20 Reacties
2 jaar geleden
Hoe zijn z'n slaapjes? Hier is het einde dag vaak ook wel beetje de koek op, maar als ie goed geslapen heeft gaat het beter.
2 jaar geleden
Hier ook altijd jengelig, de ene avond gaat beter dan de ander. Soms speelt die rustig in de box als wij eten, soms zit die er bij en kunnen we hem afleiden maar vaak is het niet gezellig hihi. Wij proberen hier echt om tussen 17.30 en 17.45 te eten zodat die nog een soort van "gezellig" is. Ik kan mij dit van onze oudste ook herinneren dus ik laat het gewoon gaan en het word vanzelf beter.
2 jaar geleden
Hier begint het altijd rond een uur ofzo 6. Probeer daarom ook te zorgen dat we daarvoor gegeten hebben
2 jaar geleden
Is hij niet moe en wil naar bed? Hier is onze kleine man om 18.00 uur echt op. Ongeacht tot hoelaat hij geslapen heeft. Dit is ook als hij om 16.30 uur wakker wordt. Fles en dan hoppa naar bed. Wij eten vaak of ervoor of pas erna. Kleine krijg om 16.00 uur meestal zijn avondprakje.
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Hoe zijn z'n slaapjes? Hier is het einde dag vaak ook wel beetje de koek op ...
Hij slaapt ‘s morgens 3 kwartier, ‘s middags 2 uur en aan het eind van de dag nog een powernap.. alhoewel hij tegenwoordig ook weleens de laatste slaap laat vallen. Het maakt alleen geen verschil in hoe hij rond etenstijd is😞
2 jaar geleden
Reactie op Angelaheijnen
Hier begint het altijd rond een uur ofzo 6. Probeer daarom ook te zorgen da ...
Dat redden wij op mijn werkdagen helaas niet. Mijn man zorgt dan wel dat hij alvast z’n groenten enzo op heeft. Als mijn man bijv. geen nachtdienst heeft, dan eten wij ook als de kleine op bed ligt. In andere gevallen is het in sneltreinvaart eten en dan de kleine man de fles en naar bed
2 jaar geleden
Reactie op Mama-1994
Is hij niet moe en wil naar bed? Hier is onze kleine man om 18.00 uur echt ...
Wat je zegt, of hij nou de laatste slaap laat vallen of tot 16:30/17:00 slaapt, het jengelige blijft helaas. Het is af en toe puzzelen op onze werkdagen met eten.. las hieronder al dat het vanzelf beter gaat, dus daar houd ik me maar aan vast haha
2 jaar geleden
Een baby is vaak erg moe aan het eind van de dag. Het is dus niet zo gek dat ze chagrijnig of iets worden
Denk dat bijna elk kind er wel last van heeft
2 jaar geleden
Mijn oudste had dit ook en mijn jongste nu niet… maar het hielp door eten mee te geven bij oppas en opvang, zodat hij om 17 uur echt kon eten. Geen idee of dit een optie is voor jullie? En als mijn jongste wel eens jengelig is, dan geef ik hem iets waar hij wat langer op kan peuzelen, want dan is hij wel even stil… ook al eten we daarna nog met elkaar. :-)
2 jaar geleden
Herkenbaar. Onze kleine gaat rond half 5 / 5 uur ook meer jengelen. Maar dat komt dan echt omdat hij dan moe word. Ook al slaapt ie smiddags een goeie dut. Dan nog haha.. Hij is echt geen avondbaby 😂 Rond half 7 ligt ie ook al vaak op bed omdat ie zo moe is. Het zou ook met de tandjes te maken kunnen hebben.. Vorige week is onze kleine ook best jengelig geweest en ineens was het 1ste boventandje doorgekomen. Dus you never know
2 jaar geleden
Ja hier ook! Niet elke dag maar wel regelmatig. Hij is dan echt moe. We proberen hem zo lang mogelijk wakker en oke te houden omdat zijn nachten maar maximaal 11 - 12 uur duren (met 1 fles nog tussendoor). Dus hoewel hij dan om 18:00 zou kunnen slapen proberen we het altijd nog een half uur of uur te rekken. Gisteren lukte dat niet omdat hij echt te moe was, echt niks was goed. Hij sliep rond 18:30 en was vanochtend ook weer wakker om 5:45.. nogal balen. Hopelijk doet hij vanmiddag een langere dut en kunnen we hem vanavond dus weer iets later op bed leggen.
2 jaar geleden
Ja hier ook. Soms moet ik ze echt einde van de dag nog even half uurtje op bed leggen anders gaat er geen groentehap meer in.
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook van 3 tot 7 maanden gehad. Sinds wij eindelijk een goed ritme hebben met slaapjes en eten is dit afgelopen. Hij komt eindelijk fatsoenlijk aan zijn slaap overdag door de hulp van een slaapcoach. Nu hebben we een hele vrolijk baby van 8,5 maand. Natuurlijk ook wel een avondje niet. Maar over het algemeen heel vrolijk.