151 Reacties

één jaar geleden

Hier ook nog steeds tussen 5.30 en 5.45. Overdag redt ie t met moeite tot 12 uur, 12.15. Slaapt tussen t uur en 1.5 overdag 😕. Om 18.30 weer zo moe dat ie meteen slaapt

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Je hebt dan idd ook alles tegelijk! Hij slaapt van 12:45 tot 14:45 ongeveer ...
Dit klinkt toch ook niet zo gek qua schema zou je denken! Hier eigenlijk hetzelfde. Gisteren 12.00 uur er in gelegd maar vanochtend gewoon weer 05.30 😟 Jullie ook sterkte! Hoop echt van harte dat het een keer beter wordt 🤞🏼

één jaar geleden

Omg! Mijn ene zoontje vd tweeling slaapt dus nog, hoeraaaa. Maar nu begint de ander 🙈🙈🙈🙈

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Hier ook nog steeds tussen 5.30 en 5.45. Overdag redt ie t met moeite tot 1 ...
Hier precies zo

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Ja hier precies zo, het is ook geen fase meer. Hoopte op mensen die t herke ...
Ik herken het helaas. Mijn zoon is inmiddels 7 jaar en nog steeds elke dag rond 5.30 uur wakker. Echt een ochtendmensje. Maar het wordt bwter voor jezelf. Over een tijdje kan je een slaapschaapje zetten op zijn kamer. Bij ons werkt dan nog steeds heel goed. Zo leren ze dat wanneer ze wakker worden nog even moeten wachten.

één jaar geleden

Reactie op Ilse_ilse

Ik herken het helaas. Mijn zoon is inmiddels 7 jaar en nog steeds elke dag ...
O jee! Ik hoopte dat t nog wel ging verbeteren, tot hoe laat blijft hij dan wachten op zijn kamer?

één jaar geleden

Ik las gisteren toevallig iets best verhelderend voor onszelf: https://www.instagram.com/p/CoDPVRPLb7m/?igshid=MDJmNzVkMjY= Dacht altijd dat mijn peuter met zijn maximum 10u nachtslaap abnormaal was, maar blijkbaar dus niet.. Eens een keer later slapen, werkte hier ook altijd averechts. Maar het nu misschien toch eens een aantal dagen gaan volhouden en kijken wat het doet. Want de laatste week is het weer steeds 05:15 en ik zou toch echt graag 6u halen 😭

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ik las gisteren toevallig iets best verhelderend voor onszelf: https://www ...
Dat is inderdaad weer een hele andere insteek. Bij ons vallen ze om 18.30 als een blok meteen in slaap, soms zelfs 18.15. Nu weer allebei wakker 🙈🙈

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ik las gisteren toevallig iets best verhelderend voor onszelf: https://www ...
Laat maar weten of t helpt voor jullie, ben benieuwd

één jaar geleden

Die van ons slaapt overdag ook niet heel denderend trouwens, en bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Die van ons slaapt overdag ook niet heel denderend trouwens, en bij jullie? ...
Heel wisselend.. Overdag slapen is eigenlijk altijd best moeilijk gegaan. Een heel alert ventje dat overal wou bij zijn en vooral niets wou missen. Heeft er als prille baby ook voor gezorgd dat hij echt oververmoeid geraakte en we dus heel erg moeten zijn gaan inzetten op die dutjes overdag. Heeft wel wat moeite gekost en is altijd moeilijker blijven gaan totdat hij naar 1 dutje overstapte. Dan heeft hij een tijdje 2 tot 3u geslapen, een zaligheid! 😁 Laatste tijd paar keer dat dutje geweigerd 🤯 (maar kan misschien de 18m regressie geweest zijn) en nu zitten we meestal maar rond 1u30 nog (soms korter). Maar goed, dat zou wel kunnen passen bij de leeftijd. Vind het algemeen gewoon wel wat weinig met die 10u nachtslaap maar. Maar hij lijkt gewoon echt niet meer nodig te hebben..

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Heel wisselend.. Overdag slapen is eigenlijk altijd best moeilijk gegaan. E ...
Precies tzelfde bij ons!

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Precies tzelfde bij ons!
Fijn, herkenning 😁 Ik denk daarom soms wel eens dat die nacht pas echt langer zal worden als ook dat laatste dutje zal wegvallen. Zal daar waarschijnlijk ook weer eerder vroeg dan laat mee gaan zijn. Maar nu is echt nog té vroeg, heeft het echt nog nodig.. Ben nu zwanger van nr. 2 en hoop stiekem toch dat dat een iets makkelijkere slaper gaat zijn 😅 Al mogen we eigenlijk niet klagen he, qua nachten is het meestal (op ziekte of verlatingsangst na) best wel meegevallen. Maar toch, dat zoeken met die dutjes overdag en die vroege ochtenden breken soms toch op 🫠

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Fijn, herkenning 😁 Ik denk daarom soms wel eens dat die nacht pas echt lan ...
T is heel erg zoeken hè! Ik heb t idee dat ze eroverheen moeten groeien ofzo, dat ze te weinig energie hebben nu om de dag door te komen, dat de dag te lang duurt zeg maar. Als ze wat ouder zijn dat we t ritme kunnen verschuiven, nu houdt t om 12 uur en 1830 gewoon op, en langer slapen lijken ze niet te kunnen, staan ook vrolijk op. Aaah spannend met tweede kindje erbij. Ik vind die herkenning ook fijn, anders zo t gevoel dat ik alleen beneden zit om half 6 haha

één jaar geleden

Dit was vanochtend haha, tv maar even aan

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

T is heel erg zoeken hè! Ik heb t idee dat ze eroverheen moeten groeien ofz ...
Je bent niet alleen! 🙋🏻‍♀️ Hier ook al dagen 05.40 uur. Hij blijft hier alleen gelukkig nog wel een soort van tevreden liggen (met om de 10 min wat gemopper) maar slapen doe ik dus niet meer want hoor hem toch! Ik heb ijdele hoop voor wat betreft de zomertijd straks 🫢

één jaar geleden

Reactie op CRMN•

Je bent niet alleen! 🙋🏻‍♀️ Hier ook al dagen 05.40 uur. Hij blijft hier a ...
Jaaa daar kijk ik ook naar uit hahaha

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

T is heel erg zoeken hè! Ik heb t idee dat ze eroverheen moeten groeien ofz ...
Hier op zich bijna wel altijd nog genoeg energie, dus dat is het probleem niet. Als ik zelf niet aangeef dat het slaaptijd is, zou hij gerust doorgaan tot 21:30 ofzo 😅 maar omdat hij dan nog steeds zo vroeg wakker is, komt hij dan natuurlijk uiteindelijk wel in oververmoeidheid.. dus houden daarom die vaste bedtijd aan. Nu dus toch maar eens zien wat het geeft als we dat echt systematisch een half uurtje gaan verlaten. Als hij uiteindelijk een half uur langer zou gaan slapen in de ochtend, zitten we toch al vaker rond 6u, daar gaan we voor 🙈

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Hier op zich bijna wel altijd nog genoeg energie, dus dat is het probleem n ...
Ja! Ben benieuwd let me know, zou met 6 uur al zo blij zijn

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Ja! Ben benieuwd let me know, zou met 6 uur al zo blij zijn
Doe ik! Over een weekje ofzo een update 😜