13 Reacties

2 jaar geleden

Jeetje wat heftig! Ik zou een gesprek aanvragen met de locatieleidster. Dat het gebeurt is 1, maar hoe er vervolgens mee wordt omgegaan dat is echt niet oké

2 jaar geleden

Heel heftig zeg! En ook dat er zo mild op gereageerd wordt. Op zijn minst duizend maal excuses en een gesprek aanbieden om dit uit te praten. En ook hoe ze denken dit te voorkomen en niet zeggen ja gebeurd vaker hebben even niet opgelet. De reactie is helemaal om kippenvel van te krijgen. Zou een gesprek aanvragen misschien kunnen ze je toch wel geruststellen dat dit niet meer gaat gebeuren

2 jaar geleden

Hoi! Wat naar! En zeker niet oke hoe zij hiermee zijn omgegaan. Ik werk zelf in de kinderopvang en wen ongeluk zit in een klein hoekje alleen hoe zij hebben gehandeld is totaal niet professioneel! Allereerst hadden zij contact met jou moeten opnemen om jou direct op de hoogte te stellen van wat er gebeurd is zodat jij ook als ouder zijnde zelf kon beslissen of je je dochter wilde ophalen of niet. Daarbij komt natuurlijk dat zij haar grondig hadden moeten nakijken en vooral het gebied van haat hoofd. Dat zij een afgebroken tand niet hebben gezien vind ik te bizar voor woorden en gaat er bij mij niet in! Ik zou als ik jou was een mail sturen naar het hoofdkantoor met daarin jouw klacht, waarneming en gevoel. De medewerkers mogen echt wel te horen krijgen dat dit totaal niet pedagogisch behandeld is! Verder snap ik dat je vertrouwen weg is maar tegenwoordig een ander kinderdagverblijf zoeken is vrij lastig. Luister naar je gevoel en wat jij wilt en misschien alvast inschrijven bij een andere organisatie? Hopen dat er toch ergens anders snel plek is! In elk geval succes met de hele situatie en hou haar in de gaten. Volgens mij kan een doorgeslikte tand niet heel veel kwaad maar je kan morgen even de tandarts bellen. Die kan aangeven of ze het misschien toch even willen bekijken:)

2 jaar geleden

Dat is zeker niet normaal en hoef je ook niet te accepteren. De opvang hoort voldoende tijd te hebben om op de kinderen te letten anders hebben ze teveel kinderen tegelijk en dat mag niet eens. Er is een max dat is toegestaan. Daarnaast moet je met je kindje naar een tandarts gaan en niet zomaar afwachten super dom advies dit. Als de tand is afgebroken kan de wortel van de tand bloot liggen dit kan infecties veroorzaken en mond infecties bij jonge kinderen kunnen zeer ernstig verlopen en zelfs lijden tot hersenvliesontstekingen en derlijke of blindheid....

2 jaar geleden

Jeetje wat een naar verhaal en wat onprofessioneel, dit is niet oké. Het stukje tand kan ook in de lip zijn beland, misschien goed om proberen te voelen of je wat hards voelt. Even laten nakijken door de tandarts zou ik zeker doen morgen. En een gesprek horen ze zeker aan te bieden. Heel veel sterkte…..

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Jeetje wat een naar verhaal en wat onprofessioneel, dit is niet oké. Het st ...
En het advies om in de keel te kijken snap ik niet, het stukje tand is of doorgeslikt, zit in de lip of ligt bij de glijbaan. Als het in de keel is blijven steken zou je dat echt wel merken door hoesten of raar slikken…..

2 jaar geleden

Ach gush, nou ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen ❤️ bah! En tuurlijk kan een ongelukje gebeuren maar zo’n reactie zou mij ook echt geen fijn gevoel geven :(. Ik vind wat meer empathie op z’n minst op zijn plaats. Ik zou zeker nog een keer aangeven dat je het niet lekker zit hoe het is gegaan. En dan miss toch andere opvang overwegen. Bij die van ons hebben ze het ook wel eens druk maar daar is nooit de situatie dat dit zou kunnen gebeuren dat weet ik zeker. Heel naar voor jullie 🍀

2 jaar geleden

Een ongeluk kan gebeuren en tuurlijk kunnen ze niet 24/7 boven op alle kinderen zitten. Thuis lukt dat ook niet altijd (en dan heb je er maar 1). Maar hoe ze reageren is wel erg laconiek en weinig empathisch. Ik zou een gesprek aanvragen bij de locatie manager en het gesprek voeren. Uitleggen wat deze reactie met jou doet, houd het bij jezelf en dan hoop ik dat je er een fijner gevoel aan over houdt! Ik begrijp je gevoel helemaal!

2 jaar geleden

Mijn zoontje is een tijd terug ook heel naar gevallen op de crèche... Op zijn mond. Maar ze belde mij wel meteen op! Zijn voortandje was er helemaal uit, (althans zo leek het...) Maar dat hadden ze zelf ook nog niet gezien want hij wilde zijn mond niet open doen. Ik dacht tand door lip, want veel bloed, tot ik zijn mond open kreeg. Ze waren heel bang dat ik boos zou zijn... Maarja vallen kan thuis ook gebeuren .. Maar het ligt er wel heel erg aan hoe ze er mee om gaan natuurlijk... Communicatie.. (Hier kwam nog een staartje aan het verhaal.. ik ben met de kleine naar de noodtandarts geweest savonds en smorgens nog naar mijn eigen tandarts.. beide zeiden dat de tand eruit was.. 3 weken later kwam er opeens weer tand tevoorschijn.. bij speciale kinder tandarts geweest.. en de tand was dus naar binnen geschoten. 2 weken geleden laten trekken)

2 jaar geleden

Jaa ongelukjes gebeuren nu eenmaal inderdaad. Maar je zegt dat het halve tandje af was gebroken... Ik vind ze toch behoorlijk laks reageren daarop. Onze kleine was laatst zijn tuttelpopje kwijt geraakt onderweg tijdens het wandelen bij de opvang en dat vertelde 1 van de leidsters nog met meer gevoel dan dat jij nu verteld over de val van je kindje.. Later hebben ze er ook alles aangedaan om hem terug te vinden in het dorp. Zo zie je maar hoe verschillend kinderdagverblijven zijn en de soort mensen die er werken. Ik zou hier inderdaad nog wel even op terugkomen met iemand van dat kinderdagverblijf. Hier hou je een vreemde smaak aan over lijkt me...

2 jaar geleden

Ik werk ook in de kinderopvang, en kan inderdaad niet elke minuut elk kind in de gaten houden. Dus daar hebben ze gelijk in. En ja er gebeuren dus wel eens ongelukjes. Bijv. aan de andere kant van tuin valt iemand, dan heb ik dus even mijn ogen niet gericht op de de rest van te tuin. Maargoed.. Het is echt niet netjes hoe ze het gecommuniceerd hebben. Ze hadden jou moeten bellen/berichten. En haar beter moeten nakijken. Je kan ook gaan vragen hoe ze dit in de toekomst gaan voorkomen. Zij zijn verplicht een ongevallen registratie te maken, die de ggd kan inzien. En zij moeten dan laten zien dat ze dit serieus nemen, en er dus iets aan doen om in de toekomst te voorkomen. Dus bijv. een hekje ervoor plaatsen, of een apart hoekje voor dreumesen maken. Anders zou je een klacht kunnen indienen bij Boink.

2 jaar geleden

Reactie op Spacemonkey

Mijn zoontje is een tijd terug ook heel naar gevallen op de crèche... Op zi ...
Oh jeetje ook heel naar.. ja precies elk kindje valt wel eens en daar kan ik niet boos om worden alleen hadden ze me wel even kunnen bellen heb dinsdag afspraak bij de tandarts voor der. Want alles wat ze eet of drinkt doet pijn aan der tandje helaas

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

En het advies om in de keel te kijken snap ik niet, het stukje tand is of d ...
Ja ik heb ook niks gemerkt voor de rest.