151 Reacties

één jaar geleden

Wij leggen hem nu dus systematisch later op bed. Rond iets na 20u slaapt hij nu meestal. Dat lijkt toch wel te werken. Is nu meestal wakker tussen 06u en 06u30. Heeft echt gewoon genoeg aan 10u nachtslaap 🤷 Gisteren en eergisteren was het toevallig nog eens voor 6u, maar is nu eerder een uitzondering. En vandaag was het 07:15, dus haalde ie terug in 😍 dat mag gerust wat vaker 😜

één jaar geleden

Reactie op CRMN•

Hoe is het bij jullie? Hier leek het even beter (06.15-06.30) maar nu weer ...
Precies hetzelfde! Het leek hier ook even een weekje beter. Maar laatste dagen is het weer vroeger!

één jaar geleden

Wij hebben ook heel vaak en heel lang vroege vogel periodes gehad! Heel zwaar vond ik dat, maar op een gegeven moment realiseerde ik mij dat hij gewoon max 10 uur achtereen nodig had in de nacht. Schuiven naar een iets latere bedtijd heeft bij ons goed geholpen! Was zelf ook altijd zo bang voor oververmoeidheid etc etc al die dingen die je op de slaaptips insta’s en websites leest maar het heeft bij ons goed geholpen destijds! Succes allemaal en hopelijk gauw wat langer in bed blijven liggen 🤞

één jaar geleden

Onze zoon sliep altijd redelijk lang (tot 8:00), en toen begon hij opeens een tijdje om 5:00 wakker te worden. Toen lazen we dit... En hij gaat nu pas om 19:30 naar bed en eet rond 18:30. En hij slaapt weer tot 8:00 :D. Toen hij vroeg wakker werd was hij niet aan het huilen of zo, hij wilde wel graag opstaan en niet verder slapen. Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt!

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Wij leggen hem nu dus systematisch later op bed. Rond iets na 20u slaapt hi ...
En vandaag was het nog eens 5u 😴😴😴

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

En vandaag was het nog eens 5u 😴😴😴
Check ik geef t op 🤣🤣

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Check ik geef t op 🤣🤣
Haha 05:30! Ik voel nog steeds met jullie mee. Misschien dat het veranderd met het ingaan van de zomertijd?!😇

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Check ik geef t op 🤣🤣
De 5u nog eens was hier gelukkig eenmalig 🙏 vandaag en gisteren weer 06:15. Daar ben ik oprecht heel gelukkig mee 😅 en lijkt 6/7 toch wel het vaste uur te zijn geworden om wakker te worden door systematisch een half uur later te zijn gaan slapen. 10u nachtslaap, meer zit er hier niet in 🤷

één jaar geleden

Ons zoontje is ook steeds vaker rond 5:30/6:00 wakker, terwijl die voorheen tot 08:00 sliep! Vandaag was t weer zo’n feest, voor 05:30 zelfs haha. Overdag slapen is helemaal een ding, want in z’n eigen bed slaapt ie precies 30 min. terwijl die op de bank 1(,5) slaapt. Ik snap er echt helemaaaal niks meer van 🤨

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik zou proberen het middagdutje te verkorten. Hier ook altijd een vroege ...
En hoe oud is je dochter?🙂

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Hier ook nog steeds tussen 5.30 en 5.45. Overdag redt ie t met moeite tot 1 ...
Slaapt ie dan de nacht door?

één jaar geleden

Reactie op C01

Slaapt ie dan de nacht door?
Ja dat gelukkig wel

één jaar geleden

Weekendje weg met vrienden is ook een heeeeel goed idee 🙈🙈🙈

één jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Gisteren een uitschieter tot 06.30. Vandaag weer vanaf 05.30 onrustig en om 06.00 begon het kletsen/zeuren 😮‍💨 hoelang laten jullie je kindje slapen smiddags en hoelaat gaan ze naar bed?

één jaar geleden

Reactie op julymom

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Gisteren een uitschieter tot 06.30. Vand ...
Gemiddeld zitten we nu op wakker worden rond 6u. Daar kan ik mee leven. Langer zou natuurlijk fijner zijn, maar in de week moet mijn man ook opstaan rond 6u15 en daar wordt hij dan toch sowieso wakker van dusja.. Heel soms eens een uitschieter dat ie tot na 7u slaapt. Gisteren weer een keer 05:15 😴 komt gelukkig nog maar 1 keer in 2 weken ofzo voor. We hebben dus een hele periode gehad dat dit elke dag zo was. Hier hebben we ontdekt dat onze zoon gewoon niet superveel slaap nodig heeft (want is wel gewoon blij en niet moe met 10u nachtslaap). We beginnen aan het bedritueel rond 19:30, slaapt dan effectief tussen 20u en 20u30. Slaapt namiddag meestal anderhalf tot 2u. Als hij 2u of ietsje langer slaap, merk ik dat het de ochtend daarna precies vaker terug wat vroeger is. Dus ga dat even in de gaten houden en anders wakker maken namiddag na anderhalf uur. En zo blijft het een zoektocht 😜

één jaar geleden

Reactie op julymom

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Gisteren een uitschieter tot 06.30. Vand ...
Hier ook nog gewoon 05:30 helaas! Ik hou hoop op eind maart, dat zijn biologische klokje ook wordt doorgezet naar 06:30😂. Mijn zoontje slaapt overdag 1,5 tot 2 uur. ‘S avonds om 19:00 uur naar boven en slaapt dan echt rond 19:30. Punt is; dat hij ‘s morgens zeker niet altijd vrolijk wakker wordt.. dus ik vind het 1 grote puzzel op dit moment!

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Hier ook nog gewoon 05:30 helaas! Ik hou hoop op eind maart, dat zijn biolo ...
Oh nou exact hetzelfde hier haha. Hoelaat doe jij hem naar bed voor de middag?

één jaar geleden

Hier ook nog precies half 6 steeds, ook nu hij ziek is, zo bizar, gemiddeld 1 keer per week is t misschien 6 uur, later nooit. Hij gaat om 1830 naar bed en slaapt binnen 5 sec dan

één jaar geleden

Reactie op julymom

Oh nou exact hetzelfde hier haha. Hoelaat doe jij hem naar bed voor de midd ...
Hij gaat om half 1 naar boven en slaapt dan tot ongeveer half 3. Dus ik heb geen idee wat ik nog kan aanpassen. Als ik de middagslaap inkort, is het nog minder slaap per 24 uur..

één jaar geleden

Nou 06.10 vandaag, maar ineens staan en kei hard huilen… denk nachtmerrie 🤷🏼‍♀️