30 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg!

4 jaar geleden

Voor Kerst en Sint is het nooit te vroeg 😍! Ik volg…

4 jaar geleden

Nooit te vroeg voor sint en kerst inkopen en plannen 🙈 Voor onze jongste heb ik tot nu toe vooral cadeautjes in de richting van pyjama, setje kleertjes, slofjes. Maar ook al wat speelgoed voor als hij iets groter is, zoals een "Bumba stuur", leesboekjes, bijtringen, speelgoed autootje etc.. Bij de oudste had ik met kerst zo'n 20 verschillende soorten rammelaars onder de kerstboom liggen, dat ga ik nu niet meer doen 🙈😂

4 jaar geleden

Leuk topic! Ik zit nu vooral te denken aan wat speelgoed voor als hij wat ouder is en boekjes, misschien een mooi prentenboek met het kerstverhaal of de kerststal van Fisher Price little people. Het is ons 1e kindje, dus ik ben een beetje aan het zoeken wat we willen qua tradities rondom de feestdagen.. ik wil ook niet dat hij met sint en kerst een overload aan cadeaus krijgt! Ik ben benieuwd of jullie al bepaalde tradities hebben of ideeën daarvoor🙂

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Leuk topic! Ik zit nu vooral te denken aan wat speelgoed voor als hij wat o ...
Tradities hebben we nog niet echt over na gedacht. We hebben wel aan de opa's en oma's laten weten dat het voldoende is om 1 cafeautje per feestdag te komen zodat we niet overladen worden met van alles. Later als ze wat groter is worden dat vast wat meer cadeautjes als het besef er wat meer is. Maar voor nu is 1 echt oke.

4 jaar geleden

Ik volg ook!

4 jaar geleden

Ik volg ook! Sinterklaas vieren wij niet meer (straks wel weer als hij het begint te snappen), maar kerst heel uitgebreid. Denk dat ik een 4 seizoenen slaapzak vraag die ze van 6 maanden tot 2,5 jaar aankunnen. Wat leuke boekjes wellicht of leuke schoenen. Kijken wat hij bij die tijd ook nodig heeft. Veel speeltjes voor later nog niet want dan heb ik bij die tijd niks meer om te geven/vragen haha

4 jaar geleden

Ja we zijn ermee bezig ook al. Ons mama heeft een ballenbad gekocht , En wij zelf gaan een bmw autotje kopen voor later en verder vragen wij kledij of inductieve speelgoed.

4 jaar geleden

Wij slaan Sinterklaas nog lekker over dit jaar. Misschien volgend jaar ook wel. En als ze 2 is beginnen we wel met uitleggen dat er vroeger een katholieke bisschop was die eten en geld uitdeelde aan arme mensen. En dat grote mensen dat nu naspelen door kinderen snoep en cadeautjes te geven. Door al dat gedoe rond zwarte piet zou ik Sinterklaas liever gewoon helemaal schrappen, je kan het toch niet goed doen. Maar dat vind ik ook sneu voor haar. Dus dan maar het eerlijke verhaal en weten dat papa en mama haar cadeautjes geven.

4 jaar geleden

ik heb staan; verkleedpakje 😍 voorleesboeken little dutch speelgoed, nieuwe spenen voor op de flessen. Watermat. tandenpoetsetje. wintermuts(beer) leuk eetsetje

4 jaar geleden

Reactie op SuusZ88

Wij slaan Sinterklaas nog lekker over dit jaar. Misschien volgend jaar ook ...
Wauw.

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Leuk topic! Ik zit nu vooral te denken aan wat speelgoed voor als hij wat o ...
Ik las ooit het principe van 4 cadeaus: iets wat ze graag willen hebben, iets wat ze nodig hebben (bijv een nieuwe slaapzak/eetsetje oid), iets om te lezen en iets om te dragen (kleding/schoenen). Leuk idee maar mij is het nooit gelukt, koop altijd te veel 🤭

4 jaar geleden

Reactie op EstherMoonen

Ik las ooit het principe van 4 cadeaus: iets wat ze graag willen hebben, ie ...
Het is wel een mooi uitgangspunt in elk geval! Maar het lijkt me ook lastig idd om dat echt aan te houden, vooral als er ook nog cadeaus komen van opa en oma e.d. Ik denk dat ik het dit jaar trouwens gewoon bij 1 cadeautje voor sinterklaas en 1 voor kerst houd, hij krijgt er toch nog niks van mee, dus is het stiekem meer voor mezelf leuk😄

4 jaar geleden

Mijn broer en zus hebben al oudere kinderen onze meid is de jongste in de rij van 5 (5 kinderen onder de 6 jaar) we gaan voor het eerst dit jaar een sinterklaas viering bij mijn ouders doen. Hierin hebben we de afspraak 1 kleinigheidje per kind. Het is niet nodig om continue veel cadeaus te krijgen. Maar vinden het wel leuk om samen te komen. Dus op deze manier is het ook nog leuk om ook bij andere opa's en oma's sinterklaas te vieren en thuis doen wij het pas als onze meid het ook begrijpt... dan zou ik ook het principe aanhouden van de 4 cadeaus die eerder genoemd is. Kerst is voor ons belangrijk samen zijn met familie maar dan geven we elkaar nooit cadeaus. Dat zal niet veranderen. Maar mama is gek op kerst, dus een kerstoutfit zal zeker gekocht worden.. of zelf maken

4 jaar geleden

Ik kreeg de tip van een vriendin om gekregen kraamcadeautjes waar ze nog niet mee speelt of pas over een tijdje te bewaren en weer als cadeautjes in te pakken voor de feestdagen zodat je niet omkomt in onnodig veel speelgoed. Dit jaar nog geen Sinterklaas, ze krijgt er toch nog niets van mee, dat komt volgend jaar wel. Met de kerst vind ik dat idee van vier cadeautjes wel leuk.

4 jaar geleden

Ik heb er allerlei houten speelgoed van little dutch op staan! Hufterproof en geen losse plastic delen die af kunnen breken 🤣

4 jaar geleden

https://www.greenjump.nl/Product/Spelen/Buitenspeelgoed/Wishbone-Bike-loopfiets Zoiets lijkt me leuk, maar misschien beter voor de eerste verjaardag. Wel duur, weet iemand een alternatief?

4 jaar geleden

Zijn er nog meer mensen die al cadeau ideeen hebben? Hier ook druk aan het Brainstormen