16 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Waarom? Omdat er sucralose als zoetstof wordt gebruikt.
Dan zou ik eerder een bordje pap geven met iets van fruit erdoor om te zoeten. Zo komt ze toch aan haar zuivel zonder kunstmatige (naar mijn mening) troep.
2 jaar geleden
Ons zoontje lust ook geen melk. Maar een bekertje met 3/4 melk en 1/4 (soms zelfs minder) Optimel drinkt hij zomaar op. Wij zijn er ook niet zo moeilijk in, beter dit dan niets vinden wij 😊
2 jaar geleden
Ik vind optimel echt rotzooi. Daar zitten zoetstoffen in. Zogenaamd gezond maar ik zou het zelf niet eens drinken, laat staan dus aan een baby geven. Miss kan je proberen wat siroop door de melk te doen en dat afbouwen? Heb je groeimelk op plantaardige basis geprobeerd? En anders geen melk maar wat vaker yoghurt?
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Ik zou het niet doen. Waarom? Omdat er sucralose als zoetstof wordt gebruik ...
Ze lust ook geen pap 😅💓
2 jaar geleden
Ik vind optimel echt rotzooi. Daar zitten zoetstoffen in. Zogenaamd gezond ...
Ja dat lees ik dus heel veel.. nouja dan laat ik het wel staan en maar goed bedenken wat ze dan kwa zuivel kan binnen krijgen. Yoghurt wilt ze wel een beetje na het eten maar veder als ontbijt bijv echt niet
2 jaar geleden
Reactie op Zomerster
Waarom vind je dat ze perse melk moet drinken?
Er zijn hele volken die géé ...
Nee oke dat is zo maar wat zuivel op een dag moet goed zijn voor een kind.
2 jaar geleden
Ik zou het gewoon lekker doen (zal aan de reacties hier wel te horen krijgen dat t loedermoedergedrag is) 😅 evt gemengd met gewone melk.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is gewone melk of karnemelk mixen met gepureerde aardbei, banaan oid ☺ dan heb je een natuurlijkere variant van optimel.
Wij geven ons kindje echt wel voornamelijk gezonde dingen, maar hij krijgt ook echt wel wat dingetjes die vast niet helemaal correct zijn, alles met mate is onze mening. Weghouden van zal toch niet lukken☺
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Ik zou het gewoon lekker doen (zal aan de reacties hier wel te horen krijge ...
Ja ik ben hier en daar ook wel makkelijk vergeleken andere moeders merk ik 😅 Maar toch omdat ik zoveel lees over optimel dat het niet goed is enz.
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Ik zou het gewoon lekker doen (zal aan de reacties hier wel te horen krijge ...
En ja goede tip! Ik ga sws karnemelk even proberen en anders idd wat fruit mixen met melk… en wilt ze het dan nog niet dan laat ik het denk ik bij 1 bakje yoghurt
2 jaar geleden
Hier krijgt ze ook gewoon Optimel,(dochter van 1) onze dochter van 10 is er ook groot op geworden en daar heb ik nooit commentaar op gehad dus gewoon lekker doen en niet op andere letten.
2 jaar geleden
Misschien heb je de tip al in een eerder topic gehad maar heb je opvolgmelk met koud water al geprobeerd? Hier deed ik dat in zijn munchkin beker en dat dronk mijn zoon gewoon goed. Doordat hij al gewend was aan koud drinken uit zijn beker was de overstap wat makkelijker en was alleen de eerste keer even wennen aan de gewone melk.
Je moet het wel goed door roeren met een lepeltje als je de poeder met koud water wil mengen, dat gaat niet al te best is mijn ervaring 😅
En anders over de optimel zou ik kijken of je er een hebt met zo min mogelijk suiker(vervangers). Als ze dat wel drinkt dan is dat toch mooi?! 👍🏻
2 jaar geleden
Je moet vooral voor jezelf bepalen wat je wil.
Wil je je kind suikers /suiker vervangers geven? Dan lekker doen.
Ik ben voedingskundige. En vind het belangrijk dat mijn kind in mijn optiek gezond eten aangeleerd krijgt. Mijn persoonlijke mening is dat suiker/suikervervangers daar niet bij horen. Ik geef deze dus niet tot nauwelijks.
Succes met je keuze
2 jaar geleden
Misschien alpro soya met de licht blauwe wikkel kopen met een druppel aanmaak 0%? Die blauwe smaakt een beetje milkshake achtig
2 jaar geleden
Reactie op Sneakypluisje
Je moet vooral voor jezelf bepalen wat je wil.
Wil je je kind suikers /su ...
Precies dit (al ben ik geen voedings deskundige)