dus beter voor de huid.
- naast de hormoonzalf (volgens schema) minimaal 2x per dag insmeren met een vette zalf. Hou er rekening mee dat de vette zalf de hormoonzalf kan verdunnen. Dus eerst de vette zalf goed laten intrekken (minimaal een half uur). Daarna pas de hormoonzalf smeren.
- als je helemaal bent afgebouwd met de hormoonzalf. Dan consequent vet blijven houden met de vette zalven. Anders kun je weer van voor af aan beginnen.
- mocht het echt erg zijn via de huisarts vragen om een speciaal krabpak. Hierdoor trekken de zalven beter in en kan je kindje de huid niet goed kapot krabben.
Tip 3: was poeder van Neutral gebruiken.
Ik heb hier speciaal een account aangemaakt om op je vraag te reageren. Alle kindjes met eczeem gaan me zo aan het hart. Jeuk is echt verschrikkelijk.
Er wordt hier genoemd dat eczeem altijd komt van een allergie. Dit kan, maar hoeft niet. Ik heb atopisch eczeem. Dit is dus erfelijk en mijn kinderen hebben dit dus helaas ook.
Smeren, smeren, smeren en dit consequent blijven doen is de oplossing! Ook dingen als zonnebrand overleggen met de dermatoloog. Bij mijn oudste is het nu gelukkig onder controle. Bij mijn jongste hebben we nu net weer hormoonzalf gekregen.
Heel veel succes!!
3 jaar geleden
Oja welke koelzalf gebruik je? Onze kindjes hebben paraffine/vaseline. Die werkt bij ons goed. Je hebt verschillende soorten vette (koel) zalven. Dit kun je ook weer overleggen met de dermatoloog. Zodat je de beste zalf voor jouw kindje gebruikt. Helaas plakken alle vette zalven wel en blijft er een laagje achter. Dit moet ook wel anders verdampt het vocht in de huid. Het vette laagje houdt dit tegen! Geloof me dit went! Beter een vet laagje dan jeuk!
3 jaar geleden
Ons zoontje had ook heel erg last van eczeem op zijn wang. Wij hebben dit 2 weken gesmeerd en het was weg. Ook in de kraamweek hebben wij dit gesmeerd op de plooien en wanneer hij schrale billetjes heeft zou dit ook moeten werken. Dit hebben wij alleen nog niet daarvoor hoeven gebruiken
2 jaar geleden
Reactie op lisavl
Is dit een goede crème voor eczeem? Mijn zoontje heeft er zoveel last van o ...
Als hormoonzalf te licht is dan even terug naar HA en dan vragen om doorverwijzing naar dermatoloog… die kunnen goed met mee kijken en je verder op weg helpen en wellicht tijdelijk een sterkere hormoonzalf. Mijn oudste heeft ook zijn eerste jaar flink onder gezeten en door dermatoloog onder controle gekregen.