7 Reacties
4 jaar geleden
Ik vind het tegelijkertijd allemaal ook zo logisch, ergens ben ik groot voorstander van samen slapen. Natuurlijk wil zo’n kleintje bij ons zijn en voelt hij zich bij ons veilig! Het is niet niks om zoiets nieuws te leren..
Maar het samen slapen is denk ik nu gewoon niet meer verenigbaar met hoe we verder liever ons leven inrichten, ook vooral qua de relatie met mijn partner
4 jaar geleden
Oef dit klinkt pittig! Ik houd zelf helemaal niet van cry it out, dus ik snap wel wat je bedoelt. Ons zoontje heeft eigenlijk altijd in zn eigen cosleeper/bedje gelegen, tot 7 maanden daarna in zijn eigen kamer. Dus ik heb geen ervaring met jouw situatie specifiek, paar dingen die ik wel heb gelezen/doe, misschien heb je er wat aan!
- heeft hij een knuffeltje waarmee hij slaapt? Ons zoontje heeft een knuffeltje die ik al sinds jongs af aan bij hem neerleg (ja dit is niet helemaal veilig slapen, dus ik geef je alleen mee wat wij hebben gedaan) merk echt dat friemelen met het knuffeltje hem nu helpt in slaap te komen
- maak je al gebruik van een speentje?
- Het lijkt me erg vermoeiend, maar laatst wilde ons zoontje niet slapen (dutje) en toen ben ik er naast gaan zitten, af en toe zeggen dat mama er is, dat het nu even tijd is voor een slaapje, hij heeft 16 minuten gehuild (best hard) maar ik was er gewoon, hij zag me ook. Klopte op zn borst af en toe. En uiteindelijk wel goed geslapen (uurtje, voor zijn doen lang). Om dit snachts te doen lijkt me pittig, maar je zou het kunnen proberen.
- kan je hem op een shirt leggen met jouw geur? Zou dat helpen dat hij toch het gevoel heeft dat je dichtbij bent?
- heeft hij het warm genoeg? Voorverwarmen van zn bedje zodat hij niet in een koud bedje ligt?
- white noise?
- is de kamer goed donker?
- hoelaat leg je hem op bed?
- als het voeden nu even nodig is zou ik het persoonlijk doen, dan kan je daarna gaan afleren (sneller afhalen van de borst, dus korter laten drinken)