8 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even mee! Dit klinkt precies als mijn dochter! Ook nooit interesse, met veel moeite eten.. avondeten bijna niets. En brood overdag moeten we echt met moeite geven! Drinkt inderdaad water ook nog weinig.. ze lukt ook weinig.. als iets dan een ander structuur heeft dan ze “gewend” is spuugt ze t al uit.. alleen brood en droge witte rijst gaat erin…

één jaar geleden

Met onze dochter hebben we al ruim een jaar problemen met een afbuigende groeicurve. Onze dochter krijgt nog 3 flessen melk op een dag met extra kcal. Roomboter op het brood smeren, volle producten geven enz. Heb je al hulp bij een kinderdiëtiste gevraagd? Warme maaltijd is hier ook het moeilijkst. Ze krijgt een schaaltje volle yoghurt en daarna nog een fles inderdaad. Verder is ze gek op droge crackers.. Maar ja dat schiet ook niet op. Lastig hè.. Maar probeer erg geen druk op te leggen.

één jaar geleden

Ja ik geef ook altijd volle producten en doe overal boter op of door. Bij het cb gaven ze een half jaar geleden aan dat ik drinken altijd pas na het eten moet aanbieden en ik was zelf al van 2 flessen (sochtends/savonds) naar 1 fles melk in de avond gegaan om een hongergevoel op te wekken. Maarja er zit dus eigenlijk helemaal geen verbetering in. Hij lijkt ook niets echt graag te lusten en lijkt ook echt nooit honger te hebben. Ik vind 't idd heel lastig, heb al zoveel geprobeerd en had al die tijd hoop dat t wel goed zou komen maar ik merk nu dat ik me gwn hopeloos voel en het ook niet meer leuk vind om met hem aan tafel te gaan. Ik ben er gewoon moe van ofzo.

één jaar geleden

Ben trouwens nog niet bij een kinderdieetist geweest, we hebben eind januari een extra afspraak staan bij het cb voor een meting/weging en zouden n.a.v. die afspraak vervolgstappen gaan zetten dus ik denk dat we dan wel worden doorverwezen. Hebben jullie ervaring met een kinderdieetist?

één jaar geleden

Mijn dochter heeft geen honger gevoel. Ze ziet dus geen noodzaak in eten. Het is bij ons vanaf geboorte al een gedoe. Ze heeft veel afleiding nodig, meestal boekjes), en dan eet ze meestal. Ze eet absoluut nog niet met de pot mee! Dat kan ze helaas nog niet. Ze krijgt nog een groentehap, de 8 maanden potjes. Als de stukjes daar te groot of te hard zijn moet ze kokhalzen en 9 van de 10 keer resulteert dit in spugen. Ze voor haar gehele maag inhoud eruit. Dit spugen is sinds ze 6 maanden oud was. Ik vergelijk het spugen altijd met een pad in haar bos. Is er 1x gelopen is het geen zichtbaar pad. Maar is er 100x of meer over gelopen, dan is het duidelijk zichtbaar. Dit is ook spugen. Hoe vaker dit gebeurd, hoe makkelijker de volgende keer gaat. We zitten met mijn dochter bij de preverbale logopedist, kinderdieëtist en het kinderziekenhuis. Ze krijgt sinds ze 7 maanden is speciaals flesvoeding een andere toevoegingen, waardoor ze nu goed aankomt. Ze is met 1,5 jaar, 80+cm lengte en 9 kilo, aan de lichte kant, maar ze volgt nu haar eigen lijn en dat is prima. Ik las dat je nog niet naar een kinderdieëtist gaat, ik zou dat wel aanraden. Dat heeft bij ons zoveel goed gedaan, wie weet voor jullie ook. Onze dochter dronk echt te slecht. Ze had daardoor ook moeite met poepen. Nu gaat sinds een paar maanden ook dat veel beter. Door tips van de logopedist en diëtist. Dus ook dat zou misschien beter kunnen. Heel veel succes. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Voeding is zo extreem belangrijk voor je kleintje. Je wilt gewoon dat hij/zij lekker zit te smullen. Dat het allemaal positief is en niet zo’n gedoe/strijdt.

één jaar geleden

Ben trouwens nog niet bij een kinderdieetist geweest, we hebben eind januar ...
Ja ik zou dit zeker aanraden. Je kan goede tips krijgen! Ook lopen wij al een jaar bij de kinderarts. Onze dochter heeft net voor haar 1ste verjaardag een sonde gekregen, en die heeft ze een half jaar gehad. Ze is nu net een maandje weer zonder. Nu kijken of ze het zelf weer voldoende oppakt. Je kan je zo machteloos voelen als ouders.

één jaar geleden

Ja ik sta open voor alles dus wil het ook zeker gaan proberen. Ik hoop echt dat het op die manier beter gaat lukken. Zit op dit moment echt een beetje met mijn handen in het haar en merk dat ik geen geduld meer heb en telkens boos wordt. Ik weet dat dit averechts werk maar ik zit er gwn echt doorheen en ben zo moe van dat continu proberen, heb zoveel geduld gehad maar het is gewoon op nu. Heb zelfs de neiging om hem niets meer aan te bieden en gewoon zelf te gaan eten/drinken en hoop dan eigenlijk dan hij er zelf om gaat vragen.

één jaar geleden

Ja ik sta open voor alles dus wil het ook zeker gaan proberen. Ik hoop echt ...
Meestal is er wel een kinderdieëtist in de omgeving. Kijk eens online en bel vandaag of morgen om te kijken hoe snel je terecht kan. Ik snap helemaal dat je geen geduld meer heeft en dat je wanhopig bent. Juist daarom zou ik nu hulp inschakelen. Je doet je zoon en jezelf er waarschijnlijk vooral goed mee. Ik zou nu stappen ondernemen en het niet langer zo door laten gaan.