17 Reacties
5 jaar geleden
Ik vind kruiken überhaupt ingewikkeld
Kokend heet water bij m'n kind🥺 maar dat ontploffen hoorde ik idd ook alhoewel ik later vernam dat het was bij het opladen
5 jaar geleden
Ik vind kruiken überhaupt ingewikkeld
Kokend heet water bij m'n kind🥺 maar ...
Maar wij hebben ieg aluminium op aanraden kraamverzorgster
5 jaar geleden
Ik ken iemand waarvan de elektrische kruik een soort van kortsluiting heeft gekregen... babytje was 3 dagen oud en moest naar het ziekenhuis met zwarte brandwonden.. heel zielig.
Ik ga ze hierom zelf niet gebruiken.
Een vriendin van mij heeft ze laatst ook gebruikt en heeft zichzelf eraan verbrand. Ik ben er zelf nog niet heel positief over..
5 jaar geleden
Goeie vraag... ik heb een elektrische kruik, gebruik ik vanaf week 7 voor mezelf. Ik vind het ergens ideaal!! Maar hij wordt wel echt heet. Zo heet dat het pijn doet.
Maar ik ken dan weer een verhaal over een aluminium kruik die is gaan lekken bij een baby’tje in bed.. ook brandwonden.
Dus ik vind beide eigenlijk geen fijn idee bij mn baby straks.
Kijken of er een andere oplossing is 😅
5 jaar geleden
Voorverwarmen kan nooit kwaad denk ik. Zou het zelf niet bij m'n kindje in bed liggen.
Als het goed is ook niet nodig want we krijgen zomerbabys
5 jaar geleden
Electrische kruiken mag je niet gebruiken in de kraamweek. Je mag ze wel gebruiken om voor te verwarmen maar niet om erbij in te leggen. Het liefst werken we met de ouderwetse kruiken met kruikenzakken. En ook in de zomer zijn er kindjes die zichzelf niet warm kunnen houden en zelfs met 2 kruiken en goed aangekleed in bed liggen. Om stress te verminderen en de man/vrouw niet steeds op pad te hoeven sturen adviseren we er altijd 2 in huis te hebben. Eventueel kijken of je ze ergens kan lenen.
5 jaar geleden
Mijn vriendin had er 1 die begon op te zwellen. Dus nee die komt er hier niet in 🙈 we hebben vanaf de oudste 1 metalen kruik, maar amper gebruikt omdat ze vooral bij ons lagen. Deze wordt geboren aan het begin van de zomer en zal ook bij ons liggen. Ik ga ervan uit dat we hem deze keer niet gebruiken 🤭
5 jaar geleden
Ik weet dat de kraamzorg aluminium kruiken wilt maar dit vind ik zelf echt geen fijn idee en doe dit daarom ook niet. Koop een elektrische en mocht het nodig zijn hartje zomer kunnen we daarmee het bedje voorverwarmen. Maar uberhaubt een kruik bij de kleine echt in bed.. nee dat zie ik niet zitten.
5 jaar geleden
Wij hadden het beide en vond de elektrische fijner. Hoefde ik in de nacht niet naar beneden toe om kokend water te maken etc. Heb ook een verhaal gelezen over die alleminium die was gaan lekken bij de kraamverzorgster dus er valt van beide wat te zeggen. Ik verwacht het niet veel nodig te hebben in juni. Mijn dochter was november dus dat was even anders 😉