7 Reacties
4 jaar geleden
Ik vind het tegelijkertijd allemaal ook zo logisch, ergens ben ik groot voorstander van samen slapen. Natuurlijk wil zo’n kleintje bij ons zijn en voelt hij zich bij ons veilig! Het is niet niks om zoiets nieuws te leren..
Maar het samen slapen is denk ik nu gewoon niet meer verenigbaar met hoe we verder liever ons leven inrichten, ook vooral qua de relatie met mijn partner
4 jaar geleden
Oef dit klinkt pittig! Ik houd zelf helemaal niet van cry it out, dus ik snap wel wat je bedoelt. Ons zoontje heeft eigenlijk altijd in zn eigen cosleeper/bedje gelegen, tot 7 maanden daarna in zijn eigen kamer. Dus ik heb geen ervaring met jouw situatie specifiek, paar dingen die ik wel heb gelezen/doe, misschien heb je er wat aan!
- heeft hij een knuffeltje waarmee hij slaapt? Ons zoontje heeft een knuffeltje die ik al sinds jongs af aan bij hem neerleg (ja dit is niet helemaal veilig slapen, dus ik geef je alleen mee wat wij hebben gedaan) merk echt dat friemelen met het knuffeltje hem nu helpt in slaap te komen
- maak je al gebruik van een speentje?
- Het lijkt me erg vermoeiend, maar laatst wilde ons zoontje niet slapen (dutje) en toen ben ik er naast gaan zitten, af en toe zeggen dat mama er is, dat het nu even tijd is voor een slaapje, hij heeft 16 minuten gehuild (best hard) maar ik was er gewoon, hij zag me ook. Klopte op zn borst af en toe. En uiteindelijk wel goed geslapen (uurtje, voor zijn doen lang). Om dit snachts te doen lijkt me pittig, maar je zou het kunnen proberen.
- kan je hem op een shirt leggen met jouw geur? Zou dat helpen dat hij toch het gevoel heeft dat je dichtbij bent?
- heeft hij het warm genoeg? Voorverwarmen van zn bedje zodat hij niet in een koud bedje ligt?
- white noise?
- is de kamer goed donker?
- hoelaat leg je hem op bed?
- als het voeden nu even nodig is zou ik het persoonlijk doen, dan kan je daarna gaan afleren (sneller afhalen van de borst, dus korter laten drinken)
- doe je al een slaapritueel? Ik verschoon hem, doe hem zn broekje aan (hij slaapt in lange mouwen romper + broekje), in zn slaapzak. Dan lezen we nog een boekje en voed ik hem. Dan leg ik hem in bed voor de nacht (hij gaat rond 18:30 naar bed, soms eerder als die moe is soms later)
Denk dat het belangrijk is het vol te houden zoals jezelf zegt. Het komt echt goed, snap dat je mamahart breekt!
4 jaar geleden
Thenewsleepcoach op Instagram is een slaapcoach met een liefdevolle aanpak, zonder huilen. Ze deelt in haar berichten heel veel tips! Wellicht kunnen zij jullie helpen. Succes 😊
4 jaar geleden
Oh dankjewel voor de tips!
We geven inderdaad een speentje en nu ook een knuffel en merk dat dat helpt, want hij legt dan helemaal zo zijn hoofd er tegenaan. We doen inderdaad dat we constant naast hem zitten, aaien over zijn bolletje en toespreken tot hij slaapt. Dit is echt heel vermoeiend snachts maar we deden het gelukkig samen. En.. vannacht was al veel beter! Hij heeft namelijk bijna niet meer echt gehuild en ging nu zonder morren meteen slapen. Tussen half 8 en 10 hoefden we maar 1x even 2x terug om de speen in te doen, dit is echt al heel lang niet meer zo geweest! Hij heeft een blok van 2 uur en een keer van bijna 3 uur geslapen en verder wel weer sneller wakker, maar 2x dat hij een beetje moest jengelen ipv echt huilen. Aaien over zijn bolletje en zeggen dat we er zijn, was toen genoeg.
Ik hoop heel erg dat deze stijgende lijn door gaat zetten!
4 jaar geleden
Houd vol en zorg inderdaad voor een nachtje quality time voor jou en je partner!
Ik herken je situatie: wij hebben alles geprobeerd en zelfs meerdere kinderartsen, osteopaten en slaapcoaches ingeschakeld. En uiteraard alle genoemde adviezen opgevolgd. Uiteindelijk toch laten huilen en nu merken we duidelijk verschil.
Het slapen gaat stuk gemakkelijker en ze is binnen half uur vertrokken met wat geaai over het bolletje en gezang.
Succes !
4 jaar geleden
Reactie op PattyJamie
Oh dankjewel voor de tips!
We geven inderdaad een speentje en nu ook een kn ...
Succes!! Doorzettingsvermogen is hierin key💪🏻
Jengelen is ook prima dat helpt ze soms om in slaap te komen, je voelt zelf aan wanneer het hysterisch of echt huilen is!