10 Reacties

2 jaar geleden

Aah lieve mama, wat is dat lastig zeg! 😔 Ik heb lang voor de zwangerschap ook AD gebruikt en weet dat die eerste 2 maanden heel heftig waren omdat de klachten eerst erger werden en daarna pas beter! Bespreek dit vooral met je behandelaar, misschien kan die je gerust stellen en door deze periode helpen of is aanpassing in de dosis nodig. Sterkte 🍀

2 jaar geleden

Hoi , ik ben nu 2 weken bezig met langzaam opbouwen, 1 druppel = 2 mg per week . Maar sinds de 2 druppels erbij voel ik me nog meer klote . Ze raadt aan om in 1 x naar 30 mg te gaan , maar dat vindt ik nog enger omdat dit al met veel bijwerkingen gaat :( ik heb het altijd goed gedaan op 20 mg 😪 maar blijkbaar werkt dat niet meer voldoende. Voor zonodig heb ik oxazepam erbij

2 jaar geleden

Ik weet niet genoeg van de werking van medicatie om je te kunnen adviseren, maar ben zelf zonder medicatie of stemmingsproblemen nog altijd niet mezelf sinds de bevalling. Misschien dat de hormonen dus ook nog een rol spelen bij hoe jouw lijf nu reageert? Het zal niet gemakkelijk voor je zijn om dit nu te voelen terwijl je net een kleintje hebt 😔 ik hoop dat je snel in beter vaarwater zit en nog meer herkenning vindt hier 😘

2 jaar geleden

Hoi , dat geloof ik ook wel hoor dat hormonen een grote rol spelen! Vervelend dat jij jezelf ook niet bent nog ... komt hopelijk gauw weer ! Welke klachten heb jij ? Gauw moe ? Ook nu meer last voor je menstruatie aan ?

2 jaar geleden

Dankjewel 💋 hopelijk voel jij je ook snel weer je oude ik

2 jaar geleden

Hey wat vervelend dat jij je zo voelt….. Misschien heb je hier niks niks aan hoor maar heb eens een documentaire gezien over het gebruik van AD. Weet helaas niet meer welke dat was maar de conclusie was dit: Dagelijks 30 minuten mediteren is net zo effectief als het gebruik van antidepressiva om angsten en een depressie tegen te gaan. Op Google is hier ook veel over te vinden….. AD is echt rotzooi en werkt vaak zelf averechts….. Snap dat je terug wil naar het fijne gevoel met 20mg maar misschien is het de moeite waard om je te verdiepen in meditatie….. Heel veel sterkte 🌟

2 jaar geleden

Wanneer je gaat ophogen kun je veel last van bijwerkingen krijgen. Je kan in de bijsluiter lezen welke dit kunnen zijn. Vaak heeft het 5 tot 6 weken nodig voor je effect merkt van de ophoging. Het is iets waar je doorheen zal moeten, hopelijk voel je je snel weer beter!

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Hey wat vervelend dat jij je zo voelt….. Misschien heb je hier niks niks aa ...
Ik kom er helaas niet meer van af 😪 gebruik het al 12 jaar . 3 x geprobeerd af te bouwen maar dar ging helemaal verkeerd . Alsnog dankje voor de tips

2 jaar geleden

Reactie op Daantjuh90

Hoi , dat geloof ik ook wel hoor dat hormonen een grote rol spelen! Vervele ...
Oeps ik heb over je berichtje heen gelezen. Lief dat je dat zegt en inderdaad herken ik de dingen die jij noemt. Sombere buien, moodswings en meer pijnen rondom menstruatie, snel huilen en inderdaad uitgeput. Jij hier dus ook last van? Daarnaast voel ik me gelukkig wel fijn, dus ik zal niet doen alsof ik weet hoe jij je nu voelt hoor! Hoop dat een dag als vandaag je ook een beetje opvrolijkt, en dat je mag genieten van alle lieve, gekke, knappe ontwikkelingen van je kleintje 🥰 🌻 Voelt de medicatie al iets stabieler?

2 jaar geleden

Ja vooral een dag voor de menstruatie zit ik het minste in mn vel 😑 Gelukkig voel jij je goed 🥰 ja ik kan wel genieten nu van de zon hoor, en een beetje ploeteren in de tuin helpt ook wel . Mwah gaat tergend langzaam, hopelijk gauw wat beterder.