23 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, weet niet hoeveel fruit en groente je dochter krijgt. Misschien dat je dat wat meer kunt ophogen? Die van mij gaf k zelf altijd om 23:00 nog een fles van 180+6, schone luier en weer trg in bed. Daar ben ik ineens mee gestopt om te kijken of hij het wel echt nodig had en door zou slapen. Toevallig sliep hij dan door van 19:00-07:00 Die van ons krijgt nog maar 3 flessen; ‘s morgen en ‘s avonds laatste fles 180+6, ‘s middags 150+5. Daarnaast meer groente en fruit. Dat was bij ons de advies van cb. Ieder kind is anders natuurlijk. Je kunt anders proberen om zijn laatste fles 210+7 te geven en kijken of ze ‘s nachts wakker wordt. Kan ook zijn dat het een slaapassociatie is geworden bij jullie. Mocht ze bijvoorbeeld toch een keer wakker worden, kun je dr een fles geven van 90cc en kijken of ze dan verder slaapt.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook 7 maanden en komt nog in de nacht om te drinken. Overdag krijgt ze 4 flesjes van 180 cc (waarvan eerste fles een papfles). Daarnaast krijgt ze 1x per dag fruithapje, 1x per dag groenthapje (wat ze niet altijd lust). Een tussendoortje en een beetje brood, dit eet ze nog niet goed. Denk dat het heel normaal is dat ze nog willen drinken in de nacht. Elk kind is anders en opgegeven moment wordt dit vast minder. Ze zullen het nodig hebben, ik merk aan mijn dochter dat ze echt honger heeft wanneer ze wakker wordt 's nachts. Dus dan geef ik haar gewoon, maar wel minder schepjes vb. 120 water met 2 schepjes ipv 4.

2 jaar geleden

Denk dat het per kindje verschilt... Ons meisje slaapt goed maar wil altijd nog om 23.00 uur en 04.30 de fles... Ook al alles geprobeerd. Papflessen,minder geven meer geven, eerder wakker maken ,niet wakker maken maar dan meld ze zichzelf. Ik ben ook best jaloers als ik andere mensen hoor zeggen dat hun baby wel doorslaapt van 2000 tot 0700. Haha. Maarja denk dan maar het is niet anders de tijd zal het wss leren. En je gewoon als ouders aanpassen op je baby. Hoort erbij. Af en toe afwisselen. En af en toe elkaar een uitslaapochtend gunnen..😅😉