12 Reacties
4 jaar geleden
Hoi hoi! Voordat ik ben bevallen heb ik een EHBO-cursus baby& kind bij het Rode Kruis gevolgd. Thuisstudie en dan 1 dag examen. Via Unive hebben wij alles vergoed gekregen.
Er is hier nog een topic over, maar niet met heel veel reactie.. Misschien dat je daar ook nog iets uit kunt halen? Groetjes
4 jaar geleden
Tijdens mijn zwangerschap had ik een EHBK gevolgd bij Rode Kruis. Mijn opleiding heeft het toen voor mij vergoed.
4 jaar geleden
Ik heb via mijn werk een kinder ehbo cursus, die ik ook elk jaar weer moet herhalen. Vind het echt heel waardevol, om “alvast” te weten wat je kunt doen. Ook fijn voor je eigen gevoel dat je niet angstig hoeft te zijn.
Vaak vergoed de zorgverzekering dit ook! Zou je even naar kunnen kijken, want het moet dan wel met een aangesloten bedrijf zijn. Zoals volgensmij het rode kruis. Ik zou dat je dan wel aanraden om hem elk jaar/2 jaar te herhalen. Je leer toch in de praktijklessen elke keer wat anders. En “regels/materialen” veranderen ook eens in de zoveel tijd.
4 jaar geleden
Ik stap over van verpleegkundige naar pedagogisch medewerker. Ik doe nu een ehbo cursus via Livis. Dit gaat dan via het werk. Eerst thuis theorie, en een dagdeel praktijk.
4 jaar geleden
Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis met volwassenen maar tijdens onze Basic Life Support komt kinderreanimatie wel kort aan bod (omdat er ook wel eens voorkomt dat kinderen mee op visite komen en we, indien nodig, moeten kunnen handelen). Mijn vriend heeft op zijn werk onlangs bhv inclusief reanimatie gehad en heeft wel specifiek naar het handelen bij kinderen gevraagd (ondanks dat het bij hem op zijn werk niet voor kan komen) want die vond het ook wel een fijn idee om in ieder geval te weten wat te moeten doen.
4 jaar geleden
Via het rode kruis eerste hulp bij baby’s en kinderen gevolgd toen ik nog zwanger was. Met name wat te doen bij verstikking vond ik belangrijk. Moet wel zeggen dat de opgedane kennis aardig snel weg zakt weer als je er daarna niet meer mee bezig bent 😞 ik kreeg het vergoed door mijn zorgverzekeraar
4 jaar geleden
Ik zit te denken aan deze: https://shop.rodekruis.nl/workshop-ehbo-aan-baby-s-en-kinderen ik heb namelijk helemaal geen behoefte aan een meerdaagse cursus en thuisstudie. Ik wil gewoon wat kennis op doen en niet perse een diploma ofzo. Helaas nog niet echt de tijd ervoor gevonden 🙈