23 Reacties

4 jaar geleden
Ik begin over een paar weken met een eigen peuteropvang. Dat word nog een uitdaging. Ik wil tot 4 weken blijven werken en dan na de zomer vakantie weer terug. Gelukkig bestaat er ook een zwangerschapsverlof en uitkering vanuit het uwv voor ondernemers zoals wij.

4 jaar geleden
Hee hee! Ik ben een taartenbakster en neem ieder jaar zomerstop van juli tot september. En de baby zal er eind juni zijn, dus denk dat ik zeker anderhalf maand eerder stop met werken. Het is ook zwaar werk dus ga ik even alles op me af laten komen en ik zie het wel. Voor nu even flink sparen!

4 jaar geleden
Daar was ik ook precies over na aan het denken! Ik werk niet fulltime dus ben me vooral aan het verdiepen hoe die zez uitkering werkt (zit onder de urennorm). Denk dat ik na de bevalling net zo veel blijf werken, zonder oppas

4 jaar geleden
Ik heb een eigen bedrijf in de zorg en 3 werknemers in dienst. Ik heb ooit een goede AOV met zwangerschapsuitkering afgesloten toen ik begon. Met die uitkering kan ik een vervanger betalen, zodat mijn bedrijf kan blijven draaien. Daarnaast heb ik de ZEZ aangevraagd, dat levert bijna niets op, maar alle beetjes helpen. Ik werk zo lang mogelijk door, ook om mijn vervanger goed in te werken en wil na de bevalling 3 a 4 maanden niet werken en dan weer langzaam opbouwen. Ik werk nu 5 a 6 dagen per week, na mijn verlof wil ik 4 dagen gaan werken, waarvan misschien 1 dag vanuit huis.

4 jaar geleden
Ik ben hier nog niet helemaal uit. Op dit moment werk ik in de gehandicaptenzorg (loondienst, 0 uren) en als zzper. Als zzper reis ik naar cliënten toe. Vaak gaat het dan om een aantal uur. Ik neig ernaar om zo'n 3 a 4 dagen te blijven werken. Waarvan 1 wrs alleen in de middag.

4 jaar geleden
Ik was van plan om de gehele zwangerschap mijn vervangster in te werken, maar ik kwam er al met 12 weken uit te liggen door complicaties. Uiteindelijk heb ik tot de laatste dag doorgewerkt vanuit ziekenhuis (vanaf week 12 in bed gelegen) . In Amerika is het normaal om tot het einde door te werken en ik vond dat zelf ook een heerlijke afleiding om tot het einde nog wat te doen. Als je vrij bent duren die laatste dagen een eeuwigheid. Na de bevalling ben ik na 8 weken langzaam begonnen en hebben wij een gastouder aan huis genomen die we langzaam lieten opbouwen, zodat ik ook langzaam kon opbouwen met werken. Erg fijn. Uiteindelijk was een gastouder aan huis goedkoper dan Kinderdag verblijf.
Nu werk ik 4 dagen en mijn partner ook.

4 jaar geleden
Ik ben ook ondernemer en werk ook nog eens thuis op m’n eigen kantoortje. Ik ga denk ik 3 dagen werken na m’n (uwv) verlof, ik stop 4 weken van te voren maar communiceer naar m’n klanten dat ik al 6 weken eerder stop, zodat ik rustig de tijd heb alles af te werken.
Het wordt nog wel een puzzel hoe het erna moet. Mijn vriend wil een papa-dag en m’n moeder wil wel een dagje oppassen, maar ik weet niet hoe ik dat ga vinden als ik zelf ook in huis ben, lijkt me moeilijk om dan af te sluiten en door te werken. We gaan het zien!

4 jaar geleden
Reactie op Joyce1983
Ik ben zelfstandig heb eenmanszaak. En bepaal de tijden lekker zelf. Ik ga ...
Ja dit heb ik zelf dus ook, ik wil proberen zo lang mogelijk door te werken en als het weer kan weer aan de slag te gaan. Met het uwv ga ik zeker aan de slag;)

4 jaar geleden
Ik heb ook een eigen bedrijf (in de jeugdzorg)... gelukkig inmiddels een heel goed team, dus dat draait dadelijk allemaal goed door. Volgende week komt een teamlid terug van zwangerschapsverlof. Ik ga haar tot mijn verlof inwerken op mijn taken. Na mijn verlof wil ik 3 dagen (en iets van thuis nog) gaan werken ipv 5.5 dag en zal zij dus ook gedeeltelijk mijn taken samen met mij blijven doen. De kleine zal die 3 dagen dat ik ga werken naar de opvang gaan, mijn man gaat 4 dagen werken vanaf dan

4 jaar geleden
Ik heb een eigen schoonheids en pedicure salon, werk normaal (wanneer niet in lockdown) 4 dagen in de salon en 1 dag thuis kantoordag. Na mijn verlof wil ik naar 3 dagen in de salon en 1/2 dag thuis kantoordag. Ik doe nu huidverzorging, huidverbetering en pedicure. Mijn oude stagiaire zal na de lockdown de huidverzorging compleet gaan overnemen op basis van stoelvehuur tijdens mijn verlof vervangt ze mijn op zzpbasis in de huidverbetering, alleen worden er dan geen nieuwe intakes gedaan. Pedicure word door nu nog concullega dorpspedicure ook op basis van stoelvehuur overgenomen.
Als alles goed blijft gaan ga ik bij 36 weken met verlof en 10 weken na de bevalling weer aan het werk met huidverbetering en de rest laat ik los.

4 jaar geleden
Ik ben goudsmid en heb nu lekker mijn atelier aan huis. Naar mijn klanten communiceer ik duidelijk tot wanneer ik doorwerk zodat ze voor die tijd met al hun opdrachten komen. Daarnaast werk ik ook nog 3 dagen voor een baas. En hier hebben we afgesproken dat ik probeer tot 4 weken van te voren door te werken. En mocht het zwaarder worden kan ik ook meer thuis gaan werken. Ook zorg ik voor mn verlof dat ik mijn voorraad heb aangevuld zodat ik nog wel sieraden kan versturen in de periode van verlof.

4 jaar geleden
O, ik had hier van de week op een ander topic hierover ook al gereageerd. UWV is bij mij al voorbij de 8 weken waarbinnen je iets zou horen, ik ga dus morgen bellen. Best irritant, ben je zelf lekker op tijd, zul je zien dat je op het laatste moment toch nog vanalles moet aanleveren ofzo 😏

4 jaar geleden
Reactie op MarieV
O, ik had hier van de week op een ander topic hierover ook al gereageerd. U ...
Ik kreeg een brief waarin stond dat ik een X aantal weken na het start van m’n verlof zou horen of en hoeveel ik krijg. Zo onhandig!!
(Weet even niet hoeveel weken, lig nog in m’n bed 😂)

4 jaar geleden
Reactie op SK48
Ik kreeg een brief waarin stond dat ik een X aantal weken na het start van ...
Ik zie nu pas dat ik de brief inderdaad verkeerd gelezen heb. Ik dacht dat je 2 tot 8 weken na aanvraag bericht zou krijgen, maar er staat 2 tot 8 weken na ingang verlof. Wat is daar nu de logica van? Dus ergens halverwege mijn verlof, waarschijnlijk als de baby er al is, krijg ik een keer te horen of ik wel of niet die uitkering krijg?
Ggrrmmblll.