10 Reacties

2 jaar geleden

Hoe is ie onrustig? Brabbelt ie gewoon of een beetje jengelen of erg huilen ? Zou bij de eerste helemaal niks doen , 2e na 15 minuten kijken ( meestal vallen ze dan alweer in slaap) 3e natuurlijk gelijk heen 馃槉

2 jaar geleden

Zelfstandig weer laten in slaap vallen dit duurt soms minder lang of de 10 keer dat hij weer heeft moeten afscheid nemen en dat je hem niet uit bed haalde. Mijn dochter durft ook wel eens enkele seconden huilen maar dat is zo weer voorbij. Ik kijk op de camera of alles oke is en bij blijven huilen ga ik eens om te kijken of er geen koorts of pijn is daarna ga ik niet telkens op en af..

2 jaar geleden

Huilt die? Is het na 22u ongeveer afgelopen? Tot 22u ongeveer kunnen het night terrors zijn(nachtangsten) dit gebeurt vaak tot 22u en kunnen dan flink huilen met hun ogen dicht en heel onrustig zijn. Onze oudste(4) heeft hier heel veel last van. Wij kijken het eerst 1 minuut aan en als het erger word gaan we naast haar zitten en gaan heel zacht tegen der praten en aaien over haar benen( dit vind zij fijn) of we zingen heel zacht een liedje en uit eindelijk word ze rustiger. Als je denkt dat dit het niet is. Wat gebeurd er als je even niet komt? Huilt die door, gaat het harder? Onze jongste (1) huilt ook geregeld even maar als ik iets langer wacht valt die weer in slaap. Hopelijk kan je er achter komen en hoef je minder vaak naar boven.

2 jaar geleden

Hallo lieve mama鈥檚 hij gaat of huilen of hij gaat recht in zijn bed staan 馃馃サ馃サ gewoon klaarwakker!

2 jaar geleden

Heeft hij dit altijd al gehad of is dit iets van de laatste tijd? Onze zoon sliep altijd erg onrustig het eerste gedeelte van de nacht. Toen hij zo onrustig sliep (echt huilen en zich optrekken/zitten) zijn we altijd naar hem toe gegaan om hem weer in slaap te helpen. Dit was zo tot hij ongeveer 7-8 maanden was en hij in de middag ook langer begon te slapen (deed tot die tijd alleen hazenslaapjes). Wij hebben er niks speciaals voor gedaan, soms dacht ik dat het kwam door een (hele lange!) slaapregressie/sprong. Wij hebben hem altijd gewiegd, ook nadat hij 7-8 mnd was dus heb niet het idee dat het daaraan lag achteraf gezien. Hoop dat je zoontje gauw wat rustiger slaapt!

2 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde probleem echt vermoeiend

2 jaar geleden

Is dit nieuw of altijd al? Hoe is zijn dutjes ritme? Hoe oud is hij?

2 jaar geleden

In een ander topic geef je aan dat je zoontje 3 slaapjes nog doet. Dit lijkt me de oorzaak van de onrust.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

In een ander topic geef je aan dat je zoontje 3 slaapjes nog doet. Dit lijk ...
Dit denk ik ook. Je kindje is misschien al toe aan 2 dutjes. Ook al is je kindje vroeg wakker. Probeer toch te rekken tot een uurtje of half 9. Laat hem dan 1 uur tot 1,5 uur slapen. Dan weer 3 uur tot 3,5 uur wakker en dan 2de dutje van 1 uur tot half 3/kwart voor 3. En dan rond half 7 (o.i.d.) naar bed. Dat werkt voor ons heel goed in iedergeval

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

In een ander topic geef je aan dat je zoontje 3 slaapjes nog doet. Dit lijk ...
Hallo mama, Het zit dus zo ik probeer hem al een tijdje aan 2 dutjes te laten wennen maar sinds ik dat al een tijdje probeer slaapt hij dus zodanig onrustig. Wanneer hij 3 dutjes slaapt hoef ik geen enkele keer naar hem toe ik denk gewoon dat hij die drie dutjes nodig heeft en anders oververmoeid raakt wat resulteert in onrustig slapen 馃グ