38 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

En begreep ie meteen dan dat dit zijn nieuwe slaapplek was ? Ging hij niet ...
Was echt geen enkel probleem! Hij vond het helemaal prima!

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Oh welke dreumes co sleeper hebben jullie ??
Dit is een gewoon ledikantje van de ikea, die we wat hebben aangepast. Hij staat op de hoogste stand tegen ons bed aan en we hebben daar de zijkant eruit gelaten. (Maar wel een spanband voor de stevigheid) Hij staat met de andere zijkant tegen de muur aan. Aan de kopse kant die nog open was heb ik een mooie plaat gemaakt, zodat ze er niet uit kan vallen. Ze slaapt er heerlijk in! En ik slaap ook beter dan toen ze tussen ons in lag, net wat meer rust.

2 jaar geleden

Reactie op Lala94

Was echt geen enkel probleem! Hij vond het helemaal prima!
Oh ok! Wij hebben nu om te ‘oefenen’ even een groot matras op grond gelegd om te zien hoe hij reageert maar het is voor hem dus meer een speelruimte dan slaapruimte 😅

2 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Hier krijg ik dus echt buikpijn van. Wat vreselijk dat ouders op deze manie ...
Wij hebben idd nu een tweepersoons matras op de grond gelegd om eens te ‘oefenen’ maar hij speelt er meer in dan effectief slapen. Tenzij we hem in slaap helpen dan lukt het hem precies om wat langer te slapen (vroeger na 1u alweer wakker, nu al 3 dagen toch een uurtje of 3 alleen kunnen slapen zonder dat ik er bij moet liggen). We zijn nog heel erg hard aan het twijfelen of we nu voor een vloerbed gaan (in huisjes vorm) of gewoon een lattenbodem op grond met matras

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Slaap kindje slaap is ook gecontroleerd laten huilen. Ik heb het boekje toe ...
Oh my.. 😳😳😳

2 jaar geleden

Reactie op Lms91

We hebben haar kamer helemaal babyproof gemaakt zodat ze nergens aan kon en ...
En wordt ze ook midden in de nacht nog wakker ? Heb je geen schrik dat ze s nachts zou gaan spoken ofzo 🫢?

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

En wordt ze ook midden in de nacht nog wakker ? Heb je geen schrik dat ze s ...
Door het extra hekje wat wij hebben geplaatst, kan ze er niet uit. Ze wordt weleens wakker maar kan dan niet spoken. Geen idee wat er gebeurd als we dat hekje ooit weghalen als ze erover gaat klimmen ofzo maar dat is nu nog niet zo. En ze weet nu gewoon dat dit haar bedje is. Vandaar dat wij het zo vroeg wilde introduceren zodat ze niet beter weet.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Slaap kindje slaap is ook gecontroleerd laten huilen. Ik heb het boekje toe ...
Ik had deze dus gekocht omdat mijn dochter pas na 2-3 uur in slaap valt. Maar dit is echt gericht op kindjes die huilend in bed zitten en niet willen slapen. Ik schrok ook van sommige beschrijvingen en ik ben er nog niks mee opgeschoten want mn dochter is dan wel 2-3 uur wakker voordat ze gaat slapen, maar ze zit gewoon stil in bed te spelen.

2 jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Ik had deze dus gekocht omdat mijn dochter pas na 2-3 uur in slaap valt. Ma ...
Oh dat lijkt me ook lastig. Dat is echt lang 😳. Miss wat spelen met haar wakkertijd? Of erbij blijven? Maar je zult vast al heel veel geprobeerd hebben. Hier ook een hele slechte slaper hoor. Zelf heb ik veel gehad aan de site van liefde van een moeder. Niet zo zeer voor advies, maar voor herkenning. Dit bevestigde alleen maar dat ik mijn gevoel moet volgen en schijt moet hebben aan dat wat anderen of boekjes zeggen. We slapen (vanaf dat ik naar bed ga) samen. Dat werkt zowel voor ons dochtertje als mij het beste.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Oh dat lijkt me ook lastig. Dat is echt lang 😳. Miss wat spelen met haar w ...
Ja ik heb heel veel gehad aan haar podcast en daar dus voor de eerste keer gehoord dat een vloerbed ook evht kan bij jongere babies en niet perse enkel voor peuters is!

2 jaar geleden

Nog een vraagje aan de mama’s die al wat ervaring hebben met een vloerbed : welke afmetingen hebben jullie genomen? En wat doen jullie in de ochtend, blijft jullie kindje gewoon braaf zitten tot je ze gaat halen of..? 😅

één jaar geleden

Reactie op 19072021

Nog een vraagje aan de mama’s die al wat ervaring hebben met een vloerbed : ...
Wij hebben gewoon een normaal formaat 1persoonsbed genomen. Er liggen knuffels in bed van onze zoon zodat het niet zo mega gigantisch is 😅 meestal ligt of zit hij daar mee te spelen als hij wakker wordt sochtends. Hij is in al die keer een keer zijn bed uit gewandeld sochtends 😅 het duurde hem denk ik te lang 🙈 hij heeft wel nog een slaapzak aan in bed. Misschien scheelt dat nog iets 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op 19072021

Wij hebben idd nu een tweepersoons matras op de grond gelegd om eens te ‘oe ...
Hoe gaat het bij jullie nu? Bij ons lijkt er toch wel verbetering in de lengte van de slaap en lukt het hem vaker om na anders te gaan liggen zelf verder te slapen 🙏 wij hebben van een oud bed de poten afgezaagd om toch op de lattenbodem te leggen en tot nu toe geen hekje oid er omheen. Ik laat wel nog de camera aan voor mn eigen gemoedsrust 😉

één jaar geleden

Het stukje van dat hij alleen op jou slaapt en bij jou in bed is heel herkenbaar ik heb hier vooral met middag dutjes last van wij hebben zijn ledikant tegen ons bed aan staan aan mijn kant. Echt er tegenaan ik kan dus niet mijn benen uit bed zetten zegmaar. Vanaf zijn geboorte tot 9 maand sliep hij in een co-sleeper. Hij is nu 16 maanden en slaapt gewoon nog in een ledikant en omdat het daar staat kan ik gewoon vanuit ons bed over zijn rug aaien als er snachts iets is. Wij hebben wel een boxspring dus dat is bijna net zo hoog als de railing van zijn bedje maar zijn matras staat gewoon op de laagste stand. Sochtends als hij wakker is aait hij zachtjes over mijn wangen dus hij weet ook dat ik lekker bij hem in de buurt ben dan en soms moet ik er wel langs liggen tot hij snurkt maargoed hij ligt niet bij ons in bed. En we slapen gewoon met z’n 3e op een rij.

één jaar geleden

Welke afmetingen vloerbed raden jullie aan? En hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

één jaar geleden

Reactie op tpt

Welke afmetingen vloerbed raden jullie aan? En hoe zijn de ervaringen tot n ...
Bij ons was het een flop, het staat er nu maar hij slaapt er niet in 🤣 de eerste 3 nachten gingen relatief goed, nadien kwam hij er altijd uit en stond ie aan de deur te huilen. Op de duur was het zelfs zo dat hij er elk half uur uit kwam. Denk nog een beetje te vroeg bij ons, maar kijk dan hebben we dat al voor over een paar maandjes

één jaar geleden

Hier een kindje wat altijd hysterisch werd van ledikant, box etc. Heeft vanaf geboorte vrijwel altijd bij ons in bed geslapen en overdag in de wagen of draagzak. Gisteren een peuterbed aangeschaft/neergezet en er een vloerbed van gemaakt (poten eraf gezaagd). Gisteren 6u in zn bedje gelegen, vandaag gaan we zien hoe het gaat, maar hij ligt er al weer ruim een uur heerlijk te slapen 😲 weet niet wat k meemaaaak!!